Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شهربانو امانی» فعال سیاسی اصلاح طلب درباره سفر اخیر رییس جمهوری به نیویورک و مواضع قاطعانه روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به نیویورک در واقع دو قطب مهم اداره جهان، دو نظریه، دو اندیشه و دو گفتمان در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. یک طرف این تقابل به صلح، جهان عاری از خشونت و گفت و گوی تمدن ها پایبند بود که اعتقاد دارد می‌توان جهان را به نحوی اداره کرد که مردم با آرامش و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند و یک بخش هم معتقد بودند که جهان فقط روی پاشنه جنگ می چرخد که خروجی این اعتقاد گروه های تروریستی، مانند طالبان و داعش هستند و نتیجه ای جز کشتار و خونریزی در پی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی ادامه داد: سخنان ترامپ به عنوان رییس جمهوری کشوری که طی سال های اخیر، نخبگان کشورهای مختلف را گرد هم آورده و تبدیل به قطب صدور دانش فنی به تمام نقاط جهان شده است، اصلا شایسته نبود. ترامپ در سخنرانی خود با اتهام زنی های بی اساس و رویه جنگ طلبانه قصد جذب کشور هایی را داشت که همواره با آرامش و امنیت در تقابل هستند و به نوعی صحبت او برای تندروهای جهانی بود و این اتفاق هم افتاد و همانطور که همه دیدند به جز اسراییل کسی از این گفتمان حمایت نکرد. اما در مقابل این سخنان سخیف، «حسن روحانی» سخنرانی خود را به نیابت از کشوری آغاز کرد که صلح طلب و دارای ثبات و تلاش است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تقابل افراط گرایی و اصلاح طلبی در سازمان ملل نشان داد که ادبیات افراط گرایی این روزها دیگر هواداری جز اسراییل ندارد زیرا رهبران کشورهای تاثیرگذار جهان از ایران حمایت کردند. همچنین هیات ایرانی در این سفر بار دیگر نشان داد که هیچ کشوری حق ندارد ایران و ایرانی را تهدید کند.

امانی در پایان افزود: سخنان ترامپ با انزجار جهانی همراه شد تا جایی که متحدان آمریکا هم این سخنان را تقبیح کردند و کفه سنگین ترازو به نفع ادبیات صلح طلبی و جهان عاری از خشونت بود. افراطی گرایی در این دوران سبب مرگ میلیون ها انسان بی گناه شده است. عراق، سوریه، یمن و میانمار تنها بخشی از قربانیان افراطی گری هستند که در این کشور ها نسل کشی رخ داد. ترامپ باید از این ادبیان زشت دست شسته و رویه خود را تغییر دهد زیرا ادامه روند فعلی روز به روز به انزوا هرچه بیشتر آمریکا منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد

به گزارش تابناک به نقل از روزیاتو، به نظر می‌رسد برخی از شهر‌ها ثروتمندان را جذب می‌کنند؛ به عنوان مثال شهر نیویورک را در نظر بگیرید که دارای ۳۴۰،۰۰۰ ساکن با ثروتی بیش از ۱ میلیون دلار است. اما بین میلیونر بودن و میلیاردر بودن تفاوت زیادی وجود دارد. پس ثروتمندترین‌ها کجا زندگی می‌کنند؟

اینفوگرافیک زیر با استفاده از داده‌های فهرست جهانی ثروتمندان Hurun در سال ۲۰۲۴، ۲۰ شهری که بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۲۴ را در خود جای داده‌اند، نشان می‌دهد.

 

رکود اقتصاد چین در طول سال گذشته بر ساکنان فوق ثروتمند آن در شهر‌های کلیدی تأثیر گذاشته است. پکن، شهری با بیشترین میلیاردر‌ها در سال ۲۰۲۳، نه تنها جایگاه خود را به نیویورک واگذار کرده، بلکه به رتبه چهارم سقوط کرده و از لندن و بمبئی هم عقب افتاده است.

 

در واقع تمام شهر‌های چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردر‌های خود را از دست داده اند.

شهر‌های هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند.

در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می‌شوند و نیمی از شهر‌های برتر را به خود اختصاص می‌دهند. آن‌ها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳،۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.

دیگر خبرها

  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • لیگ NBA| فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی پیروز شدند
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد