Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – وزير امور خارجه کشورمان در گفت و گو با شبکه خبري سي ان ان درباره واکنش به خروج احتمالي آمريکا از برجام، گفت: ايران گزينه هاي متعددي از جمله خروج از برجام و بازگشت خيلي سريع به برنامه هسته اي صلح آميز دارد.

به گزارش بامداد يکشنبه ايرنا، شبکه خبري سي ان ان آمريکا بخش هايي از گفت و گوي فريد زکريا مجري مشهور اين شبکه با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان را در تارنماي خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظريف در اين گفت و گو پيرامون نيازهاي دفاعي ايران، با اشاره به خريد هنگفت تسليحاتي عربستان که از سوي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا `تجهيزات نظامي زيبا` توصيف شد، گفت: ايران تجهيزات نظامي به اصطلاح زيبا را از ايالات متحده خريداري نمي کند.
وي با تاکيد بر اينکه ايران خود تجهيزات دفاعي اش را توليد مي کند، افزود: ما بارها گفته ايم و ثابت کرده ايم که موشک هايمان براي دفاع است.
ظريف با اشاره به موشکباران شهرهاي مختلف ايران از سوي ارتش صدام در زمان جنگ تحميلي، گفت: در آن زمان صدام عزيز دل آمريکا و برخي کشورهاي غربي بود و هيچ کس به خاطر اين موشک ها، حتي به او اخم هم نکرد.
وزير امور خارجه افزود: در حالي که ايران حتي يک موشک براي دفاع از شهروندان خود که هر روز هدف حمله هاي موشکي عراق قرار مي گرفتند، نداشت.
ظريف در پاسخ به پرسش زکريا مبني بر اينکه واکنش ايران به عدم تاييد پايبندي ايران از سوي دولت ترامپ و يا خروج آنها از برجام چه خواهد بود، گفت: تاييد پايبندي بخشي از توافق (هسته اي) نيست بلکه يک فرايند داخلي آمريکا است و باعث سلب مسئوليت از ترامپ و دولت او نمي شود.
وي افزود: تنها مقامي که در توافق هسته اي براي راستي آزمايي شناسايي شده، آژانس بين المللي انرژي هسته اي است.
ظريف درخصوص واکنش احتمالي ايران، گفت: ايران گزينه هاي متعددي پيش رو دارد؛ از جمله خروج از توافق و بازگشت خيلي سريع به برنامه هسته اي محفوظ خواهد ماند اما محدوديت هايي را که ما داوطلبانه پذيرفتيم، نخواهد داشت.
ظريف همچنين با اشاره به شايعاتي مبني بر تاريخ انقضا داشتن برجام در آمريکا با تاکيد براينکه چنين چيزي افسانه است، تصريح کرد: ايران به عنوان عضوي از ان پي تي (پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي)، در توافق (هسته اي) متعهد شده است که هرگز تسليحات هسته اي توليد نکند.
در بخش ديگري از اين گفت و گو که در تارنماي سي ان ان منتشر شده است، زکريا از وزير امور خارجه کشورمان پرسيد، پيام شما به دونالد ترامپ چيست؟
ظريف در پاسخ گف: به گمان من، به نفع ايالات متحده است که به واقعيت ها توجه کند؛ واقعيت ها هيچ جايگزيني ندارند.
وي با تاکيد بر اينکه `واقعيت هاي منطقه ما روشن و شفاف است و در 40 سال گذشته اينگونه بوده است`، افزود: اما متاسفانه ايالات متحده تصميم گرفته است که از اين واقعيت ها، غفلت کند و به همين علت موفق نشده است.
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه که براي شرکت در هفتاد و دومين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک حضور دارد، قبل از ظهر شنبه به وقت محلي در گفت و گوي اختصاصي با شبکه سي ان ان به سوالات فريد ذکريا در خصوص مسائل سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بويژه برجام پاسخ داد.
اين گفت و گو روز يکشنبه ساعت 10 صبح به وقت نيويورک پخش خواهد شد.
شبد**9416**9122**مترجم: عليرضا آقازاده**انتشار دهنده: مهدي نعمتي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند