Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: صادرات کاشی و سرامیک این استان به عنوان نهمین تولید کننده این محصول در دنیا در 6 ماه ابتدایی امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل 17.6درصد رشد داشته است.

محمدرضا علمدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نخستین نشست میز کاشی و سرامیک کشور در استان یزد برپا می شود، اظهار کرد: این استان هم اکنون نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک دنیا و نخستین تولید کننده این محصول در ایران محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر لزوم آرمان گرایی بودن در بخش های صنعتی و حرکت به سمت عملگرایی و کسب نتیجه تصریح کرد: باید برنامه ریزی شود تا استانی که در جایگاه نهم تولید کاشی و سرامیک جهان قرار دارد در صادرات این محصول نیز همین به همین جایگاه برسد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد تأکید کرد: اگر به جایگاه واقعی در صادرات برسیم فضای رقابت نیز در استان گسترش می یابد بنابر این باید در مرحله نخست با تعیین آرمان ها ، مسیر فعالیت را مشخص کنیم.
علمدار افزود: حرکت در این مسیر موجب شده که این استان در رشد ارزیابی بخش صنعت و معدن نسبت به سال گذشته در کشور دوم شده و در خیلی از حوزه های صنعتی همچون صدور جواز تأسیس ، صدور معافیت گمرکی و صدور گواهی کشف رتبه نخست کشور را کسب کند.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار ریاست میزهای گلخانه و کاشی و سرامیک به استان یزد داده شده است، ادامه داد: هم اکنون استان یزد با 41درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در رتبه نخست و اصفهان ، قزوین و خراسان جنوبی در جایگاههای بعدی تولید این محصول قرار دارند.
وی گفت: عمده ترین استان هایی که مواد اولیه کاشی و سرامیک را در اختیار دارند به ترتیب استان های فارس ، یزد ، همدان و زنجان است.
رئیس میز کاشی و سرامیک کشور از تهیه و تدوین چشم انداز سند راهبردی صنعت کاشی و سرامیک کشور خبر داد و افزود: بر این اساس در سال 1404 ایران باید با ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع و 2میلیارد دلار صادرات در جایگاه چهارم تولید این محصول در جهان قرار گیرد .
علمدار در بخش دیگری درباره وضعیت صادرات کاشی و سرامیک استان بعنوان نخستین تولید کننده این محصول در ایران نیز گفت: در سال 95 محصولات کاشی و سرامیک یزد به 39 کشور دنیا صادر شده که 10کشور عمده آن عراق افغانستان ، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و یمن هستند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2هزار و 205 میلیون کیلوگرم به ارزش 324.7 میلیون دلار محصولات کاشی و سرامیک از این استان صادر شد که نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته ولی امسال و تاکنون رشد خوبی داشته است.
استان یزد رتبه اول کشور در تولید کاشی و سرامیک را با ظرفیت تولید 250 میلیون متر مکعب دارد که سبب شده یزد به تنهایی نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک دنیا به حساب آید.
این محصول با سهم 80درصد از نظر وزن و 37 درصد از نظر ارزش مهمترین محصول صادراتی چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود.
از مردادماه سال جاری مسئولیت ریاست میز توسعه صادرات کاشی و سرامیک کشور به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد محول شده است.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد