Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با آموزش عالی و دانشگاه های اندونزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: این تفاهم نامه در وزارت امور مذهبی اندونزی در جاکارتا با حضور معاون آموزش عالی وزارت امور مذهبی اندونزی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر محمدجواد دهقانی اظهار کرد: این سفر برای انعقاد تفاهم نامه همکاری و ارایه کارگاه های ارتقای جایگاه علمی حوزه آموزش عالی و دانشگاه های کشورهای اسلامی انجام شد.
وی ادامه داد: قرار گرفتن نشریات علمی و پژوهشی معتبر اندونزی در پایگاه استنادی جهان اسلام، رتبه بندی دانشگاه ها و کمک به ارتقای رتبه علمی آنها در سطح منطقه ای و بین المللی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته اندونزیایی به جامعه بین المللی و برگزاری کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی علم سنجی و علم شناسی ویژه اساتید اندونزی از جمله مهم ترین موارد این تفاهم نامه است.
دهقانی افزود: در ادامه این سفر ضمن بازدید از دانشگاه محمدیه اندونزی با ریاست این دانشگاه پروفسور دکتر سیف البحری، در جاکارتا و روسای تعدادی از دیگر دانشگاه
های مستقر در سایر استان ها و شهرها بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
وی گفت: در این نشست ها جایگاه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و تاریخچه شکل گیری آن به تصویر کشیده شد. فلسفه وجودی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، وظایف و کارکردهای این پایگاه برای کشورهای اسلامی و دانشگاه ها و موسسات پژوهشی آنها ارائه داده شد.
دهقانی تصریح کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فقط به نمایه سازی معتبرترین نشریات کشورهای اسلامی اکتفا نکرده و به ارائه کارگاه های آموزشی با هدف ارتقا سطح کیفیت و اثرگذاری پژوهش پرداخته است.
وی افزود: رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی در سطح جهان اسلام یکی دیگر از فعالیت های علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است. براساس این رتبه بندی 600 دانشگاه و موسسات تحقیقاتی برتر در سطح کشورهای اسلامی شناسایی و رتبه بندی شده اند. از طریق این نظام نقاط قوت و ضعف هر یک از دانشگاه ها با توجه به معیارها و شاخص های رتبه بندی تعیین و از طریق وبگاه رتبه بندی ارائه شده است.
پروفسور دکتر سیف البحری نیز به معرفی دانشگاه های محمدیه اندونزی در سراسر کشور پرداخت.
وی افزود: در اندونزی 269 دانشگاه ها وجود دارد که از این تعداد 174 دانشگاه متعلق به دانشگاه های محمدیه در سراسر کشور است. قدمت دانشگاه های محمدیه به قبل از استقلال اندونزی باز می گردد و این دانشگاه ها نقش مهمی در استقلال اندونزی داشته اند.
وی افزود: انتظار دانشگاه های محمدیه از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ثبت و نمایه سازی مجلات علمی این دانشگاه و رویت پذیر کردن آن در سطح بین المللی و بویژه در سطح جهان اسلام است.
در پایان نشست، تفاهم نامه همکاری با 13 دانشگاه محمدیه با حضور روسای آنها امضا شد.
نمایه سازی نشریات علمی پژوهشی، ارزیابی و سنجش میزان اثرگذاری دانشگاه ها ، برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه ها و دسترسی به فرآورده های مختلف پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی شامل سامانه نشریات جهان اسلام، رصد خانه علم جهان اسلام و نمایه استنادی علوم جهان اسلام از دیگر مواردی بود که در این تفاهنامه روی آن توافق شد.
علمی**9157**1440
تنظیم: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»