Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد: مشاوران نظامی آمریکا از تجریه و امکانات کافی برای آموزش نظایمان افغان برخوردار نیستند و واشنگتن مشاورانی در مناطق پرخطر ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار»در گزارشی اعلام کرد که مشاوران نظامی آمریکا و قراردادی‌هایی که برای آموزش نیروهای پلیس به افغانستان اعزام می‌شوند تجربه و امکانات کافی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حتی یک مشاور آمریکایی از فیلم‌ها برای چگونگی آموزش اجرای قانون به افسران پلیس افغانستان استفاده کرده است.

جان سپکو سربازرس ویژه اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفت: دولت آمریکا مشاوران نظامی که در مکان‌های پرخطر مستقر شوند را ندارد بنابراین برای آموزش هزاران پلیس افغان از نیروهای هوایی، افسران پیاده نظام و قراردادی‌های غیرنظامی استفاده کرده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی چگونگی ارائه مشاوره توسط دولت آمریکا تنها برای مشاوران غیرنظامی برگزار می‌شوند و افسران آموزش ندیده آمریکایی در افغانستان ماموریت آموزشی نیروهای پلیس را بعهده دارند.

سپکو در ادامه تصریح کرد که خلبان‌های نظامی و تعدادی از نیروهای هوایی برای آموزش به افغانستان اعزام شده‌اند اما باید مشاورانی را برای آموزش نیروهای پلیس این کشور اعزام کرد که تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان تاکید کرد: «این احمقانه است که یک خلبان نظامی ماهر ارتش به نیروهای پلیس آموزش بدهد، این منطقی نیست».

وی هشدار داد: اگر روش آموزش نیروهای امنیتی افغان تغییر نکند میلیاردها دلار به هدر خواهد رفت.

سپکو با ارائه نمونه‌ای نحوه آموزش به نیروهای افغان خاطرنشان کرد که در برخی از موارد مشاوران آمریکایی در جلسات آموزشی در افغانستان از منابع آموزشی عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و ناتو در بالکان استفاده کرده‌اند.

بازرس سیگار ادامه داد که استفاده از این منابع آموزشی هیچ مطابقتی با شرایط افغانستان ندارد و این نحوه آموزش چشم انداز روشنی برای موفقیت در این کشور به ما نمی‌دهد.

چندی قبل نیز ینس ستولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرده بود که اعزام سربازان بیشتر به افغانستان راه حل مشکل نیست بلکه نیروهای امنیتی ودفاعی این کشور را باید آموزش داد تا از کشورشان دفاع کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان