Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با سخيف و بي‌ارزش توصيف کردن سخنان اخير رئيس جمهوري آمريکا در سازمان ملل متحد گفت: بنا به فرموده رهبري معظم انقلاب، اين سخنان ناشي از ضعف، عصبانيت و درماندگي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: متاسفانه رئيس جمهوري آمريکا تاکنون نشان داده است که داراي شخصيتي متناقض و نامتعادل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي ادامه داد: ترامپ در حالي که در رقابت‌هاي انتخاباتي پيدايش داعش را از جمله اقدامات غيرقانوني و خلاف رقباي انتخاباتي خود خوانده بود، در نطق اخيرش در دروغگويي و تناقض آشکار، ايران را متهم به تروريسم مي‌کند، در حالي که جمهوري اسلامي ايران از اول پيروزي انقلاب تاکنون قرباني تروريسم و همواره در حال مبارزه با اين پديده شوم در منطقه بوده و اکنون نيز سنگر مقدم مقابله با گروهک تکفيري داعش در منطقه و در حال نابودي اين شجره خبيثه است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از سخنان رئيس جمهوري در سازمان ملل متحد تشکر کرد و گفت: اين سخنان عليه اظهارات سخيف رئيس جمهوري آمريکا، جسورانه، قاطع و بسيار مناسب بود.

آيت الله هاشمي شاهرودي در ادامه ضمن خوش آمدگويي به اعضاي مجمع، براي دوره جديد مجمع براساس احکام، پيوست ‌ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، آرزوي توفيق و موفقيت‌هاي بيشتر کرد.

وي با تسليت آغاز ايام محرم و ايام سوگواري حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع)، حماسه عاشورا را تبلور همه خوبي‌ها و مباني مهم ايثار، شهادت‌طلبي، تسليم در برابر اراده الهي و ظلم‌ستيزي از يک طرف و مقابله با پلشتي‌ها، زشتي‌ها و ظلم و فساد در جهان از طرف ديگر دانست و گفت: قيام امام حسين(ع) و حماسه عاشورا همواره در حيات بشريت ساري و جاري است و در تاريخ هدايت‌گر و انسان‌ساز خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بنا بر فرموده امام راحل هر چه داريم از تاسوعا و عاشوراست و امروز اگر در جهان و منطقه شاهد ظلم‌ستيزي و بيداري ملت‌ها هستم، مرهون حماسه عاشورا و پيام مکتب‌ساز اين نهضت و قيام و انقلاب اسلامي ايران است.
وي با توجه به مشاهدات خود در سفر اخير به کشور عراق يادآور شد: در شهرهاي مختلف عراق شاهد تحول عجيبي در اين منطقه بودم و در همه شهرها و کوي و برزن مملو از شعارهاي انقلابي، ظلم‌ستيزي و تصاوير شهدا و بزرگان و مراجع و امام و رهبري بود و عشق و علاقه زيادي در مردم عراق به جهاد امام حسين(ع) و مقابله با گروه‌هاي تکفيري به ويژه داعش و نظام سلطه و استکبار جهاني بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به پيروزي‌هاي اخير عليه داعش در کشورهاي عراق و سوريه اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم و مبارزه با مظاهر ظلم و سلطه در اين کشورها و يمن و لبنان، الهام گرفته از نهضت عاشورا و مکتب امام حسين(ع) است.

آيت الله هاشمي شاهرودي در ادامه با گراميداشت هفته دفاع مقدس بيان کرد: واقعا ملت ايران در دفاع مقدس آب‌ديده و مجهز و قدرتمند شد و روح ايثارگري و شهادت را در جامعه نهادينه کرد.
وي همچنين خواستار احيا و حفظ محتوايي و مبناي فرهنگ دفاع مقدس در جامعه شد و افزود: تجارب ارزشمند دفاع مقدس، مردم ايران را در منطقه براي ظلم‌ستيزي پيشرو کرده و موجب بيداري افکار جهانيان، به ويژه در منطقه عليه ظلم، استبداد و استکبار شده است.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي به آغاز دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: احکام، پيوست‌ها و سخنان رهبري در اين دوره براي همه ما کارگشا و چراغ آينده است و شامل فرازهاي بسيار مهمي است که بايد در دبيرخانه تدوين و تبيين و در صحن مجمع به بحث گذاشته شود.

وي تاکيد رهبري در مورد موارد تشخيص شرعي، اولويت‌بندي سياست‌ها و مهمتر از همه بحث نظارت بر حُسن اجراي سياست‌ها را براي آينده کار مجمع بسيار مهم دانست و گفت: دبيرخانه بايد به صورت دقيق مطالب، تأکيدات و رهنمودهاي ايشان را طبقه‌بندي کند و براي تحقق آن برنامه‌ريزي مناسب انجام دهد و به صحن مجمع بياورد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، شاخص‌هاي کمّي و کيفي براي ارتقاي تشخيص مصلحت را بسيار مهم خواند و تاکيد کرد: بايد شاخص‌ها در آينده تعريف و تبيين شود.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي، در فراز ديگري از سخنان خود ياد و خاطره درگذشتگان مجمع از جمله، دکتر حسن حبيبي، آيت‌الله توسلي، عسگراولادي، آيت‌الله طبسي و به ويژه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را گرامي داشت و گفت: براي شادي روح همه اين عزيزان دعا مي ‌کنيم.

وي به شخصيت بزرگ و خستگي‌ناپذير آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اشاره و بيان کرد: ايشان چه در قبل از انقلاب در عرصه مبارزه و تحمل سختي‌هاي آن و چه بعد از پيروزي انقلاب و خدمات ايشان و چه در دوران مجمع تشخيص، منشاء خدمات بسيار مؤثر و مفيد براي کشور بود.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رحلت آيت‌الله راستي را نيز تسليت گفت و افزود: ايشان شخصيتي بسيار تأثيرگذار در انقلاب اسلامي و داراي مسئوليت‌هاي مهم مختلف در انقلاب و حوزه‌هاي علميه نجف و قم و شخصيتي بسيار بزرگ براي کشور ما بود.

وي همچنين ياد و خاطره آيت‌الله علي اصغر معصومي شاهرودي را گرامي داشت و از شخصيت بزرگوار اين مرحوم تجليل کرد و آرزو کرد روح درگذشتگان از مجمع و درگذشتگان اخير با روح شهدا، صلحا و بزرگان و ائمه اطهار(ع) محشور باشد.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي در پايان با يادآوري مجدد تأکيدات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام، ابراز اميدواري کرد با همت همه‌ي اعضا و مشارکت فعال آنان در دوره جديد مجمع، شاهد پياده شدن و اجراي کامل رهنمودها و تأکيدات معظم‌له براي مجمع باشيم.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902551

دیگر خبرها

  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند