Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل از ساخت دومین مستند معرفی این استان توسط چینی‌ها خبر داد و گفت: این مستند از شهرستان‌های خلخال، اردبیل و مشگین‌شهر تهیه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، کریم حاجی‌زاده امروز در نشست مطبوعاتی در محل اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار داشت: استان اردبیل نیازمند گردشگری پایدار است و برای تحقق آن باید تلاش کرد.

وی گفت: تحقق گردشگری پایدار در استان اردبیل نیازمند پول، همراهی مردم و دستگاه های اجرایی است و در عین حال نیز این امر به برخورداری از مطالعات کافی و کامل در حوزه گردشگری بستگی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به سهم قابل توجهی که گردشگری در کل ارزش افزوده اقتصاد استان می تواند داشته باشد، تصریح کرد: همه باید برای ایجاد گردشگری پایدار تلاش کنیم.

حاجی زاده با اشاره به افزایش ورودی مسافران خارجی به استان اردبیل گفت: طبق آمار ها، تعداد سفر در استان اردبیل با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی افزود: ورودی مسافران خارجی نسبت به سال گذشته 12.5 درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مهمترین جاذبه‌ استان اردبیل بود که در تابستان امسال مورد بازدید گردشگران خارجی قرار گرفت

حاجی زاده خاطر نشان کرد:آب‌های گرم درمانی سرعین، پل معلق مشگین شهر و جاذبه‌های طبیعی هستند که بیشتر مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته است.

وی افزود: اخیرا زیر ساخت های روستاهای از جمله روستای کزج مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته که معرفی جاذبه های اردبیل دلیل این توجه است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل از ساخت دومین مستند معرفی استان های اردبیل توسط گروه چینی خبر داد و گفت: این مستند از شهرستان های خلخال ، اردبیل و مشگین شهر تهیه می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی