Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه بررسی مطالعات امکان‌پذیری احداث پایانه لجستیکی اصلاندوز اظهار داشت: در مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی پایانه استراتژیک کالا( بندر خشک) باید به تقویت نقش اقتصادی طرح توجه بیشتری شود و توجیه اقتصادی آن برای دو کشور مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا ایران و جمهوری آذربایجان در قبال درآمدهای حاصله از این پایانه، برای تامین هزینه اجرای طرح تمایل بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد این درگاه و اتصال به راه آهن جمهوری آذربایجان، طول مسیر ترانزیت بار از باکو به نخجوان که روزانه حدود 70 کامیون از کشورمان عبور می کند 100 کیلومتر کاهش می‌یابد و صرفه‌جوئی قابل توجهی در مصرف سوخت و هزینه‌های حمل و نقل کالا متوجه کشور همسایه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: از طرفی ظرفیت ترانزیتی کشورمان فرصتی برای انتقال محموله‌های جمهوری آذربایجان از محل بندر خشک اصلاندوز تا بندر جلفا خواهد بود که این یک امتیاز بزرگ برای ما است و باید به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

خدابخش بیان کرد: منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ارس اعلام آمادگی کرده است هزینه‌های احداث خط ریلی برای اتصال اصلاندوز به خط راه آهن ارس را تامین کند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، صادرات به روسیه و کشورهای آسیای میانه ساماندهی شده و به بندر خشک اصلاندوز هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید مسئولان و همکاران مربوطه با ما همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری دست یابیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌

امام جمعه بندرعباس گفت: وعده مسئولان در زمینه عملیات نظامی تحقق یافت حال نوبت دولت است تا در زمینه اقتصادی به وعده‌های خود عمل کند و گرفتاری مردم را کاهش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های ‌این هفته نمازجمعه بندرعباس با اشاره به خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت از مردم غزه و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم جامعه نخبگان شامل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های غربی در حال حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. 

وی افزود: این حرکت دانشجویان و آزادی‌خواهی آنان نشان می‌دهد سیاست‌های دوگانه غرب شکست خورده و کشورهای اروپایی و آمریکا حیثیت و آبروی خود را با دفاع از رژیم صهیونیستی از بین برده‌اند. 

امام جمعه بندرعباس گفت: بیداری انسانی در جهان افزایش یافته و رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را با حمایت آمریکا و سایر هم پیمانانش می کشد اما به زودی رو به زوال خواهد رفت. 

وی در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی تصریح کرد: وعده مسئولان در زمینه عملیات نظامی تحقق یافت حال نوبت دولت است تا در زمینه اقتصادی به وعده‌های خود عمل کند و گرفتاری مردم را کاهش دهد. 

‌مسلمین عبادی زاده در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان گفت: سفر رئیس قوه به هرمزگان سفر پر خیر و برکتی برای استان بود و یکی از معضلات 50 ساله قشم در حوزه اسناد رفسنجان حل شد.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه گمرک و اموال تملیکی که مشکلات کهنه‌ای بودند هم با در دولت سیزدهم و با همراهی دستگاه قضایی کاهش یافته و بسیاری از کالاها تعیین تکلیف شده است. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است