Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنکارا- ايرنا- نورالدين جانيکلي وزير دفاع ترکيه در جلسه فوق العاده مجلس ملي اين کشور که عصر امروز برگزار شد، گفت: مخاطرات منطقه اي برگزاري همه پرسي اقليم کردستان عراق از جنگ داخلي سوريه هم بيشتر خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، جانيکلي افزود: برگزاري اين همه پرسي منجر به شرايطي مشابه سوريه خواهد شد که هم اکنون شاهد عرض اندام قدرت هاي جهاني در سوريه هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي برگزاري اين همه پرسي را غير مسئولانه‌ خواند و تاکيد کرد: اين اقدام مي تواند باعث آتشي شود که جلوگيري از آن ناممکن خواهد بود.
وي ادامه داد: تصميم به برگزاري همه پرسي از سوي اقليم کردستان عراق مي تواند به واکنش هاي زنجيره اي در منطقه منجر شود.
وي اظهار کرد: تکاندن حتي يک آجر از بنايي با تعادل بسيار حساس و شکننده منطقه، همه چيز را نابود خواهد کرد و اين مساله بذر کينه، نفرت و جنگ جديدي را در منطقه خواهد پاشيد که تبعات و پايان آن نامشخص است و منجر به درگيري هايي خواهد شد که احتمال گسترش آن به تمام جهان نيز وجود دارد.
جانيکلي با بيان اين که مخاطرات مخل امنيت ترکيه همچنان فعال است، گفت: مجوز عمليات برون مرزي که سال گذشته از سوي مجلس تصويب شد، مانند خنجري بود که در قلب ساختار سياسي تحت کنترل گروه هاي تروريستي در مرزهاي جنوبي ترکيه وارد شد.
وي با ابراز خرسندي از تمديد مجوز عمليات برون مرزي ترکيه اظهار کرد: عمليات سپر فرات که با استفاده از مجوز اعطايي از سوي مجلس ترکيه انجام شد، اقدام مثبتي براي دفع تهديدها بود ولي تهديدها در اين زمينه هنوز هم موجود است و به تمديد مجوز عمليات برون مرزي از سوي مجلس کشورمان نياز داريم.
وزير دفاع ترکيه در رابطه با انتقادها به عمليات‌ پهپادهاي مسلح ارتش نيز گفت: تلاش برخي محافل براي حمايت از گروه هاي تروريستي تحت پوشش شعارهاي حقوق بشري غير قابل پذيرش است و ترکيه به توليد سلاح هاي ملي به ويژه پهپادهاي مسلح جهت نابودي تمامي گروه هاي تروريستي ادامه خواهد داد.
به گزارش ايرنا، مجلس ملي ترکيه لايحه تمديد مجوز عمليات برون مرزي ارتش اين کشور را براي اقدام در خاک کشورهاي عراق و سوريه تصويب کرد.
مجلس ترکيه، لايحه ارائه شده از سوي دولت درباره تمديد يک ساله مجوز عمليات ارتش کشور در عراق و سوريه را در جلسه فوق العاده امروز تصويب کرد.
اين لايحه با راي موافق نمايندگان سه حزب عدالت و توسعه، جمهوري خواه خلق و حرکت ملي تصويب شد.
با تصويب اين لايحه، دولت ترکيه مجوز قانوني براي اقدام نظامي در خاک سوريه در شهر ادلب سوريه بر اساس توافقنامه مذاکرات آستانه و نيز اقدام نظامي احتمالي در شمال عراق براي دفاع از ترکمن هاي ساکن کرکوک به دست آورد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

امیر آشتیانی در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیام تشکری خطاب به قالیباف صادر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

وزارت دفاع:‌ سپاه جزو برترین نیروهای نظامی جهان است

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام
همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»