Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ادبیات موهن آقای ترامپ که در تراز شغل کاباره‌داری اوست آن هم در سازمان ملل همراه با اطلاعات غلط و سرهم‌بندی شده، افول جایگاه آمریکا را نشان می‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲ مهر ۹۶) گفت: لازم است از سخنان روشنگرانه و صریح رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل که پاسخ درخوری به سخنان وهم‌آلود و پوچ رئیس‌جمهور آمریکا بود، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکر او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که ایران پس از انقلاب علیرغم همه دسیسه‌های غرب و شرق با اتکا و مجاهدت ملت توانست اهداف انقلابی خود را محقق کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشوری که زمانی انگشت‌نمای ژاندارمی آمریکا در منطقه بود به ملتی سرافراز با آرمان‌های آزادیخواهانه بدل شد. این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده و آن را درک کردند. لذا نوعی بیداری و هوشیاری سیاسی در ملل اسلامی به وجود آمده است که با لاف‌زنی‌های توخالی امثال ترامپ تغییر نمی‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ حکومت ایران را دیکتاتوری خوانده است و آرزو کرده یک بار دیگر شرایط عوض شود و مردم ایران خوشحال و در رفاه باشند، قاعدتا مقصودشان تکرار حکومت دست نشانده آمریکاست که بار دیگر مردم را خوشحال کند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ملت ایران حدود ۴۰ سال است که با خوشحالی و استواری حکومت دست‌نشانده شما را نابود و دموکراسی را جایگزین آن کرده‌اند. شما ظاهرا نیم قرن از حوادث دنیا عقب هستید. چند ماه از انتخابات اخیر در ایران نمی‌گذرد که بیش از ۷۰ درصد ملت در انتخابات باشکوه ریاست جمهوری شرکت کردند. چطور این واقعیت را که بیش از ۱۰۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به احترام رای ملت ایران شرکت کردند را نمی‌بینید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده است که ایران دارای پوشش کاذب دموکراسی است. آیا ایران پوشش کاذب دموکراسی دارد یا در انتخابات آمریکا که اگر معیار رای واقعی مردم بود شما آراء لازم را کسب نکردید. حال کدام کشور پوشش کاذب دموکراسی دارد؟

لاریجانی خاطرنشان کرد: ترامپ ادعا کرده ایران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد مسئولان رژیم آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند. مگر وزیر خارجه قبلی آمریکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکرد آمریکا داعش را به وجود آورد و آن را مورد حمایت قرار داد. ما با اطلاعات به این نتیجه رسیده بودیم اما این اقرار خودتان است. مگر نمی‌بینید وقتی داعش در سوریه و عراق مردم را به خاک و خون کشید این ایران بود که طی چند سال اخیر با کمک‌های خود آنان را سرکوب کرد. ظاهرا ایشان پیرو مکتب گوبلز است که دروغ را باید محکم بگوید که خودشان هم باور کنند.

وی ادامه داد: از بحران یمن سخن می‌گویند اما به عمد طفره می‌روند مگر با سلاح شما عربستان ملت مظلوم یمن را زیر آتش هوایی خود قرار نداده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا سخن همیشگی خود را تکرار کرد که توافق هسته‌ای با ایران برای ایالات متحده آمریکا خجالت‌آور است و فکر نمی‌کنم که حرف آخر را در این باره شنیده باشید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینکه برجام برای شما خجالت‌آور است یا نیست به ما ربطی ندارد. این یک معاهده بین‌المللی است که شورای امنیت آن را تائید کرده است و آمریکا به انحاء مختلف نسبت به آن بدعهدی کرده است و می‌دانید ملت ایران با حوصله و تدبیر عمل می‌کند و البته ما هم فکر نمی‌کنیم شما حرف آخر ما را شنیده باشید که ممکن است با شرایط غیرقابل باور و غیرقابل بازگشت مواجه شوید.

وی افزود: البته آقای ترامپ در سازمان ملل پاسخ خود را دریافت کرد. او از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شوند و به او بپیوندند اما دیدید اکثر قریب به اتفاق رهبران جهان سخنان وی را ریشخند کردند و از معاهده هسته‌ای حمایت کردند. جز رژیم صهیونیستی که مسئولان آمریکا را بازیچه خود قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ادبیات موهن آقای ترامپ که در تراز شغل کاباره‌داری اوست آنهم در سازمان ملل که برای ایجاد صلح در جهان تاسیس شده است همراه با اطلاعات غلط و سرهم بندی شده افول جایگاه آمریکا را نشان می‌دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: قدرت رهبران دنیا در عقلانیت گفتاری و رفتاری آنها نهفته است نه در عربده کشی و نااهلانه سخن گفتن. آیا برای آمریکا بهتر نبود به جای اینکه سخنان سبکسرانه نسبت به ایران بدهد نسبت به نسل‌کشی در میانمار تصمیم درست می‌گرفتند.

وی افزود: در همین جا از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکر می‌کنم که در روزهای گذشته مستمرا پیگیر موضوع کمک رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم به ذکر است تقویت بنیه دفاعی و به خصوص وجه موشکی آن مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی است و در مصوبه اخیر نیز منابع لازم را برای این امر در نظر گرفتیم و با توجه به سوابق ما در جنگ تحمیلی تقویت بنیه دفاعی به جهت بازدارندگی جز راهبرد دفاعی ماست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه رئیس‌جمهور آمریکا با شیطنت مطرح کرد ما با همه همسایگان خود زندگی صلح‌آمیز و توام با احترام متقابل داریم و این هم جزو اصول سیاست خارجی ماست. البته طبیعی است که در برخی موضوعات هم اختلاف نظر داشته باشیم اما این امر مانع همزیستی مسالمت‌آمیز ما نبوده و نیست.

وی افزود: امسال حجاج ایرانی به حمدالله از حج آرام و انشالله مقبولی برخوردار بودند. گرچه با دولت عربستان در مسائلی چند اختلاف جدی داریم اما از تدارک مناسب برای حجاج تشکر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: لازم است دوستان ما در اقلیم کردستان عراق نیز توجه داشته باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را به هم بزنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری سفاکانه صدام و پس از دخالت نظامی سبوعانه آمریکا نظامی دموکراتیک را ایجاد کردند. گرچه از ابتدای دوره جدید کشورهایی با ایجاد درگیری‌های تروریستی مشکلاتی را برای آنها فراهم کردند اما ملت رشید عراق توانستند بر همه دشواری‌ها فائق آیند.

وی افزود: امروز عراق کشوری بزرگ و صاحب سرمایه است و می‌تواند زندگی سعادتمندانه‌ای را برای خود در آینده تدارک ببیند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که این فکر را در اقلیم کردستان القا می‌کردند پایه‌گذار ماجراجویی جدیدی برای ملت عراق می‌شوند که سال‌ها آنها را درگیر کشمکش می‌کند که نتیجه آن عقب‌افتادگی آنهاست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در سخت‌ترین شرایط نظیر بحران تروریستی اخیر داعش به کمک عراق و اقلیم کردستان پرداختیم اما نمی‌توانیم خطرات بحران جدید برای ملت عراق را نادیده بگیریم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویداد‌ها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد، زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تن‌ها متغیر، رویداد‌ها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتار‌ها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشور‌های غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موضع ما را حتی به اندازه جابجا کردن یک تار مو تغییر نخواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد، اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشور‌ها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه جنگ غزه حامیان تقلید از غرب را در جهان عرب و سوریه آشکار کرد، خاطرنشان کرد: ما نشنیدیم که آنها در مورد جنگ غزه صحبت کنند یا به موضع غرب در قبال غزه توجه داشته باشند. حمایت سیاسی از اسرائیل و مشارکت مستقیم نیرو‌های نظامی و امنیتی غربی در جنگ و ارسال اسلحه به اسرائیل رخ داد و ما هیچ حرف و بیانیه و اظهارنظری از آنها نشنیدیم. همچنین نه در مورد دموکراسی مربوط به سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌ها و ... درحالیکه همه این اعتراضات مطابق قانون اساسی و قانون بودند، اما ما حرفی از آنها نشنیدیم.

رئیس جمهور سوریه عنوان فلسطین را مهم‌ترین و برجسته‌ترین عنوان امروز دانست و افزود: برجسته‌ترین موضوع در این عنوان، بازگشت دوباره مساله فلسطین به منصه ظهور است به گونه‌ای که تاکنون دیده نشده است.

وی افزود: امروز عدالت این موضوع روشن شده است و جنگ غزه حقیقت بسیاری از رژیم‌ها را برملا کرده است و صداقت را در برابر نفاق و دورویی متمایز می‌کند و موضع در قبال مساله فلسطین را به عنوان مرجع در ارزیابی آن مواضع مطرح می‌کند.

اسد ادامه داد: مهمترین مدلی که امروز می‌بینیم، مدل ترکیه (رجب طیب اردوغان)، رئیس جمهور ترکیه است، علیرغم اینکه یک فرد واقعاً باهوش باید این حقیقت ساده را بداند هوش جمعی مردمی قوی‌تر از هر فردی است، اما اردوغان معتقد است که می‌تواند مردم ترکیه را فریب دهد، با زبان خود به اسرائیل حمله کند، اما با دستش از اسرائیل حمایت کند. مردم ترکیه در انتخابات به او درس بزرگی دادند. درس این است که قدرت جایگاه رسمی و حزبی در همذات پنداری با جایگاه مردمی است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین