Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون صدو ۳۳هزار سند از نقش خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است گفت: در غرفه نمایشگاه امتداد عاشورا اسناد نقش خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی رحیم آبادی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح غرفه نقش خراسان جنبوی در دوران دفاع مقدس که همزمان با افتتاح نمایشگاه امتداد عاشورا برگزار شد اظهار داشت: تاکنون در بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی توانسته‌ایم 133 هزار سند که شامل نقش خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس بوده را جمع‌آوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تعداد صد و33 هزار سند، 15 هزار و 400 سند مکتوب تا کنون ثبت در سیستم ماوا شده است و اسنادی که در این سیستم ثبت می‌شوند به راحتی در اخبار افرادی که می‌خواهند پایان نامه بنویسند ویا برای کارهای تحقیقاتی وپژوهشی استفاده کنند، در دسترس قرار می‌گیرد زیرا سامانه ماوا سیستم سراسری در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور دارد.

معاون فرهنگی هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:برای نخستین بار تعدادی از این اسناد در نمایشگاه و در غرفه نقش خراسان جنوبی در دفاع مقدس رونمایی شد.

رحیم‌آبادی افزود: اسنادی که امروز به صورت مکتبوب یا تصویری در غرفه به نمایش گذاشته شده است شامل نامه‌هایی که رزمندگان در زمان جنگ برای خانواده خود نوشته و یا نامه‌هایی که آزادگان در طول مدت اسارت از عراق نوشته و ارسال کرده‌اند، است.

وی بیان داشت: علاوه بر این اسناد عکس‌های شهدا، و رزمندگان در جبه‌ها برای نخستین بار در این غرفه امروز به نمایش گذاشته شده است.

معاون فرهنگی هنری بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در تلاش هستیم تا به مرور زمان اسناد را برای آشنا شدن مردم با آنها از طریق نمایشگاه ویا از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به نمایش بگذاریم.

رحیم‌آبادی افزود: امروز در این غرفه تعداد 100سند مصوب ومکتوب به نمایش گذاشته شده و در طول هفته دفاع مقدس که نمایشگاه دایر و غرفه برپا است کتب دفاع مقدس با 40 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این غرفه با همت مرکز اسناد اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برپا شد اظهار داشت: غرفه نقش خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس در نمایشگاه در امتداد عاشورا شامگاه شنبه با حضور فرماندهان نظامی وانتظامی استان افتتاح شد و مکان نامیشگاه در محل امامزادگان باقریه بیرجند است.

انتهای پیام/

R41348/P1492/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴