Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیگمار گابریل وزیر امورخارجه آلمان ضمن دفاع از توافقات و موسسات بین المللی، «خود خواهی» در عرصه جهانی را محکوم کرد.

مقام ارشد آلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: توافق کنونی هسته ای با ایران باید مورد احترام قرار بگیرد تا دیگر کشورها به ویژه کره شمالی تشویق شوند محدودیت ها در برنامه های هسته ای خود را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گابریل در ادامه صحبت های خود با دفاع تمام قد از توافق های چند جانبه، آنها را بهترین راه برای تضمین امنیت جهانی دانست.

وی گفت: ما به همکاری بین المللی بیشتر و خودخواهی ملی کمتر نیاز داریم.

تسلیحات اتمی کره شمالی به هیچ وجه مشکلی دوجانبه یا منطقه ای نیست بلکه چالشی جهانی است که باید به طور مشترک بر آن فائق آییم. تنها زمانی که کلیه تعهدات اجرایی شوند و شفافیت توافق شده حاصل شود می توانیم بگوییم که اعتماد مورد نیاز نیز افزایش خواهد یافت.

برای آنکه بخواهیم کشورهایی نظیر کره شمالی را به پیوستن به معاهدات بین المللی ترغیب کنیم و به این واسطه، خلع سلاح و پیگیری نکردن دستیابی به تسلیحات اتمی را از آنها انتظار داشته باشیم باید از تنها مثال بین المللی در این عرصه که همانا توافقنامه موفق اتمی ایران است استفاده کنیم.

اظهارات وزیر خارجه آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل در حالی مطرح شد که مقامات کشورمان بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی تاکید کرده اند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

آژانس یین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه خود تأیید کرد که رافائل گروسی ۶ و ۷ ماه می (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه) برای دیدار با مقام‌ های ایران به این کشور سفر می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: می‌ت وانیم تأیید کنیم که مدیرکل «گروسی» در روزهای ۶ تا ۷ ماه می برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی در ایران خواهد بود.

این در حالیست که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6093490

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است