Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از نظارت ۲۰ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی دام های نذری در زنجان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همزمان با فرارسیدن ایام محرم، برنامه های دورن سازمانی و برون سازمانی مختلفی در دستور کار حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های نذری عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) از جمله برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان در این ایام است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:امسال حداقل ۲۰ اکیپ ثابت و سیار در استان زنجان و بر روند کشتار و ذبح دام های نذری نظارت و بازرسی خواهند داشت که از این تعداد ۱۲ اکیپ در شهر زنجان مستقر خواهند بود.

حسینی تاکید کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته تمام مراحل از کشتار دام های نذری تا قطعه بندی و بسته‌بندی گوشت ها و انتقال آن ها به سردخانه به طور کامل تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان قرار گرفته و کنترل لازم انجام می گیرد.

وی افزود:تاکید بر شرعی بودن ذبح دام حکمتی دارد و علاوه بر دلیل علمی آن، تجربه نیز نشان داده که دام هایی که در کشتار آن ها احکام و نکات شرعی رعایت شده گوشت شفاف تر و سالم تری داشته اند.

حسینی همچنین گفت: توزیع اقلام پر مصرف از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ با قیمت های مصوب برای هیئت های مذهبی، تکایا و صاحبان نذریاز دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ایام محرم و صفر است و امسال همچنین حدود ۱۵ تن آرد برای تامین آرد مورد نیاز صاحبان نذری در استان در اختیار اتحادیه ها قرار می گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد