Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:47:44 GMT

راه‌اندازی نخستین هنرستان کارآفرینی کشور

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۹۱۰۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود 800 مدرسه دولتی استان غیرمقاوم هستند که به شدت در نگهداری دانش‌آموزان در این مدارس دغدغه داریم.

به گزارش ایسنا، «محمد محسن بیگی» ظهر امروز اول مهرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فعالیت بازگشایی مدارس با عنوان پروژه مهر تعریف می شود و ما برنامه‌ریزی را از آبان ماه سال قبل برای سال تحصیلی جدید آغاز کردیم تا کمترین مشکل را داشته باشیم، چون باید در زمینه شناسایی فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، مدارس دارای آسیب و کمک به بازسازی و جلب کمک مشارکت‌ها و خیران کار کنیم تا مدارس در سال بعد بدون حاشیه کار را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 45 هزار نفر نیرو در استان کرمان داریم که با توجه به پراکندگی استان، بحث تأمین نیرو در همه مناطق یکی از مشکلات ما در همه دوره‌ها بوده است.

محسن بیگی با اشاره به این‌که سال قبل 243 مدرسه زیر پنج نفر در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: نرخ بی‌سوادی در استان یکی از مسائلی بوده که همواره مسئولان استان را رنج داده و این مدارس کم جمعیت برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان فعال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما در نقل و انتقالات، کلاس و دانش‌آموز است و توانستیم حدود 1800 نفر از همکاران را برای سال تحصیلی جدید منتقل کنیم و دیگر همکاران انتقال آن‌ها میسر نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود 800 مدرسه دولتی استان غیرمقاوم هستند که بشدت در نگهداری دانش‌آموزان در این مدارس دغدغه داریم و توانستیم حدود 50 پروژه را با ظرفیت و کمک خیران به چرخه استفاده وارد کردیم.

وی افزود: در حوزه کیفیت بخشی، خروجی خوبی در استان شاهد بوده‌ایم و دستگاه‌هایی که می‌توانستند به ما در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، اقدامات خوبی انجام دادند و در این راستا کرمان رتبه اول را در کشور در آموزش پیشگیری از آسیب‌ها کسب کرد.

محسن بیگی تصریح کرد: 27 هزار بسته کمک آموزشی تهیه و از امروز در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار می‌گیرد و در راستای اجرای عدالت آموزشی سال قبل 26 هزار جلد کتاب کمک آموزشی با کمک بنیاد برکت در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گرفت.

وی یادآور شد: 577 هزار و 235 دانش آموز و 45 هزار و 949 نفر همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید را از امروز در استان کرمان آغاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، با ساماندهی نیروی انسانی و فضا، 200 میلیارد تومان در سال به خزانه دولت کمک شده و در واقع بیش از6000 نفر نیرو مدیریت شده است.

وی افزود: در حوزه کارآفرینی، 37 درصد دانش‌آموزان استان امروز وارد مدارس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای شده‌اند که کمک بزرگی به ایجاد اشتغال در آینده است و باید خانواده‌ها و رسانه‌ها به افزایش این عدد کمک کنند.

محسن‌بیگی با بیان این‌که در استان کرمان 1700 کلاس نیاز است که با توجه به این‌که روند رشد دانش‌آموزی مثبت شده، سالانه حدود ۲۰ مدرسه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد، تصریح کرد: نخستین هنرستان کارآفرینی کشور را در تابستان امسال در استان کرمان راه‌اندازی کردیم و اردوی 1000 نفری را برای آموزش کارآفرینی برگزار کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی