Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید طی بیانیه‌ای محورهای اساسی که باید در نوشتن و اجرای برنامه‌ها در حوزه نظام آموزش عالی در دولت دوازدهم مد نظر قرار گیرد را به مسئولین دولتی گوشزد کردند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید طی بیانیه‌ای محورهای اساسی که باید در نوشتن و اجرای برنامه‌ها در حوزه نظام آموزش عالی در دولت دوازدهم مد نظر قرار گیرد را به مسئولین دولتی گوشزد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«اقرأ باسم ربك الذي خلق، خلق الإنسان من علق، اقرأ وربك الأكرم، الذي علم بالقلم، علم الإنسان ما لم يعلم» یعنی «بخوان به نام پروردگارت كه آفريد، انسان را از خون بسته آفريد، بخوان و پروردگار تو كريمترين [كريمان] است، همان كس كه به وسيله قلم آموخت، آنچه را كه انسان نمى‏ دانست [بتدريج به او] آموخت».

با شروع سال تحصیلی جدید بابی دیگر از ابواب کشف معرفت الهی بر جویندگان آن گشوده شده است شروعی که با هفته دفاع مقدس و دهه عزاداری سرور و سالار شهیدان مقارن شده و جبهه علمی، آموزشی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها را با روحیه جهاد، ایثار و شهادت مانوس نموده است.

تولید علوم اسلامی مطابق با علم روز و پیشرفت در حوزه علم ، فناوری، صنعت و دستیابی به مراتب عالی آموزشی یقینا یکی از اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و می باشد، بدین جهت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور، بر خود لازم می داند برخی محورهای اساسی که باید در نوشتن و اجرای برنامه ها در حوزه ی نظام آموزش عالی کشور( علی الخصوص وزارت علوم ) در دولت دوازدهم مد نظر قرار گیرد را به مسئولین مربوطه گوشزد نماید :

1. بررسی نیاز های اساسی کشور، تولید علوم متناسب با این نیاز ها و شرایط بومی کشور و ایجاد شرایط لازم برای تبدیل نیروی این افراد متخصص از بالقوه به بالفعل آن هم از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان واستقبال از ایده های دانشجویی، در کل باید اشاره کرد که در دانشگاه باید هم علم و عالم تولید شود و هم به علم و عالم جهت درست داده شود.

2. توجه و تولید علوم انسانی اسلامی و جلوگیری از ادامه روند فعلی، یعنی ارائه علم ترجمه‌ای به فراگیران؛ توجه بیش از پیش به مسائل معنوی و گسترش ارزش ها و شعائر دینی در سطح دانشگاه های سراسر کشور، چرا که تربیت متخصص متعهد از اهداف و نیاز های اصلی انقلاب اسلامی می باشد و در این مورد سخنان بنیان گذار کبیر انقلاب بسیار راه گشا می باشد: "دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل، شقاوت یک ملت است. از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می کند و دانشگاه غیر اسلامی، دانشگاه بد، یک ملت را به عقب می زند." از همین جمله امام (ره) می توان اهمیت جهاد در دانشگاه ها و تلاش برای شکل گیری دانشگاه اسلامی را دریافت. اگر دانشگاه را رها کنیم و اساتید، دانشجویان و کارگزاران با روحیه جهادی در محیط علمی کار نکنند، همین دانشگاه به مخرب انقلاب تبدیل می شود.
3. توجه ویژه به مسائل فرهنگی اجتماعی در دانشگاه های سراسر کشور، آن هم طبق ارزش ها و معیار های اسلامی، و در اولویت قرار دادن مطالبات مقام معظم رهبری در حیطه فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، جلوگیری از گسترش برخی نمونه های بارز ضد فرهنگی در سطوح دانشگاه ها، که متاسفانه سال گذشته به کرات اتفاق افتاد؛ مبارزه با نفوذ فرهنگی و رسوخ تفکرات غربی و مخالف با عرف جامعه مسلمان ایرانی در دانشگاه ها. کمک به حفظ نگاه مطالبه گری و آرمان گرایانه دانشجو آن هم با میدان دادن و تحمل نظرات مخالف و ایجاد آزادی های مشروع در فضای دانشگاه ها پیگیری شود.

4. توجه به فعالیت های دانشجویی و حمایت گسترده از تشکل‌ها و مجموعه‌های انقلابی در سطح دانشگاه ها، چرا که که طبق بیانات مقام معظم رهبری، تدوام راه و ارزش های اصیل انقلاب در حمایت همه جانبه از تشکل های انقلابی می باشد؛ کمک به حفظ نگاه مطالبه گری و آرمان گرایانه دانشجو آن هم با میدان دادن و تحمل نظرات مخالف و ایجاد آزادی های مشروع در فضای دانشگاه ها مورد اهتمام قرار گیرد.

5. استفاده از اساتید و نیروهای جوان که با اصول و ارزش های نظام اسلامی آشنایی کامل و به آن اعتقاد دارند؛ چرا که نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی محقق نخواهد شد مگر با کادری جوان و چالاک و انقلابی، بدین ترتیب کلاس های درس دانشگاه ها در جمهوری اسلامی ایران نباید محلی برای تدریس اساتید ضد ارزشی وترویج تفکرات ناقص غربی که سال هاست منسوخ و با شکست مواجه شده است، باشد.

6. گزینه ی معرفی شده برای تصدی وزارت علوم باید فردی انقلابی، دارای کارنامه علمی و تجربه مدیریتی مناسب و شخصیتی مستقل که از هیچ یک از جریان های سیاسی تاثیر نپذیرفته و با استقلال فکری و در کمال آرامش فضای دانشگاه را به نقطه مطلوب هدایت بنماید.
در راستای رشد علمی در دانشگاه¬ها، از يك سو بايد افراد به فكر متخصص و دانشمند شدن بيفتند و در اين راه بكوشند و از سوي ديگر دولت نيز وسايل و امكانات چنين كاري را به انحاي مختلف فراهم آورد و با هدايت و تشويق لازم، كارها را جهت دهد. اگر چنين اقدامي صورت نگيرد و دانشگاه ها در اين راستا عمل نكنند، دوباره كشور به اجانب منفعت‌طلب وابسته مي‌شود و آنها زمام امور علمي، اقتصادي و بالأخره سياسي و فرهنگي ما را دردست مي‌گيرند. امّا اين جهت و اين كارها براي «خودشدن» و «خود را يافتن» كافي نيست، بلكه بايد با عامل دوم تركيب شوند و در كنار هم به پيش روند.
امید است با تحقق نکات مذکور، دانشگاه های ما در سراسر ایران با عظمت، به مرکزی برای تربیت کادر انقلابی جهت خدمت روزافزون و منشاء پیشرفت هر چه بیشتر ایران اسلامی، تبدیل گردد؛ لازم به ذکر است اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام می دارد، تمامی مطالبات مذکور را تا زمان تحقق کامل، پیگیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی غلامرضا لگزیان عضو هیئت علمی واحد رودهن را به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منصوب کرد.

در این مراسم فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام جلیل محمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و اعضای هیئت‌رئیسه حضور داشتند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از جلساتی که به صورت منظم و مرتب از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود دیدار ایشان با اعضای تشکل‌های دانشجویی بوده و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تشکل‌های اسلامی است.

بهروز دوستی افزود: با سیاست‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال اخیر در پیش گرفته وضعیت تشکل‌ها در دانشگاه مناسب است و درحال حاضر بیش از ۲۰۰ تشکل دانشجویی فعال و حدود ۱۰۰ تشکل فعال استادی در حال فعالیت هستند، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی تبیین کرد: تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها دارای استعداد و ظرفیت‌های فراوانی هستند که در صورت استفاده بهینه موجب رشد، شکوفایی و پیشرفت دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار تشکل نقد قدرت است؛ از این رو باید با سعه صدر با این معلمان برخورد و آنها را با خود همراه کنیم.

نماینده رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم گفت: دانشگاه باید بستر تعلیم و تربیت باشد و رسالت تشکل‌های اسلامی نیز در همین زمینه تعریف می‌شود.

لکزیان افزود: در چند روز اخیر این دفتر موفق به تشکیل و اخذ موافقت اصولی یک تشکل دانشجویی شده و یک تشکل اساتید را نیز در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود