Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگر به تازگی دچار مشکل افت قدرت بینایی شده و نیاز به استفاده از عینک با شماره‌های بالاتر دارید، به کمک چند روش طبیعی می‌توانید بینایی خود را تقویت کنید. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کاهش وزن، گرفتن رژیم لاغری و حتی جراحی کاهش وزن با تایید متخصص می‌تواند سبب بهبود قدرت بینایی درافراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این یافته حاصل پژوهش متخصصان دانشگاه‌های ملبورن استرالیا، لیدزبکت انگلستان درهمکاری با تیم‌های دانشگاهی از کشور‌های فنلاند، سنگاپور و هنگ کنگ در یک پروژه مشترک برای بررسی رابطه بین لاغری و بالارفتن قدرت بینایی است. کارشناسان اعتقاد دارند مشکلات سلامتی همچون چاقی، فشارخون بالا و دیابت می‌تواند سبب آسیب به چشم شود.

محققان دراین پژوهش وزن و قدرت بینایی ۲۰ داوطلب بزرگسال را قبل و بعد از لاغری با استفاده از رژیم غذایی، ورزش و جراحی مورد بررسی قرارداده و دریافتند درتمامی داوطلبان قدرت بینایی افزایش یافته است. براساس این مطالعه کاهش وزن می‌تواند آسیب به شبکیه چشم را کاهش دهد. کاهش قدرت بینایی به عوامل مختلفی از جمله مطالعه درنور کم، تغذیه ناسالم، مطالعه و کار با وسایل دارای صفحه نمایش الکترونیکی، افزایش سن، اختلال‌های ژنتیکی، آسیب و ضربه به چشم، بارداری، سرطان چشم، مغز و پوست، بروز آب مروارید و آب سیاه چشم، دژنراسیون ماکولا و مواردی ازاین دست وابسته است، اما چاقی نیز یک عامل پنهان، اما اثر گذار دربروز ضعف قدرت بینایی محسوب می‌شود.

براساس تحقیقات، چاقی سبب بالا رفتن فشارخون در رگ و مویرگ‌های ظریف داخل چشم می‌شود و به این ترتیب موجب آسیب به شبکیه چشم و بروز مشکلات بینایی خواهد شد.

با کاهش وزن و رعایت تناسب اندام، فشارخون در رگ‌ها متعادل شده، مشکل پارگی و آسیب به عصب‌های چشمی رخ نمی‌دهدهمچنین مادران باردار پس از اتمام بارداری باید باگرفتن رژیم غذایی مناسب، ورزش، تحرک و شیردهی وزن خود را به تنظیم کنند، زیرا امکان آسیب به بینایی دراین حالت وجود دارد. کارشناسان براین اساس به افراد توصیه می‌کنند درکنارمصرف مواد غذایی حاوی کارتنوئید ازجمله هویج، کلم بروکلی، بلوبری و گوجه فرنگی وزن خود را درشرایط ایده آل نگهداری کنند تا دچار افت قدرت بینایی نشوند. انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید