Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با بیان اینکه آتش‌نشانی اراک سال گذشته بیش از سه هزار ماموریت اجرایی داشت گفت: نبود نردبان بلند مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی اراک برای حوادث احتمالی است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مسعود آقازیارتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن هفته آتش‌نشانی و ایمنی اظهار داشت: هر ساله تاریخ هفتم مهرماه به مناسبت گرامیداشت حمله هوایی رژیم بعثی عراق به پالایشگاه آبادان در تقویم ملی به‌عنوان روز آتش‌نشان و ایمنی شناخته می‌شود و به این سبب هر ساله برنامه‌هایی در سراسر کشور به اجرا می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولتا هفتم مهرماه هفته آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده وامسال این هفته با ایام سوگواری سالار شهیدان و از سویی با هفته دفاع مقدس متقارن شده و به همین سبب برنامه‌های تبیین شده در این قالب تهیه شده‌اند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: باتوجه به مصادف شدن هفته دفاع مقدس و هفته آتش‌نشان و ایمنی با هماهنگی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در رژه روز قدس شرکت داشت و با نمایش اقتدار خود در تمامی عرصه‌های ایمنی و امنیتی به دشمنان نشان دادیم که دیگر نمی‌توانند خساراتی همچون حادثه پالایشگاه آبادان در سال 57 را تکرار کنند.

هر روز هفته آتش‌نشانی به نام دو نفر از شهدای پلاسکو نام‌گذاری شده است

آقازیارتی ادامه داد: در هفته آتش‌نشانی امسال به‌منظور گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه پلاسکو هر روز از این هفته را به نام دو نفر از این شهیدان نامگذاری کرده‌ایم، همچنین برنامه‌های این هفته با حضور ناوگان خودرویی در رژه آغاز و با بازدید از بازنشستگان این سازمان، دیدار با خانواده شهید نظری شهید حادثه پلاسکو و گلباران مزار شهدا به همراه خانواده شهید نظری تداوم می‌یابد.

وی عنوان کرد: همچنین در این هفته پرسنل آتش‌نشانی در نظر دارند در سازمان انتقال خون حضور یافته وخون اهدا کنند و برنامه‌های مناسبتی درون سازمانی برای پرسنل و خانواده‌هایشان از تاریخ چهارم تا ششم مهر ماه برگزار می‌شود.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ و ارائه آموزش شهروندی به مدت سه شب در پارک‌های گلبرگ، امیرکبیر و شهدای گمنام برنامه آموزش شهروندی ارائه می‌دهیم و پس از برگزاری این مراسم‌ها پرسنل آتش‌نشانی در نماز عبادی و سیاسی جمعه شرکت می‌کنند و با هماهنگی‌های انجام شده با نماینده ولی‌فقیه در ا ستان مرکزی خطبه‌های نماز جمعه در این باره ایراد می‌شود.

آقازیارتی بیان کرد: نواختن زنگ ایمنی در تاریخ هفت مهرماه در مدارس و برگزاری مانور امداد ونجات و اطفای حریق با حضور مسئولان در سازمان و تجلیل از پرسنل توسط شهردار و سایر مسئولان از جمله مراسم‌های پایانی این هفته است.

وی افزود: فعالیت‌های این سازمان حول محور انجام عملیات حریق،حوادث و خدمات و آموزش و پیشگیری و ارائه آموزش شهروندی انجام می‌شود، ارائه تائیدیه ساختمان به‌ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه در رده کارشناسی بر عهده مسئولان این سازمان است.

تعداد هزار و 801 مورد حریق در اراک به ثبت رسید

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: براساس آمار ثبت شده از تاریخ هفتم مهرماه سال گذشته تاکنون تعداد هزار و 801 مورد حریق به ثبت رسیده که منجر به 39 مسدوم و سه فوتی شد، تعداد آتش‌سوزی باغ‌ها و فضای سبز تعداد 719 مورد، سوزاندن ضایعات 441 مورد و تعداد 159 مورد آتش‌سوزی مسکونی هم ثبت شده است.

آقازیارتی عنوان کرد: در یک ساله گذشته تعداد هزار و 567 مورد حادثه رخ داد که از این تعداد 263 مورد منجر به مسدومیت و 45 مورد منجر به فوت شدند، 261 مرود حبس حیوانات، 201 مورد خرابی آسانسور، 171 مورد سوانح خودرویی و ارائه هزار و 274 مورد خدمات هم در کارنامه یکساله این سازمان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه صدور تائیدیه اتمام بنا برعهده سازمان آتش‌نشانی قرار دارد 626 مورد صدور دستورالعمل داشته‌ایم که از این تعداد 497 دستورالعمل ساختمانی در راستای اتمام بنا اجرائی شده، افتتاح مدرسه همیار آتش‌نشان به منظور فرهنگ‌سازی برای توجیح کودکان، برگزاری جلسات کمیته بحران و آموزش آتش‌نشانان سراسر استان مرکزی به سرپرستی دفتر شهری استانداری و آموزش مقابله با سیلاب به مدت یک هفته در روستای گازران برای 450 نفر از جمله اقدامات انجام شده این سازمان در سال گذشته است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: برگزاری 68 هزار و 200 نفر ساعت آموزش درون‌سازمانی، برگزاری 29 هزار و 700 نفر ساعت آموزش برون سازمانی، 9 هزار نفر ساعت آموزش کودکان مهد، 12 هزار ساعت آموزش دانش‌آموزان در مدارس، هزار و 600 نفر ساعت آموزش پرسنل ادارات و چهار هزار نفر ساعت آموزش شهروندی در قالب طرح هر شب یک مسجد از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در زمینه ارائه آموزش است.

آقازیارتی اضافه کرد: براساس استانداردهای تعیین شده سازمان برای هر 50 هزار شهروند استقرار یک ایستگاه آتش‌نشانی الزامی است که خوشبختانه در حال حاضر تعداد 11 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر اراک فعالیت دارند، همچنین براساس این قانون برای هزار و 500 نفر فعالیت یک آتش‌نشان الزامی است که متاسفانه در این زمینه باید 360 نیرو داشته باشیم اما اکنون این سازمان با 197 نیرو فعالیت می‌کند.

درحال پیگیری کسب مجوز جذب 100 نیروی عملیاتی هستیم

وی ادامه داد: درحال پیگیری کسب مجوز جذب 100 نیروی عملیاتی هستیم و تاکنون 16 مورد ارتقاء درجات پرسنلی داشته‌ایم و مسئله نوبت‌کاری پرسنل بررسی و برطرف شد و 30 نفر از پرسنل جزء گروه تشویقی بودند و تعداد 6 نفر از همکاران ما به درجه بازنشستگی رسیدند، همچنین سیستم اداری این سازمان به اتوماسیون تغییر رویه داده است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک عنوان کرد: تهیه لوازم حفاظت فردی آتش‌نشانان بسیار الزامی است که تهیه ست تنفسی در راس آنها قرار دارد که در ازای تهیه 30 عدد از این دستگاه مبلغ 180 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم و در تمام ایستگاه‌ها به ازای هر آتش‌نشان یک ست تنفسی وجود دارد.

آقازیارتی خاطرنشان کرد: باتوجه به موقعیت صنعتی شهر اراک به یک خودروی پشتیبان نیاز داشتیم که برای تهیه آن مبلغ 80 میلیون تومان هزینه پرداخت کردیم و برای تهیه سه عدد فن تخصصی اطفاء حریق و لوازم امداد کوهنوری و به روز رسانی تجهیزات مبلغ 55 میلیون تومان صرف کرده‌ایم.

وی بیان کرد: خریدچراغ‌قوه عملیاتی به تعداد پرسنل، لباس فرم و کفش ایمنی عملیات، سه دستگاه ایسوزو 5.2 به‌عنوان خودروی پیشرو به مبلغ 200 میلیون تومان، راه‌اندازی سرور اتوماسیون به مبلغ 20 میلیون تومان و استقرار یک واحد موتوری برای نگهداری و تعمیر خودروهای سازمانی که سبب شد 50 میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه جوی داشته باشیم از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: تعداد پنج ایستکاه آتش‌نشانی در سطح شهر اراک تعمیر و بازسازی شده‌که مبلغ 50 میلیون تومان برای این کار صرف شد، باتوجه به وقوع حادثه ساختمان پلاسکو واستقرار برج‌های بلندی در شهر اراک همانند داریوش و برج سفید نیاز به تهیه یک نردبان 68 متری داریم که مبلغ آن 7.5 میلیارد تومان است و شهرداری به تنهایی قادر به تهیه آن نیست.

آقازیارتی ادامه داد: سازمان شهرداری‌ها در قالب یارانه مبالغی را در این زمینه می‌پرداخت و یا اقدام به وارد کردن این‌گونه وسایل می‌کرد که متاسفانه به سبب اعمال تحریم‌ها از ورود این نردبان‌ها به داخل کشور بازماندیم، باتوجه به اینکه هزینه‌های تجهیز این سازمان بسیار بالا است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این هزینه‌ها را متحمل شود از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه درخواست کرده‌ایم که در زمینه تجهیز این سازمان یاری رسان ما باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ یک از عملیات‌های این سازمان ناتمام باقی نمانده وعلیرغم اینکه موظفیم تنها حوادث درون حوزه شهری را پوشش دهیم اما 159 مورد سوانح جاده‌ای را هم پوشش داده‌ایم، همپنین در سال جدید تعداد هشت مورد غرق شدگی پوشش داده‌ شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک عنوان کرد: صنایع متمرکز در شهر اراک موظفند هر یک به‌صورت مجزا یک واحد اطفای حریق داشته باشند اما باتوجه به اینکه صنایع سرمایه ملی محسوب می‌شوند در زمان وقوع حوادث به مرکز حادثه اعزام می‌شویم،متاسفانه تعبیه یک واحد کنترل حریق به سبب تفاوت در دیدگاه‌های مدیریتی در صنایع مغفول مانده است و در یک سال گذشته هشت مورد اطفای حریق کارخانجات را داشته‌ایم.

آقازیارتی بیان کرد: تاکنون هیچ ایستگاه شارژ ال.پی.جی به طور رسمی مجوز فعالیت نگرفته و تاکنون سه مورد از این مراکز غیرمجاز پلمپ شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضر تجهیزات مقابله با سانحه‌ای همانند پلاسکو را نداریم اما سه ماه پیش از وقوع حادثه پلاسکو به دستور دادستان به بازدید از ساختمان‌های بلند، برج‌ها، مجتمع‌های تجاری و پارکینگ‌ها پرداختیم و براساس این بازدیدها مجتمع‌هایی مانند طلا، اسلامی، پارس، سعادت یک و دو اخطار کتبی دریافت کردن که در صورت صدور سومین اخطار به دستور دادستان نسبت به پلمپ این واحدها اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملک زاده درارتباط با شبکه خبر گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌ها رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 
وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.
ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 
وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه