Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در خصوص جنایات میانمار علیه مسلمانان روهینگیا نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل منتشر کردند.

به گزارش قدس آنلاین، متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب آقای آنتونیو گوترش،

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد،

خشونت‌های شرم‌آور و فاجعه بار کشتار جمعی و پاکسازی قومی میانمار علیه مردم بی پناه روهینگیایی قلب هر انسان آزاده‌ای را آکنده از درد و اندوه ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله نمونه‌ای دیگر از رنجی است که بر جهان پر از ظلم ما می‌گذرد. از سوریه و بحرین و یمن و نیجریه و میانمار کمتر جایی را می‌توان یافت که خون انسانی در آن جاری نباشد و آزاداندیشانی که دل در گرو این نهاد بین‌المللی داشته‌اند ناامید و مستأصل‌تر از همیشه همچنان خواهان پایان دادن این جنون جهانی هستند.

بر اساس یافته‌های گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل که در سوم فوریه امسال منتشر شد جنایات حقوق بشری شرم‌آوری توسط نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا به صورت سازمان‌یافته و گسترده به وقوع پیوسته است از جمله تجاوز دسته جمعی جنسی علیه زنان و دختران روهینگیایی، کشتار گسترده و غیر قانونی از جمله کشتار نوزادان و کودکان خردسال، شکنجه و ربودن مردم.

سخنان آقای زید رعد الحسین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بسیار گویاست:

«جنایات بی رحمانه ویرانگری که این کودکان روهینگیایی با آن مواجه شده‌اند غیر قابل تحمل است – چه تنفری می‌تواند فردی را وادار کند نوزادی را که برای شیر مادرش گریه می‌کند با خنجر بکشد؟ و مادر، این کشتار را در حالی مشاهده کند که به وسیله همان مأمورین امنیتی به صورت گروهی مورد تجاوز قرار می‌گیرد – این چه عملیات پاکسازی است؟ چه اهداف امنیت ملی می‌تواند به این وسیله برآورده شود؟»

آیا این باعث شرمساری نیست که پس از گذشت بیش از هفت ماه از این گزارش هر روز شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع هستیم به طوری که چند روز پیش در 11 سپتامبر 2017، کمیساریای عالی حقوق بشری سازمان ملل آقای رعد الحسین بار دیگر هشدار داد که بحران میانمار نمونه بارز پاکسازی قومی است. وضعیت صدها هزار نفری که به اجبار به بنگلادش پناه برده‌اند نیز بسیار رقت‌بار است به طوری که خود حکایت از بحران انسانی دیگری دارد.

از آنجایی که زن محور عاطفه و محبت و رأفت قلمداد می‌شود با کمال تأسف می‌بینیم این حادثه غم‌انگیز به دست زنی همچون آنگ سان سوچی و با یدک کشیدن جایزه صلح نوبل به تصویر کشیده می‌شود!

ما زنان فرهیخته جمهوری اسلامی ایران خواهان سلب این جایزه از آن زن و مجازات وی به عنوان جنایتکار علیه بشریت هستیم چرا که وی حتی حاضر به محکوم نمودن لفظی جنایت علیه مسلمانان روهینگیا نیست و به خاطر همکاری در نسل‌کشی بر اساس کنوانسیون منع نسل کشی مستحق مجازات در محاکم بین المللی است. آیا چشم‌پوشی از این مسئله ناقوس مرگ جایزه صلح نوبل را نمی‌نوازد؟

از سازمان ملل که مأموریتش به دور از هرگونه تبعیض نژادی، قومی، دینی و ملیتی، حفظ کرامت و حقوق انسانهاست می‌خواهیم برای یاری انسانهای بی‌گناه و برقراری صلح و مجازات مجرم بشتابد. اقدامات فوری سازمان ملل باید از محکومیت صرف فرا تر رفته و به صورت سازمان‌یافته دولت میانمار را تحت فشار بین‌المللی قرار دهد تا به این نسل‌کشی پایان دهد.

در پایان یادآور می‌شود مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی ایران از شما خواستار اقدام فوری برای احقاق حقوق بشر مردم مظلوم روهینگیا و مجازات مجرمان می‌باشد.

مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی ایران

تهران، جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل

 سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد.

به گزارش ایلنا، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد.

متن کامل نامه ایران به شرح زیر است:

مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد تهیه شده است. در این نامه، نماینده رژیم اسرائیل بار دیگر به دروغ و با توسل به اطلاعات نادرست اقدام به ایراد اتهامات بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران نمود. علاوه بر مکاتبه‌های پیشین جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱۳ و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵-S/۲۰۲۴/۳۴۹) ارسال شده است، مایلم بر موارد زیر تأکید نمایم:

۱. جمهوری اسلامی ایران تمامی اتهامات بی‌اساس مندرج در نامه مزبور را صریحاً و قاطعانه رد می‌کند. برخلاف چنین ادعاهای بی‌اساسی، جمهوری اسلامی ایران پیوسته حقوق بین‌الملل را رعایت کرده، به اصول منشور سازمان ملل متحد پایبند بوده و از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت نموده است. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت سازنده خود در حوزه‌های مختلف، نقش فعالی در ارتقای صلح و امنیت بین‌المللی ایفا کرده است.

۲. جمهوری اسلامی ایران در مکاتبه‌های پیشین خود در تاریخ ۱۳ و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵-S/۲۰۲۴/۳۴۹)، صراحتاً اعلام داشت که اقدام ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ مستقیماً و به‌طور رسمی توسط ایران و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به‌ویژه حمله نظامی این رژیم در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک کشورم در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، صورت پذیرفته است. اقدام جمهوری اسلامی ایران ضروری، مشروع و کاملاً در راستای حق ذاتی آن برای دفاع از خود ذیل منشور سازمان ملل متحد بود. این اقدام تنها اهداف نظامی را هدف قرار داد و با دقت و با اطلاع قبلی برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان انجام شد. مایلم تاکید کنم که هیچ‌یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع جمهوری اسلامی ایران دخیل نبوده و هر گونه ادعا در این خصوص، مردود است.

۳. برخلاف ادعای رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروهای نیابتی ندارد؛ هیچ فرد، گروه یا ملتی تحت دستور ایران فعالیت نمی‌کند. علاوه بر این، گروه‌های مقاومت نیابتی نیستند. این گروه‌ها، گروه‌های مشروع و قانونی هستند و تنها به مبارزه با اشغالگری و تجاوز رژیم اسرائیل در غزه، دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین علیه نیروهای اشغال‌گر در دیگر کشورهای منطقه می‌پردازند. بنابراین، تلاش رژیم اسرائیل برای برچسب‌زنی به آن‌ها به‌عنوان گروه‌های «نیابتی»، تنها برای پنهان کردن و توجیه اقدامات تجاوزکارانه و بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه است.

۴. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که رژیم اسرائیل با چنین ید و سابقه طولانی در نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کماکان به‌عنوان مهم‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. هرگونه تلاش مذبوحانه این رژیم برای پوشاندن این واقعیت از طریق اطلاعات نادرست، جریان‌سازی یا ایراد اتهامات بی‌اساس علیه دیگران، بیهوده و بی‌اساس است. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسئولیت مستقیم و کامل خود را در قبال کشتار و فاجعه انسانی جاری در غزه که جملگی خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، انکار نماید. نمونه بارز بی‌اعتنایی مداوم رژیم اسرائیل به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت (۲۰۲۴) است که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه است.

علی‌رغم درخواست‌های صریح شورای امنیت، این رژیم اشغالگر به جنگ بی‌رحمانه خود علیه مردم فلسطین و حملات نظامی خود در رفح ادامه می‌دهد و آشکارا و به‌صورت تحقیرآمیزی خواسته‌های شورای امنیت را نادیده می‌انگارد.

۵. رژیم اشغالگر باید در نهایت مسئولیت کامل عواقب اقدامات خود را بر عهده بگیرد. شورای امنیت می‌بایست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده و غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و سایر ملت‌های منطقه رسیدگی نماید؛ این اقدامات تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و توجه فوری و اقدام قاطع شورای امنیت را می‌طلبد.

۶. مایلم از فرصت استفاده کرده و اتهامات بی‌اساس و لفاظی‌های تحریک‌آمیز نماینده رژیم اسرائیل علیه کشورم و مقامات عالی‌رتبه ایران در جریان نشست مورخ ۱ مه ۲۰۲۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون بررسی تصمیم ایالات متحده آمریکا در خصوص وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، را قویاً محکوم و رد کنم.

هدف از این‌گونه ادعاهای بی‌اساس، سخنان نفرت‌انگیز و نیز مقصر دانستن سازمان ملل و مقامات آن، صرفاً منحرف نمودن توجه بین‌المللی از جنایات شنیع و نسل‌کشی مداوم این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا