Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها به مناسبت اول مهر و آغاز سال تحصیلی 97-96 در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) مسکو وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با قرائت قرآن آغاز شد، دانش آموزان ایرانی و چند کشور مسلمان دیگر اولین روز نخستین سال تحصیلی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آیین، کتاب ها و هدایای وِیژه با حضور علیرضا موحدنیا مدیر و همچنین مربیان آموزشی به دانش آموزان کلاس اولی اهدا شد.
موحدنیا در مراسم جشن شکوفه ها که با حضور پدران و مادران دانش آموزان برگزار شد، بر لزوم هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر بین مربیان و خانواده ها برای رسیدن به نتیجه بهتر تحصیلی تاکید کرد.
همچنین در این آیین، سرود دانش آموزی و برنامه های فرهنگی-هنری سرگرم کننده اجرا شد.
در مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) مسکو که یکی از بزرگ ترین مدارس ایرانی خارج از کشور است، افزون بر دانش آموزان ایرانی، دانش آموزانی از چند کشور اسلامی به ویژه جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان درس می خوانند و مدرک تحصیلی این مرکز نیز به شرط تسلط به زبان روسی در نظام آموزشی روسیه رسمیت دارد.
موحدنیا به خبرنگار ایرنا گفت که امسال نزدیک 160 دانش آموز در مقاطع مختلف از کلاس اول تا پیش دانشگاهی پذیرش شده اند که حدود نیمی از آنان خارجی هستند و شمار دانش آموزان هم نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر شده است.
نام این مجتمع آموزشی وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران زیر نظر آموزش و پرورش، برگرفته از پیام تاریخی دی ماه 1367 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به «میخاییل گورباچف» آخرین صدر هیات رئیسه اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی گرفته شده است.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست