Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراسم تجليل از هنرمندان عرصه ايثار و مقاومت به همراه رونمايي از جديدترين توليدات بنياد فرهنگي روايت فتح با حضور رييس سازمان بسيج، هنرمندان و خانواده شهدا برگزار شد.
به گزارش جام نيوز، مراسم تجليل از هنرمندان عرصه ايثار و مقاومت به همراه رونمايي از جديدترين توليدات بنياد فرهنگي روايت فتح و همچنين معرفي برنامه هاي اين بنياد در هفته دفاع مقدس، با عنوان برنامه «و آن دقايق آبي» عصر امروز يکم مهرماه در حوزه هنري برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم که چهره هايي چون سردار غلامحسين غيب‌پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين، محمد مهدي حيدريان رييس سازمان سينمايي، حبيب ايل بيگي، علي نصيريان، عليرضا داوود نژاد، مهدي فقيه، پرويز شيخ طادي، ابوالقاسم طالبي، سعيد سعدي، محمدعلي باشه آهنگر، سيدمحمود رضوي، سيدمسعود شجاعي طباطبايي، رسول نجفيان، سردار آزادي، مسعود نجابتي، محمدحسين مهدويان و... همچنين شمار زيادي از خانواده شهدا حضور داشتند، از کليپ رسم عاشقي رونمايي و برنامه هاي بنياد فرهنگي روايت فتح در حوزه هاي مختلف براي هفته دفاع مقدس تشريح شد.
احسان محمدحسني مديرعامل بنياد فرهنگي روايت فتح در ابتداي اين مراسم گفت: نياز نيست در اين جلسه کام خود را با بيان مظلوميت هاي فرهنگ و هنر در سياستگذاري هاي کلان در دولت هاي مختلف تلخ کنيم بلکه اميدوارم هفته دفاع مقدس سرآغازي براي شنيدن اخبار خوب باشد. مي توانم شهادت دهم در اين جمع هنرمنداني از جبهه انقلابي هستند که با دست خالي سنگر هنر انقلاب را حفظ کرده اند و با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي دارند. ما با اعتماد به سردار غيب پرور به ميدان آمده ايم و مي دانيم که ايشان بارها گفته اند که رسانه از نظر ايشان مانند شمشير در عصر حاضر عمل مي کند.

وي که به تازگي رياست بنياد روايت فتح را برعهده گرفته است، ادامه داد: از اعتمادي که سردار به ما کردند تشکر مي کنيم و اميدواريم مجموعه روايت فتح دوباره به دوران اوج خود بازگردد. همه از لوگوي روايت فتح خاطره خوبي دارند و اميدواريم اين محبوبيت نزد همگان بماند.
پس از سخنان وي مراسم نوحه خواني به همراه تعزيه حضرت رقيه و در ذکر مصائب اين حضرت توسط گروه نمايشي اجرا شد که براي دقايقي فضا را با ذکر يا حسين و ماتم محرم در هم آميخت.
به گفته رسالت بوذري که اجراي مراسم را به عهده داشت، گروه نمايشي روايت فتح که 15 دوره جشنواره تئاتر مقاومت را برگزار کرده است در آستانه هفته دفاع مقدس علاوه بر برگزاري بيش از 200 نمايش خياباني در سراسر کشور، نمايش «رکعت به رکعت عاشقي» به کارگرداني سياوش طهمورث را تا 9 مهرماه در محل قديمي بنياد روايت فتح اجرا خواهد کرد و همچنين به همت اين بنياد نمايشي به کارگرداني علي برجي به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن ماه حوزه هنري اجرا مي شود.

در ادامه مراسم تجليل از فعالان ايثار و مقاومت با حضور سردار غيب پرور، محمد مهدي حيدريان، هاشم ميرزاخاني و احسان محمد حسيني برگزار شد که به تجليل از فعالان سال گذشته در عرصه دفاع مقدس اختصاص داشت.
محمد خزايي به خاطر تهيه دو فيلم «به وقت شام» و «امپراطور جهنم»، ابراهيم حاتمي کيا به خاطر کارگرداني دو فيلم «به وقت شام» و «باديگارد» اولين جوايز را به خود اختصاص دادند که جايزه ابراهيم حاتمي کيا به نمايندگي به خزايي داده شد.
سعيد ملکان براي تهيه کنندگي فيلم «ويلايي ها» تجليل شد که به دليل کليد خوردن فيلم جديدش در مراسم حاضر نبود. منير قيدي براي کارگرداني فيلم سينمايي «ويلايي‌ها» تجليل شد و جايزه طناز طباطبايي براي بازي در همين فيلم به دليل حضور نداشتن در مراسم، به نمايندگي از وي به منير قيدي اهدا شد.
همچنين از سيد محمود رضوي و بهروز شعيبي براي تهيه کنندگي و کارگرداني فيلم «سيانور»، از محمد حسين مهدويان براي کارگرداني فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز»، از سعيد سعدي براي مجموعه آثار توليد شده در حوزه دفاع مقدس، از ابوالقاسم طالبي براي کارگرداني فيلم «يتيم خانه ايران» و عليرام نورايي براي بازي در اين اثر سينمايي تجليل شد.
همچنين از سيد حامد حسيني براي تهيه کنندگي فيلم «سرو زير آب»، از محمد علي باشه آهنگر کارگردان «سرو زير آب»، از پرويز شيخ طادي کارگردان فيلم «امپراطور جهنم» قدرداني شد و در نهايت براي بازي در فيلم «امپراطور جهنم» به طور ويژه از علي نصيريان تجليل به عمل آمد.

پرويز شيخ طادي در اين مراسم و پيش از دريافت جايزه خود با اشاره به اينکه بيش از 10 سال براي تغيير وضعيت نگهداري از جانبازان اعصاب و روان تلاش کرده، با انتقاد از اينکه تلاش هايش به نتايج دلخواهي نرسيده است، گفت: جاي جانبازان اعصاب و روان در انفرادي بزرگ باغ شهريار که آنها را نگهداري مي کنند نيست. خيلي از جانبازان دوست ندارند در اين آسايشگاه باشند. اميدوارم هر کس مي تواند صداي اين جانبازان و خانواده هايشان که پناهي ندارند، باشد.
در ادامه کتاب «و آن دقايق آبي...» که به پوسترهاي شعر، عکس و گرافيک که عصر امروز در گالري حوزه هنري و خانه هنرمندان ايران افتتاح شد، اختصاص دارد توسط مسعود نجابتي، احمد رضا دالوند و مسعود شجاعي طباطبايي رونمايي شد.
همچنين تازه‌ترين اثر موسيقيايي رسول نجفيان که ويژه هفته دفاع مقدس توليد شده است، رونمايي شد و او قطعه «رسم عاشقي» را براي حضار اجرا کرد.
در ادامه مراسم از خانوادهاي شهيدان مدافع حرم شهيد شيردل، شهيد خداداي، شهيد سيرت نيا، شهيد سهرابي، شهيد رضايي، شهيد يزداني، شهيد نوروزي، شهيد عبدالهي، شهيد کريمي، شهيد مشجعي و شهيد عسگري، شهيد عبدالهي تجليل و قدرداني شد.
در ادامه اين مراسم سردار غلامحسين غيب‌پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين در سخناني با خرسندي از حضور در اين مراسم که با حضور خانواده شهدا و هنرمندان برگزار شد، بيان کرد: عاشورا از جهت زماني محدود است و از نظر مکاني هم گسترده نيست و به حساب امروز ما حدود 4 تا 5 کيلومتر بوده اما اين جغرافياي محدود و زمان اندک تا قيام قيامت بشر را تحت تاثير خود قرار مي دهد و دفاع مقدس با تمام گستردگي يک مينياتور از حماسه عاشوراست.
وي ادامه داد: آنچه در عاشورا مي توان ديد در دفاع جانانه 8 ساله مان نيز مي توان جستجو کرد. عشق، ايثار، توکل و صبر و محبت و... نمونه هايي از آن است. اينهاست که کربلا را براي ما ماندگار کرده است. همه جنگ هاي دنيا کشته مي دهند اما چرا ما مي نازيم به شهدايمان. در همه جنگ ها اوقات تلخ مي شود و درست است که ما خوشحال نيستيم از زيان هايي که متوجهمان شده اما به آنچه رخ داد مباهات مي کنيم. رمز و راز اين ماندگاري و ارادتي که به خانواده شهدا داريم اتصال آنها به مکتب اسلام است.
سردار غيب پرور اظهار کرد: هيچ شک و ترديد نيست که بخش قابل ملاحظه اي از حماسه کربلا توسط اهل هنر به نسل بعدي منتقل شد. اهل هنر مانند رزمندگان نقش آفريني مي کنند. آنها در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت و بصيرت و درک بلند يک ملت به نسل هاي بعدي قيام مي کنند. هنوز اين خط از خودگذشتگي در بين جوانان ما مالامال است و يک قطعه از آن در جبهه مدافعان حرم را مي بينيد و يکي مي شود شهيد حججي. ما مانند شهيد حججي کم نداريم که در اوج بي نامي شهيد شدند و پيکر پاکشان ماند و ما کماکان مديون آنها هستيم. امثال شهيد حججي مدال افتخار مي شوند بر سينه يک ملت.
وي در پايان بيان کرد: چقدر خوب است اهل هنر جلوه هاي ايثار را که برگرفته از تابلوي عاشوراست به مردم منتقل کنند. مردم هنر را خوب جذب و درک مي کنند. چقدر خوب است که ما اوج ايثارگري و نجابت مسلمان ايراني را با بان هنر نه تنها با جمعيت خودمان که به مردم دنيا معرفي کنيم.
مهر
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند