Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته نامه همشهري جوان: نويد محمدزاده مدت زمان زيادي نيست که به سينما وارد شده و اسمش را به عنوان بازيگر سينما به ثبت رسانده است. او اولين بار در سال 1392 با فيلم «عصباني نيستم» رضا درميشيان مطرح شد و بلافاصله اسمش در فهرست نامزدهاي سيمرغ به ثبت رسيد. گرچه سيمرغ عصباني نيستم بنا به دلايلي هيچ وقت به دست محمدزاده نرسيد اما توجه همه راه به خودش جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بعد از اين فيلم، در عرض سه سال، شش فيلم مهم بازي کرده و دو سيمرغ گرفت. درواقع به لحاظ هياهويي که در سينماي ايران به راه انداخت، مي شود او را يک رکورددار به حساب آورد.
نويد محمدزاده
• فيلم: لرزاننده چربي، در ميان ابرها، عصباني نيستم، سيزده، ناهيد، خشم و هياهو، ابد و يک روز، لانتوري، خفگي، بدون تاريخ بدون امضا، مغزهاي کوچک يخ زده
• مهم ترين تئاترها: خداي کشتار، يک دقيقه سکوت، مرد بالشي، زمستان 66، دکلره، ديابوليک، شکلک، دل سگ، آخرين نامه، پچ پچ هاي پشت خط نبرد
• جوايز: سيمرغ بلورين بهترين نقش مکمل مرد در دوره جشنواره براي فيلم هاي ابد و يک روز و بدون تاريخ بدون امضا، تنديس بهترين بازيگر مرد از انجمن منتقدان براي فيلم هاي عصباني نيستم و ابد و يک روز، تنديس بهترين بازيگر مرد از جشن خانه سينما براي فيلم ابد و يک روز
• جايزه جهاني: بهترين بازيگر مرد بخش افق هاي هفتاد و چهارمين دوره جشنواره فيلم ونيز
عصباني نيستم
رضا درميشيان؛ 1392
کاراکتر: نويد

اهميت نقش: نويد محمدزاده در عصباني نيستم براي اولين بار ديده شد. او نقش يک دانشجوي عصباني را داشت که مدام تلاش مي کرد در برابر اتفاق هاي بدي که در جامعه با آنها مواجه بود، به اعصاب خود مسلط باشد و به هم نريزد. نقش بسيار سخت بود و اگر خوب ايفا نمي شد، فيلم کلا فيلم خوبي از آب در نمي آمد. درواقع مي شود گفت بخش مهمي از موفقيت اين فيلم به جنس بازي محمدزاده بر مي گشت.
موفقيت: اسم محمدزاده در فهرست نامزدهاي دريافت سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول مرد جشنواره سي و دوم قرار گرفت و حتي آن طور که شنيده مي شد، سيمرغ تا صبح روز اختتاميه هم به نام او بود اما نهايتا همه چيز تغيير کرد. درميشيان مجبور شود فيلمش را از بخش رقابت خارج کند و سيمرغ به رضا عطاران رسيد.
نظر محمدزاده: من از نوجواني جلوي آينه تمرين سيمرغ گرفتن مي کردم و در بيست و هفت سالگي به من گفتند سيمرغي را که با هفت راي از هفت داور گرفته اي، نبايد بخواهي. آن روز تلخ ترين روز زندگي کاري من بود. پيراهن و کت اتو شده ام براي رفتن روي سن و گرفتن جايزه بر در خانه ماند و اشک هاي من بي اختيار سرازير بود. ساعت شش آن روز همه چيز تمام شد و بدون امضا کردن، رضايت ما را گرفتند و گروه فيلم انصرافي تحميلي داد. سيمرغ براي ما نبود چه امضا مي کرديم و چه امضا نمي کرديم.
ناهيد
آيدا پناهنده؛ 1393
کاراکتر: احمد

اهميت نقش: در «ناهيد» محمدزاده از قالب يک پسر دانشجوي جوان خارج شد و نقش مردي معتاد و آس و پاس را بازي کرد که به خاطر اعتياد از همسرش جدا شده و حالا دلش مي خواهد هر طور شده پسرش را از او بگيرد. محمدزاده اين جا هم عصبي و نامتعادل بازي کرد اما با توجه به معتادبودن اين کاراکتر، بازي اش شباهتي به عصباني نيستم نداشت.
موفقيت: اين فيلم در جشنواره هاي مختلف جهاني، مورد توجه داوران قرار گرفت و جوايز زيادي را به دست آورد. از بين همه اين جوايز، نويد محمدزاده، جايزه بهترين بازيگر مرد را از جشنواره بين المللي فيلم براتيسلاو گرفت. با اين حال فيلم در ايران آن طور که بايد ديده نشد و صحبتي از بازي محمدزاده در اين فيلم به ميان نيامد.
ابد و يک روز
سعيد روستايي؛ 1394
کاراکتر: محسن

اهميت نقش: شاه نقش نويد محمدزاده بود. با اين که اين جا نقش مکمل را داشت اما تمام توجه ها را به خودش جلب کرد. او در نقش يک معتاد از ريخت و قيافه افتاده ظاهر شد که با وجود وضعيت بدي که دارد، احساساتي و مهربان است و براي دفاع از خانواده اش هر کاري مي کند. او اين بار هم مشابه فيلم هاي قبل، چند سکانس درگيري و دعوا داشت اما مرز ميان يک مرد معتاد و عصبي را به خوبي حفظ کرد. محمدزاده در اين فيلم چند سکانس طلايي داشت که طبيعتا در سينماي ايران ماندگار مي شود.
موفقيت: سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل مرد را براي اين فيلم گرفت. در جشن خانه سينما هم بهترين بازيگر نقش مکمل مرد شناخته شد و تنديس اين جشنواره را به دست آورد.
نظر محمدزاده: سعيد روستايي از اول آن نقش را براي من نوشته بود. من با روستايي رفاقت زيادي دارم و از فيلمسازاني است که خط فکري مان يکي است. او کسي است که به مرور زمان تغيير مثبت و آگاهانه اي را وارد سينما کرد. ما در «ابد و يک روز» مثل يک خانواده واقعي در کنار هم زندگي مي کرديم و هنوز هم ارتباطمان حفظ شده است. در سکانسي که من را براي بردن به کپ از پله ها پايين مي آوردند، همه عوامل و پشت صحنه گريه مي کردند.
خفگي
فريدون جيراني؛ 1395
کاراکتر: مسعود

اهميت نقش: با تمام نقش هاي قبلي محمدزاده فرق مي کند. کلا فيلم خفگي فضاي عجيبي دارد و همه چيز به آرام ترين حالت ممکن در آن پيش مي رود. همسر مسعود براي اين که از دست او خلاص شود، خودش را به ديوانگي مي زند و در ديوانه خانه بستري مي شود. مسعود با پرستار تيمارستان طرح دوستي مي ريزد تا بتواند به واسطه او همسرش را از سر راه بردارد. مسعود يک روانپريش است اما در ظاهر هيچ نشاني از رواني بودن ندارد. محمدزاده در اين نقش داد و هوار راه نمي اندازد. کتک نمي زند اما نقش يک روانپريش را به خوبي ايفا مي کند.
موفقيت: بازي محمدزاده در خفگي با استقبال خاصي از سوي داوران جشنواره فجر رو به رو نشد. اما در جشن انجمن منتقدان اسمش در فهرست نامزدهاي بهترين بازيگر نقش اول مرد به ثبت رسيد.
خشم و هياهو
هومن سيدي؛ 1394
کاراکتر: خسرو پارسا

اهميت نقش: خسرو پارسا با بازي نويد محمدزاده يک خواننده سلبريتي متاهل است که با همدستي يکي از طرفدارانش همسرش را به قتل مي رساند. فيلم ساختاري پيچيده دارد و محمدزاده بايد در موقعيت هاي مختلف، يک روايت را به شکل هاي مختلف بازي کند. او جزييات و ظرافت هاي رفتاري خسرو در هر سه حالت را خيلي خوب از آب درآورد. برخلاف بقيه نقش هايي که تا ان موقع داشت، يک جور کمدي خاص هم در کاراکتر خسرو وجود داشت.
موفقيت: در جشنواره سي و چهارم، نويد محمدزاده همزمان براي دو فيلم خشم و هياهو و ابد و يک روز نامزد دريافت سيمرغ شد اما نهايتا جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل را براي ابد و يک روز گرفت و سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول مرد به پرويز پرستويي رسيد.
نظر محمدزاده: هومن سيدي سينماي خاص خودش را دارد که طبيعتا با نگاه ديگر کارگردانان متفاوت است. من هم سعي مي کنم در فيلم او همان چيزي را بازي کنم که به نگاه او نزديک است. شباهت خسروي خشم و هياهو به پرونده قتل جنجالي کشور براي من جذاب بود. البته اين اتفاق قبلا و در دنياي تئاتر هم برايم افتاده بود که نقش هايي را بازي کنم که چند سال قبل از آن توسط بزرگ ترين بازيگران تئاتر کشور بازي شده بود و خيلي ها من را از ايفاي چنين نقش هايي مي ترساندند.
بدون تاريخ بدون امضا
وحيد جليلوند؛ 1395
کاراکتر: موسي

اهميت نقش: محمدزاده در اين فيلم نقش مکمل اما بسيار مهم و حساسي را بازي کرده است. موسي در طول فيلم دو بعد کاملا متفاوت دارد. از يکسو به خاطر اهمال کاري اش مدام عذاب وجدان دارد و سرش پيش همسرش پايين است و از طرف ديگر براي خونخواهي از مگر فرزندش با همه درگير مي شود و زمين و زمان را به هم مي ريزد. موسي يکي از متفاوت ترين کاراکترهاي محمدزاده است و يک جورهايي بار احساسي فيلم را به دوش مي کشد.
موفقيت: سيمرغ بهترين بازيگر نقش مکمل مرد براي دومين سال پياپي به نويد محمدزاده رسيد. همين هفته گذشته هم جايزه بهترين بازيگري را از بخش «افق هاي نو» جشنواره ونيز براي اين نقش گرفت و افتخار زيادي نصيبش شد.
لانتوري
رضا درميشيان؛ 1394
کاراکتر: پاشا

اهميت نقش: نويد محمدزاده اين بار هم نقش جواني بي قرار و عصبي را بازي کرد. اين بار اما ميزان اين بي قراري و عصبانيت به اندازه اي بالا بود که او را به يک اغتشاشگر و برهم زننده نظم اجتماعي تبديل کرد. پاشا به دليل کمبود محبت خانوادگي، وابستگي عميقي به يک مددکار اجتماعي پيدا کرده بود و حتي تا پاشيدن اسيد به صورت او هم پيش رفت. پاشا هم به لحاظ گريم و هم به لحاظ تعريف کاراکتر، متفاوت از دو نقش قبلي بود. درواقع پاشا يک اغتشاشگر کاملا احساساتي بود که با محبت حرف مي زد، به بچه ها کمک مي کرد، عشق مي ورزيد و در عشق خودخواه بود.
موفقيت: نويد محمدزاده در جشن انجمن منتقدان سال گذشته براي فيلم لانتوري نامزد دريافت جايزه شد اما آن را دريافت نکرد.
نظر محمدزاده: در «لانتوري» نقش فردي را بازي مي کنم که بخش دردناکي از جامعه است و ما با هدف کمک به اين جامعه و رفع آن خشونت فيلم را ساختيم. البته خشونت در جامعه به گروه خاصي تعلق ندارد و حتي در فرهنگي ترين جايگاه مملکت ديده مي شود؛ جايي که قلم به دست مي گيرند و به سينما توهين مي کنند. من براي رفع اين خشونت ها تلاش مي کنم فيلم هايي بازي کنم که مسائل اجتماعي را مطرح مي کند. دوست دارم لانتوري آن قدر بفروشد که پول «عصباني نيستم» و «لانتوري» و حتي پول فيلم هاي بعدي رضا درميشيان هم دربيايد.
جشنواره ونيز معمولا به لحاظ اهميت در کنار جشنواره هاي کن و برلين قرار مي گيرد و اين سه تا با هم، مهم ترين جشنواره هاي سينمايي اروپا را تشکيل مي دهند. قدمت ونيز از ديگران بيشتر است اما به لحاظ شيوه برگزاري مشابه آن هاست. به لحاظ قدمت اين جشنواره به سال 1932 بر مي گردد؛ يعني 75 سال پيش. درواقع آن را قديمي ترين جشنواره سينمايي دنيا مي دانند و از اين جهت اهميت خيلي زيادي براي فيلمسازها دارد.
جايزه هاي اصلي: مهم ترين جايزه جشنواره ونيز، شير طلايي است که به بهترين فيلم تعلق مي گيرد و شير نقره اي جايزه اي است که براي بهترين کارگرداني در نظر گرفته شده. يکي از نکات جالبي که درباره سليقه داوران اين جشنواره مي گويند اين است که معمولا بيشتر جايزه ها به مردها تعلق مي گيرد و زن ها جاي زيادي در اين جشنواره ندارند.

رمزگشايي از بخش افق نو: همان طور که حتما بارها و بارها در خبرهاي مختلف خوانده ايد، نويد محمدزاده جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل مرد را از بخش «افق نو»ي جشنواره ونيز گرفته است. اين بخش افق نو چه جور بخشي است؟ آن طور که فهميده ايم به طور کلي حداکثر 21 فيلم مي توانند به اين بخش راه پيدا کنند و در بخش فيلم هاي بلند و نيمه بلند و کوتاه با هم رقابت داشته باشند. افق نو در واقع به اين معني است که فيلم هاي راه پيدا کرده به اين بخش، گرايش هاي جديدي دارند و هنر سينما را دوباره تعريف کرده اند.
حرف هاي نويد در ونيز: خيلي خوشحالم که اين جايزه را براي کشور ايران مي گيرم. خيلي خوشحالم که مهم ترين کارگردان تاريخ سينماي ايران جز هيئت داوران بود. مهم ترين چيزي که در زندگي دارم خانواده ام است و اين که من يک ايراني ام.
• عباس کيارستمي، سال 1999 به خاطر فيلم «باد ما را خواهدبرد» نامزد جايزه شير طلايي ونيز شد. سال گذشته در هفتاد و سومين جشنواره بين المللي فيلم ونيز، جايزه بخش دستاورد به امير نادري سينماگر ايراني رسيد. امسال هم در بخش افق نو، نويد محمدزاده جايزه بازيگري و وحيد جليلوند جايزه کارگرداني را براي فيلم «بدون تاريخ بدون امضا» گرفتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)



منبع:پیج kimzgrows

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راز موفقیت پپ گواردیولا را از زبان خودش بشنوید (فیلم)

دیگر خبرها

  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!