Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس با اشاره به توقف راه‌سازی آب در تالاب هورالعظیم گفت: مسئولان دولتی با سفر به خوزستان، رهاسازی آب به تالاب‌ها را تهدیدی برای تجهیزات شرکت‌های نفتی تلقی کردند.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درباره آخرین وضعیت تالاب هویزه اظهار داشت: با توجه به خشک شدن نقاط زیادی از هورالعظیم و نگاه معیشتی عده زیادی از مردم دشت‌آزادگان و هویزه به هور اما وزارت نیرو حق‌آبه تالاب را تعیین نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زندگی مردم منطقه تالاب هورالعظیم به مخاطره افتاده، افزود: قرار بود دولت بنا به دستور حسن روحانی در سال 95 تالاب‌های خوزستان باید پرآب شوند و حق‌آبه آنها تامین شود اما به مدت یک هفته الی 10 روز آب به میزان قابل قبول به تالاب‌ها رهاسازی شد و پس از این مدت زمانی اندک دوباره مردم با مشکلات مواجه شدند.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهاسازی آب به مدت 10 روز در تالاب‌ها گفت: تعدادی از مسئولان دولتی با سفر به خوزستان، رهاسازی آب به تالاب‌ها را تهدیدی برای تجهیزات شرکت‌های نفتی تلقی کردند که دکل‌ها و تجهیزات نفتی به خطر افتاده و بیان کردند تا زمانی که تجهیزات و وسایل نفتی را جابه جا کنیم و راه‌سازی آب را به مدت 2 ماه به حالت قبل بازگردد و استاندار خوزستان نیز خواسته وزارت نفت را قبول کردند.

کم‌آبی و افزایش ای.سی آب در تالاب هورالعظیم حاکم است

وی ادامه داد: استاندار خوزستان قول دادند که از خرداد ماه رهاسازی آب به نحو احسنت صورت می‌گیرد اما اعتقاد دارم این یک بازی سیاسی در بعد دولت بین وزارت نیرو و نفت است و این بازی سیاسی بر سر طبیعت و مردم خوزستان را جایز نمی‌دانیم.

ساعدی با بیان اینکه امروز کم‌آبی و افزایش ای.سی آب در تالاب حاکم است، عنوان کرد: با توجه به آزمایش‌های انجام شده بر ماهی‌های تالاب، ماهیان به دلیل املاح بالا و گرمای موجود از بین می‌روند. متاسفانه به دلیل کمبود آب و رکود آب حاصل از پساب نیشکر آنچه که امروز در تالاب مشاهده می‌کنیم انباشت املاح بین نی‌ها و نی‌زارها است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم استانداری خوزستان و مسئولان امر در استان خوزستان در تامین حق‌آبه تالاب و رهاسازی آب در مواضع جدی داشته باشند و محیط زیست خوزستان را بازخواست کنند که تاکنون چه اقدامی علیه نیشکر و وزارت نیرو انجام داده است؟ به دلیل اینکه بی‌اعتنایی سازمان محیط زیست موجب بی‌توجهی نهادها و سازمان‌های مسئول در تامین حق‌آبه هورالعظیم هستند، شود.

انتهای پیام/

R41468/P1492/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم

طبق تعریف سازمان ملل، هرگونه کشتار دسته جمعی، ایجاد لطمات جسمی و روانی، تحمیل کارهایی برای جلوگیری از تولد فرزند، کارهای اجباری و ... از مصداق‌های بارز نسل کشی هستند که همه این اتفاقات در غزه در حال رخ دادن هستند؛ اما چرا این جنایات صهیونیست‌ها جرم حساب نمی‌شود؟؟؟

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ببینید | چرا نسل کشی صهیونیست‌ها جرم تلقی نمی‌شود؟
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم