Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون حقوقي قوه قضائيه در خصوص تدوين لوايح و اصلاح قوانين با اشاره به اينکه با بهره گيري از توان و ظرفيت علمي نخبگان جامعه حقوقي کشور اقدامات قابل توجهي انجام شده است گفت: تلاش کرده ايم تا تمام قوانين جاري را بررسي و آسيب شناسي کنيم.
به گزارش گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان به نقل از روابط عمومي دادگستري استان هرمزگان، دکتر خدائيان در نشست شوراي قضايي استان هرمزگان در خصوص تدوين لوايح و اصلاح قوانين با اشاره به اينکه با بهره گيري از توان و ظرفيت علمي نخبگان جامعه حقوقي کشور اقدامات قابل توجهي انجام شده است گفت: تلاش کرده ايم تا تمام قوانين جاري را بررسي و آسيب شناسي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در اين راستا همواره نظرات کارشناسي استان‌ها اخذ شده که استان هرمزگان در حوزه ارائه مشاوره‌هاي کارشناسي در حوزه مطالعات حقوقي يکي از استان‌هاي پيشتاز بوده و در زمره استان‌هايي قرار دارد که بهترين نظرات علمي را در راستاي اصلاح قوانين ارائه داده است.
وي عملکرد دستگاه قضايي اين استان را درحوزه‌هاي گوناگون ستود و اين پيشرفت را نتيجه همدلي، هماهنگي و انگيزه خدمت در مجموعه قضايي استان هرمزگان عنوان کرد.
معاون حقوق قوه قضائيه خاطر نشان کرد: ظرفيت‌هاي مديريتي و اجرايي در مجموعه قضايي استان هرمزگان همواره مورد اذعان مسئولان عالي قوه قضائيه است و عملکرد مطلوب دادگستري استان هرمزگان در مديريت کلان و به خصوص در حوزه کاهش پرونده‌ها، کنترل جمعيت کيفري زندان‌ها، شورا‌هاي حل اختلاف، ابلاغات الکترونيک، آموزش قضات و همچنين پيشگيري از وقوع جرم و آسيب ها‌ي اجتماعي همواره مورد ستايش همگان است.
اين مقام عالي قضايي با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) در خصوص لزوم توجه به اقتصاد مقاومتي، اجراي اين راهبرد کلان را راه خروج کشور از مشکلات اقتصادي بيان کرد و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتي تکاليفي در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي و قاچاق کالا و ارز به عهده دستگاه قضايي است و به همين منظور در قوه قضائيه دستورالعمل مربوطه تهيه شده که مطابق آن ستاد مرکزي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در دستگاه قضايي تشکيل و در استان‌ها نيز اين ستاد با شرح وظايف نهاد‌ها و سازمان‌ها ابلاغ خواهد شد.
وي هدف عمده اين ستاد را افزايش امنيت سرمايه گذاري و پيشگيري از ورشکستگي واحد‌هاي توليدي و کارخانجات توصيف کرد و در ادامه تصريح کرد: با توجه به تمهيدات اتخاذ شده از سوي دستگاه قضايي استان هرمزگان بحمدالله اين استان خط مقدم اقتصاد مقاومتي و استان پيشتاز در عرصه مقابله با قاچاق کالا و ارز است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خانه نخبگان استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلامی برگزار شد، اظها کرد:‌ ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت دانشگاه و جامعه نخبگان قرار دارد. در این راستا طرح جهاد علمی با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حال انجام و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیل این طرح راهبردی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کمک به طرح‌های علمی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و جامعه نخبه آن می‌شود.

تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها گام مهمی در حل مسئله در استان‌ها است.

بهروز ناصری افزود: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استانی علاوه بر شتاب علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌های شکل‌گیری توسعه در استان‌ها است. در صورت به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مشکلات جامعه مرتفع و قطعاً توسعه هر منطقه از مراکز آموزش عالی می‌گذرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان