Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛سیدرحیم عقیق، مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت در مراسم تجلیل از اقدامات شرکت ملی گاز در اجرای ماده ۲۸ قانون سلامت اداری و بخشنامه وزیر نفت، اظهار کرد: در جمع‌بندی‌های به عمل آمده در باره رعایت معیارهای شاخص سلامت اداری، شرکت ملی گاز جزو برترین‌های وزارت نفت شناخته شد که به این وسیله از زحمات حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز تشکر و قدردانی کرده و امیدوارم که در سال‌های آینده وضع ما در این زمینه هر روز بهتر از دیروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری، ما به دو منبع قانون ارتقای سلامت اداری و بهره‌گیری از تجارب موفق کشورهای توسعه‌یافته در حوزه مبارزه با فساد مراجعه کرده‌ایم، افزود: با این حال با توجه به بخش‌نامه وزیر نفت در باره اجرایی کردن ماده ۲۸، اولویت را در حوزه پیشگیری قرار دادیم تا بتوانیم مشکلات پیش رو را اصلاح کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: آغاز کار با خودارزیابی در شرکت‌ها برنامه‌ریزی شد و در این راستا، ما دو هدف را دنبال کردیم؛ مشارکت عمومی در ارتقای سلامت اداری و سپس استفاده از خود مدیران که نسبت به چگونگی عملکردها در سازمان متبوع خود، نظارتی داشته باشند.

عقیق افزود: به همین منظور، در این باره، ۹ معیار و شاخص اصلی سلامت اداری از طرف شورای دستگاه‌های نظارتی مبنای عملیاتی شدن ماده ۲۸ قرار گرفت و به همه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

این ۹ شاخص شامل؛ قانون‌گرایی به عنوان رکن اول، شفافیت به عنوان اساسی‌ترین موضوع‌ها، توسعه سامانه‌های الکترونیکی، کنترل نظارت‌های داخلی، پاسخگو بودن دستگاه‌ها، انضباط اداری، آموزش و مهارت، شایسته‌سالاری و الگوی مصرف و بهره‌وری می‌شود.

به گفته عقیق، شفافیت چکیده قانون نظام سلامت اداری است؛ بدان معنی که هرچقدر سازمانی در کشور شفاف‌تر عمل کند، می‌تواند مدعی شود که در سلامت بیشتری قرار دارد.

مدیرکل بازرسی وزارت نفت با بیان این که در جمع‌بندی‌های انجام‌شده، شرکت ملی گاز جزو برترین شرکت‌های ما شناخته شد، یادآور شد: ما وظیفه خود دانستیم که در این جلسه از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل شرکت ملی گاز که با مدیریت خلاق و مدبرانه خود و همراهی و همفکری همکارانشان، موفق به عملیاتی کردن ماده ۲۸ در شرکت‌ها و واحدهای زیرمجموعه خود شدید و این ۹ شاخص را در دستور کارشان قرار دادید، تشکر و قدردانی کنیم.

مشاور وزیر در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله در این مسیر و در سال‌های آینده، وضع شرکت‌ها از منظر سلامت اداری و خودارزیابی روز به روز به سوی بهبود رفته و همه مدیران در صنعت نفت بتوانند نمره عالی را از مجموع قانونگذاران بگیرند.

نشست قدردانی از اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران در حوزه سلامت اداری امروز سه شنبه (۲۸ شهریورماه) با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز، سید رحیم عقیق، مشاور وزیر نفت و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت و هیئت همراه برگزار شد.
روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است