Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي ويندوز)
--> فايل اجرايي “Winlogon.exe” چيست و چرا هميشه در حال اجرا است؟

فايل اجرايي Winlogon.exe يکي از مهم ترين بخش ها از سيستم عامل ويندوز است. اين فايل اجرايي هميشه در حال اجرا در پس زمينه ويندوز است و باعث کار کردن بعضي از بخش هاي بسيار مهم سيستم عامل ويندوز ميشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين قايل نيز در دسته بندي فايل هاي Svchost.exe ،DWM.exe ،CTFMON.exe و... قرار ميگيرد که اجرا شدن همه اين فايل ها را ميتوانيد در تسک منيجر ويندوز مشاهده کنيد.
نرم افزار “Windows Logon” و يا همان Winlogon.exe چيست؟
اين فايل يکي از مهم ترين بخش ها در سيستم عامل ويندوز است که ويندوز بدون آن از کار خواهد افتاد. اين فايل يک سري از کار هاي بسيار مهم مربوط به بخش ورود به ويندوز را انجام ميدهد. براي مثال زماني که ميخواهيد وارد ويندوز شويد، برنامه Winlogon.exe حساب کاربري شما را در رجيستري ويندوز بارگذاري ميکند.
با اين کار نرم افزار هايي که نصب کرده ايد ميتوانند از فايل هاي موجود در زيرشاخه “HKEY_CURRENT_USER” براي ذخيره کار هايي که تا به حال در آنها در حساب کاربري تان انجام داده ايد استفاده کنند. تنظيمات برنامه هايي که نصب کرده ايد براي هر کاربر در ويندوز در زير شاخه HKEY_CURRENT_USER براي نام همان کاربر ثبت ميشوند.

Winlogon.exe هميشه در پس زمينه ويندوز در حال اجرا است و زماني که شما کليد هاي ترکيبي “Ctrl + Alt + Delete” را بگيريد سريعا عکس العمل نشان ميدهد. اين “Secure Attention Sequence” به معناي مراقبت امنيتي متوالي است. بعضي از کامپيوتر ها به گونه اي تنظيم شده اند که قبل از ورود به ويندوز در آنها حتما بايد ابتدا کليد هاي ترکيبي “Ctrl + Alt + Delete” را بگيريد.
در کل هميشه پس از گرفتن کليد هاي ترکيبي Ctrl + Alt + Delete فايل اجرايي Winlogon.exe عکس العمل نشان ميدهد که از وارد شدن شما به يک دسکتاپ امن که نرم افزار ها در آن توانايي مانيتور و ذخيره کردن رمز عبور هايي که وارد ميکنيد را ندارند و نميتوانند به صورت اتوماتيک و جعلي در ويندوز وارد شوند اطمينان پيدا ميکند.
Winlogon.exe همچنين فعاليت هاي موس و کيبورد شما را ماننتور ميکند و تحت نظر ميگيرد و قفل کردن دسکتاپ و نمايش Screen Saver ها نيز به عهده Winlogon.exe است.
در کل Winlogon يک بخش مهم در پروسه ورود به ويندوز است و بايد هميشه در پس زمينه ويندوز در حال انجام کار باشد.
آيا ميتوان Winlogon را غير فعال کرد؟

نميتوانيد Winloggon.exe را غير فعال کنيد زيرا اجراي مداوم آن ببراي ويندوز ضروري است. دليلي نيز براي غير فعال کردن آن وجود ندارد زيرا از مقدار بسيار کمي از منابع سيستم استفاده ميکند. اگر بخواهيد از طريق Task Manager ويندوز سرويس Winlogon را غير فعال با پيغام “Ending This Process Cause Windows to Become Unusable or Shut Down” به معناي بستن اين سرويس باعث حاموش شدن و يا از کار افتادن ويندوز خواهد شد مواجه خواهيد شد.
اگر در اين پيغام گزينه ي “Shut Down” را کليک کنيد صفحه کامپپيوتر شما سياه خواهد شد و ديگر کليد هاي ترکيبي Ctrl + Alt + Delete جواب نخواهند داد.
هر زمان که ويندوز را روشن ميکنيد پردازش Winlogon.exe راه اندازي ميشود، در غير اين صورت با صفحه آبي مرگ مواجه خواهيد شد.
آيا ممکن است اين پردازش يک ويروس باشد؟
اجراي اين فايل به صورت مداوم در ويندوز عادي است. فايل اين پردازش در مسير C:WindowsSystem32 وجود دارد. براي اينکه متوجه شويد پردازش Winlogon که در تسک منيجر ميبينيد براي ويندوز است و يا يک ويروس است بر روي آن راست کليک کنيد و سپس گزينه ي “Open File Location” را کليک کنيد. اگ فايل در C:WindowsSystem32 بود يعني عادي است، در غير اين صورت به احتمال زياد يک ويروس است.



ساير مقالات مربوط به ويندوز
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است

سعید مهرآمیز اظهار داشت: یکی از پروژه ها در حال اخذ پیمانکار و شروع به کار است که طی این پروژه نیمی از کوچه های شهرک جهاد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 وی افزود: پروژه دیگر روشنایی معابر این منطقه در حال تامین اعتبار است که سایر بخش‌های باقیمانده را پوشش خواهد داد. 

مدیر امور برق ناحیه ۲ شهر زاهدان تصریح کرد: برداشت طرح، ۶ بلوار اصلی شهرک جهاد نیز که فاقد روشنایی معابر بودند صادر و به مرحله اجرا رسیده است که نیازمند انجام تعهد ۵۰ درصدی توسط سازمان شهرداری، جهت اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • خدمات فنی ـ مهندسی ایران در سریلانکا
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم