Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در شبکه توئیتر به آزمایش موشک بالستیک خرمشهر توسط ایران واکنش نشان داده است.

وی روز شنبه (۲۳ سپتامبر) در حساب کاربری خود نوشت: ایران تازه یک موشک بالستیک که توان رسیدن به اسرائیل دارد را به طور آزمایشی پرتاب کرد. آنها همچنین با کره شمالی کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق زیادی بین ما نیست!

رئیس جمهوری آمریکا در حالی درباره توافق در توییت خود نوشته است که اخیرا اعلام کرده که درباره توافق هسته ایران و قدرت‌های بزرگ (برجام) تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرده است. او هنوز تصمیم خود درباره توافقی که آن را بد و مایه آبروریزی آمریکا می‌داند را اعلام نکرده است.

ترامپ بارها آزمایش‌های موشکی ایران را ناقض روح برجام دانسته است. این در حالیست که ایران برنامه موشکی خود را دفاعی می‌داند و بر گسترش آن تاکید دارد.

روز شنبه موشک زمین به زمین خرمشهر با برد دو هزار کیلومتر با موفقیت آزمایش شد.

موشک بالستیک خرمشهر روز جمعه برای اولین بار در رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد.

این موشک قدرتمندترین موشک بالستیک سپاه پاسداران است که برد آن دو هزار کیلومتر است و می‌تواند همزمان چند کلاهک حمل کند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس

تینا مزدکی: خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) مدعی شده است که کره شمالی با موفقیت یک موتور سوخت جامد را برای موشک جدید مافوق صوت میان برد آزمایش کرده است. گفته شده است که موشک مورد نظر پس از تکمیل نهایی، برد کافی برای حمله به اهداف را خواهد داشت. گوام از جمله اهدافی است که برای برد موشک جدید در نظر گرفته شده است. کارشناسان گفته‌اند که چنین موشکی می‌تواند به آلاسکا نیز برسد. همچنین گفته شده است که می‌توان از تنظیم برد برای حمله به اهداف نزدیکتر مانند تاسیسات نظامی ایالات متحده در جزیره اوکیناوا ژاپن نیز استفاده کرد.

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بر این آزمایش که روز سه شنبه در پایگاه پرتاب ماهواره در شمال غرب این کشور انجام شد، نظارت داشت. به گزارش KCNA، کیم جونگ اون اظهار داشت که اهمیت استراتژیک موشک‌های میان برد به اندازه موشک‌های بالستیک قاره پیما که هدف اصلی‌ آن‌ها آمریکا است بسیار مهم است. این خبرگزاری همچنین گزارش داد که آزمایش موفقیت آمیز یک جدول زمانی برای توسعه سیستم تسلیحاتی جدید تعیین کرده است.

موشک جدید می‌تواند گوام را هدف قرار دهد

در سال‌های اخیر، کره شمالی تسلیحات بیشتری با پیشران جامد تولید کرده است. جونگ اون در سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد ارتش کره شمالی را با تسلیحات پیشرفته، از جمله موشک مافوق صوت، مدرن کند. به گفته کارشناسان، جونگ اون به دنبال یک زرادخانه تسلیحات مدرن شده برای کسب امتیازات ایالات متحده از جمله لغو تحریم‌ها با از سرگیری دیپلماسی است.

KCNA جزئیات بیشتری در مورد موتور آزمایش شده یا ماهیت فنی آزمایش ارائه نکرد. سلاح‌های مافوق صوت با بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند و می‌توانند دفاع موشکی منطقه‌ای را به دلیل سرعت و قدرت مانور به چالش بکشند. از سال 2022، کره شمالی نیز آزمایش‌های موشکی تحریک آمیز بیشتری را انجام داده است. در پاسخ، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن تمرینات نظامی خود را گسترش داده‌اند.

کره شمالی آزمایش‌های مافوق صوت را بیش از پیش می‌کند

به گفته کارشناسان، آزمایش موشکی کره شمالی در ژانویه احتمالاً برروی توسعه موشک مرحله اول تمرکز کرده است، این در حالی است که آزمایش موتور روی موشک مرحله دوم متمرکز شده است. دولت کره شمالی قصد دارد سرعت پرواز تسلیحات خود را افزایش دهد و این آزمایش موتور بخشی از تلاش‌های آن برای رسیدن به این هدف است. KCNA می‌گوید:«موفقیت بزرگ این آزمایش به پروژه اجازه داد تا طبق جدول زمانی تکمیل توسعه IRBM مافوق صوت جدید پیش برود.»

کارشناسان بر این باورند، کره شمالی ممکن است بخواهد کلاهک‌های مافوق صوت قابل مانور ایجاد کند تا برد سلاح‌های مافوق صوت کوتاه برد خود را افزایش دهد. با این حال، ABC News گزارش می‌دهد که قابلیت‌های کامل این موشک جدید تنها پس از آزمایش قابل ارزیابی است. کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که کره شمالی احتمالاً تعداد آزمایش‌های موشکی را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر افزایش خواهد داد.

منبع: interestingengineering

323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888329

دیگر خبرها

  • آمریکا آزمایش موشک جدیدش را دو سال به تعویق انداخت
  • بولتون: ترامپ پس از پیروزی با ایران معامله می‌کند
  • چراغ سبز پمپئو به ترامپ؛ او چشم به چه پستی دارد؟
  • استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری
  • آخرین تحلیل آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس