Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@13:07:39 GMT

واکنش بوریس جانسون به آزمایش موشک «خرمشهر»

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۸۱۵۰

واکنش بوریس جانسون به آزمایش موشک «خرمشهر»

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس روز شنبه به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

«جانسون» در توئیتر نوشت: «از گزارش‌ها درباره آزمایش موشکی ایران که با قطعنامه 2231 سازمان ملل مغایرت دارد، به شدت نگرانیم. از ایران می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه شماره 2231 را برای تأییدتوافق هسته‌ایمیان ایران و گروه کشورهای 1+5 به تصویب رسانده است. این قطعنامه از ایران «می‌خواهد»«از هر فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیکی که با قابلیت حمل سلاح اتمی طراحی شده‌اند،از جمله پرتاب موشک هایی که با استفاده از تکنولوژی موشک‌هایبالستیک ساخته شده‌اندخودداری کند.»

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است هیچ یک از موشک‌های ایران برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده‌اند و در حوزه دفاع مشروع ایران و خارج از این قطعنامه قرار دارد. بر همین اساس، آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت محسوب نمی‌شوند.

جدیدترین موشک بالستیک ایران، موسوم به «خرمشهر» روز جمعهدر مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی رونمایی شد. رسانه‌ها به دنبال رونمایی از این موشکفیلم‌هایی از لحظه آزمایش موفقیت‌آمیز آن منتشر کردند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

کد خبر 6085273

دیگر خبرها

  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • قدرت عملیاتی ایران، صهیونیست‌ها را از پاسخ جدی پشیمان کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد
  • کره‌‌شمالی موشک کروز فوق‌بزرگ آزمایش کرد