Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير بخش اصناف کارگروه ساماندهي مد و لباس : 60 ميليون دست لباس عزا نياز داريم ، همان‌طور که همه نهادها در اولين روز مدارس موظف مي‌شوند که با هم همکاري کنند، در حوزه پوشاک نيز اين همکاري به‌وجود آيد. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، عصر روز گذشته مراسم اختتاميه دومين نمايشگاه لباس عاشورايي برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم يوسفي‌فر مدير بخش اصناف کارگروه ساماندهي مد و لباس در اختتاميه دومين نمايشگاه لباس عاشورايي، اظهار کرد: بعد از پيگيري‌هايي که درباره توليد لباس فرم مدارس انجام داديم، متوجه شديم که امسال هيچ توليدکننده‌اي براي بازار مدرسه‌ها پوشاک توليد نکرده است، يعني احتمالا مدير مدرسه با خياط يا اقوامي که در اين حوزه دارد، زد و بند مي‌کنند و به آن‌ها سفارش مي‌دهد و به اين ترتيب، هر دانش‌آموزي که براي ثبت‌ نام مي‌آيد، موظف مي‌شود از مدرسه لباس فرم خود را تهيه کند. به نظر من، مديران مدارس به‌شکل غيرمسوولانه در حوزه پوشاک دخالت کرده‌اند.
او ادامه داد : انتظار داريم همان‌طور که همه نهادها در اولين روز مدارس موظف مي‌شوند که با هم همکاري کنند، در حوزه پوشاک نيز اين همکاري به‌وجود آيد. براي مثال، راهنمايي و رانندگي، همه رانندگان را در اولين روز مدارس موظف مي‌کند تا رعايت قوانين را به دانش‌آموزان ياد دهند؛ اما ما از همان روز اول شاهد اين هستيم که با عرضه شدن پوشاک نامرغوب به خانواده‌ها، تقلب به بچه‌ها آموزش داده مي‌شود.
مدير بخش اصناف کارگروه ساماندهي مد و لباس گفت: چيني‌ها در حوزه لباس مدارس دخالت نمي‌کنند، زيرا احتمال اين را مي‌دهند که آموزش و پرورش هر روز يک قانون جديد براي لباس فرم مدارس دانش‌آموزان تعيين کند؛ اما آن‌ها در حوزه لباس محرم وارد عمل مي‌شوند، زيرا ما در ايام محرم، حدودا به 60 ميليون دست لباس عزا نياز داريم. در اين ايام سالانه 400 ميليون تومان لباس مشکي خريده مي‌شود که کشور چين اين بازار را هم از توليدکنندگان مي‌گيرد.
او ادامه داد: شب عيد هم با همين روند پيش مي‌رود و برخي با داير کردن دو تير چوبي در زمين‌هاي خالي، نمايشگاه پوشاک بهاره را به دلالان مي‌سپارند آن‌وقت توقع دارند، توليد کشور ما سرپا باشد! خواهش مي‌کنيم که مسوولانه در بخش توليد پوشاک دخالت نکنيد و اجازه دهيد، توليدکننده براي خودش برنامه‌ريزي داشته باشد، زيرا در بخش پوشاک، توان صد درصد اشتغالزايي داريم. توليدکنندگان هيچ زمان طلايي‌اي را براي فروش محصولات خود به‌دست نمي‌آورند.
حسن‌پور رئيس فراکسيون اصناف در مجلس شوراي اسلامي نيز به‌عنوان يکي ديگر از سخنرانان در اين مراسم، گفت: اين‌طور نيست که تا کنون براي اين حوزه کاري نشده است؛ طبق آمار واقعي، قاچاق پوشاک نسبت به چهار سال قبل 50 درصد کاهش پيدا کرده است. همه مجموعه‌ها درصدد هستند تا جلوي قاچاق را بگيرند. متاسفانه راه‌هاي ورودي قاچاق، بسيار زياد است. با توجه به وضعيت خاصي که کشور داشته، شرايط قانوني به‌وجود آمده که در حال حاضر به‌صورت جدي در حال اصلاح اين قوانين هستيم.
او ادامه داد: قوانين مزاحمي داريم که البته نسبت به گذشته، گام‌هاي اساسي را براي اصلاح آن برداشته‌ايم. وضعيت مرزها به‌گونه‌اي است که نمي‌توان ادعا کرد، مي‌توانيم به يک‌باره جلوي همه مشکلات را بگيريم. بايد واقعيت را بپذيريم که همه دولت‌ها در بحث اساسي تجارت، ناکارآمد بوده‌اند و بايد در اين زمينه کار را به خود مردم بسپاريم. تبليغ کالاي ايراني به‌عنوان يک اقدام ارزشمند، در دستور کار است تا آن را به يک فرهنگ تبديل کنيم و يک گام اساسي در اين زمينه برداريم.
حسن‌پور اظهار کرد: مصوبه‌اي در مجلس داشتيم که وزارت امور خارجه «معاونت اقتصادي» داشته باشد. با پيگيري‌هايي که انجام داديم، متوجه شديم رايزن‌هاي اقتصادي در کشورهاي ديگر، در اين سال‌ها فقط کارمندان دولتي بوده‌اند که راه سفارت، خانه و مدرسه فرزندان‌شان را مي‌شناختند.
او با بيان اين‌که من يکي از مخالفان وزير جديد صنعت و معدن بودم، اعلام کرد: چراغ 200 هزار واحد صنفي سال گذشته خاموش شد. من در مجلس نيز اعلام کردم که شما به‌عنوان وزير چه کار مي‌خواهيد بکنيد؟ امسال در بودجه «جوايز صادراتي» را نيز در نظر گرفتيم و گلايه داريم که چرا دولت در اين زمينه هنوز اقدامي انجام نداده است. از طرفي ما بايد سعي کنيم تا کالاي توليدشده با بازارهاي خارجي قابل رقابت باشد.
رئيس فراکسيون اصناف در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: امشب با مشاور آقاي پوتين (رييس‌جمهور روسيه ) جلسه‌اي داريم و قرار است وامي را از کشور روسيه بگيريم. اولين کار ما صادرات کالاهاي ايراني به کشور روسيه است و سعي مي‌کنيم اين بحث‌ها را به‌صورت جدي اعلام کنيم. بارها اعلام کرده‌ايم مجموعه بازار، از متدينان کشور هستند؛ در زمان جنگ و بعد از آن، بازار هميشه نمره قبولي خود را گرفته و متاسفانه مسوولان از اين موضوع غافل بوده‌اند.
حميد قبادي دبير کارگروه ساماندهي مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان سومين سخنران در اين مراسم گفت: کارگروه ساماندهي مد و لباس، يک نهاد فرابخشي بين دستگاه‌هاي مختلف است و فقط به يک يا دو موضوع محدود نيست. در هر مراسمي که برگزار مي‌شود، دوستان از هر فرصتي براي درد دل استفاده مي‌کنند. هرچه جلوتر مي‌رويم با وجود ناملايمتي‌ها و تعطيلي‌ها، درهاي جديدي در اين حوزه گشوده مي‌شود. به هر استاني که سفر مي‌کنيم، نمونه جديدي از طراحي را مي‌بينيم که اين به‌مراتب توقع‌ها را بالاتر مي‌برد و توقع ما نيز بيش از اين‌هاست، زيرا کشور ما داعيه مقابله با استعمار و پايداري دارد. به همين دليل، بايد در جهان الگو باشد و نياز خود را در داخل تامين کند.
او ادامه داد: گرچه ما شاهد کاهش ميزان قاچاق هستيم، اما تا روزي که آمار آن به حداقلي برسد، نبايد از تلاش دست بکشيم. لباس، يک نماد فرهنگي است. لباس يک محصول صنعتي فرهنگي است و در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در ذيل فرهنگ آمده است. هر فرد خارجي که به کشور ما وارد مي‌شود، با مشاهده لباس‌ها، متوجه تفاوت کشور ما با ديگر کشورها مي‌شود.
قبادي با بيان اين‌که تلاش ما کافي نيست،گفت: متاسفم که بگويم با وجود آن‌که لباس، يک عنصر فرهنگي است، اما ما حتي در مراکز علمي نيز شاهد اين هستيم که به لباس کمترين توجه مي‌شود. وقتي مقالات علمي را جمع‌آوري مي‌کنيم، متوجه مي‌شويم دست ما در اين حوزه خالي است. آيا برازنده جامعه ماست که لباس را بدون استدلال، تحقيق و پژوهش بر تن کنيم؟!
وي بيان کرد: اين موضوع به چرايي استفاده از لباس مشکي در مراسم محرم و صفر هم کمک مي‌کند، حتي در برش لباس‌هاي عاشورايي از طرح درخت نخل که وظيفه حمل اجساد را در صحراي کربلا داشته، استفاده مي‌شود و اين موضوع نشان مي‌دهد که کار و تلاش ما اهميت دارد. بايد سعي کنيم براي عناصر پاک، مزيت‌هاي ناپاک را از بين ببريم. مادامي که اين وضعيت وجود داشته باشد، ما دچار مشکل هستيم.
قبادي با بيان اين‌که قطعا نواقص بسياري براي برگزاري اين دوره از نمايشگاه لباس عاشورايي داشتيم، افزود: اميدواريم در دوره بعد، شاهد حضور و مشارکت جدي هنرمندان کشور باشيم.
ابراهيم درستي نايب رييس اتاق اصناف استان تهران به‌عنوان ديگر سخنران اين برنامه، گفت: خواهش مي‌کنم به درد توليدکننده هم برسيد. آيا به وعده و وعيدهايي که به توليدکنندگان داده‌ايد، عمل کرده‌ايد؟ چرا در کشور همسايه ما، به توليدکنندگان وام‌هايي با يک تا سه درصد سود مي‌دهند، اما در ايران اين‌طور نيست؟ ما بخشنامه‌هاي خوبي را مي‌نويسيم، اما آن‌ها را اجرايي نمي‌کنيم. آيا معافيت مالياتي شامل توليدکنندگان مي‌شود؟ ما فقط از آن‌ها انتظار توليد داريم، اما توليدکنندگان مشکلات و دغدغه‌هاي زيادي را دارند.
در اختتاميه دومين نمايشگاه لباس عاشورايي که اول مهرماه در تالار رودکي برگزار شد، از اشرف سادات ميرباقري براي طراحي لباس آئيني «موج عاشورا» سوده مجرد براي طراحي مانتو با عنوان «نابرابري» و نگار کاظمي اسفه براي مانتوي «شفق» همراه با شال، غزال بهمني، رفيعه رازباني و مکيه سادات ابراهيم زاده برگزيدگان اين دوره از نمايشگاه لباس عاشورايي بودند.
همچنين محمد مهدي دافعيان براي لباس هاي چاپ شده کودک و نوجوان، زينب همداني پور براي چادر «حجب» و طاهره پيلتن براي مانتوي «ياس» شايسته تقدير شناخته شدند.
برگزيده بخش مقالات، طيبه عزت اللهي نژاد بود و محمود رفيعي پور، فرج الله شجاعي، اسماعيل زينت لو، حسن شريفي، تقي قانع عبادي و غلام حسين منصوري به عنوان پيرغلامان مد و لباس معرفي شدند.
محمود رفيعي‌پور، فرج‌الله شجاعي، اسماعيل زينت‌لو، حسن شريفي، حاج تقي قانع‌عبادي و غلامحسين منصوري نيز به‌عنوان پيرغلامان مد و لباس تقدير شدند. برگزاري مراسم اختتاميه دومين نمايشگاه لباس عاشورايي، با غزل‌خواني و مداحي همراه بود.
دومين نمايشگاه لباس عاشورايي از 25 شهريور تا اول مهرماه از ساعت 10 تا 17 در طبقه دوم تالار وحدت ميزبان علاقه‌مندان بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

به گزارش اتاق خبر به نقل از  خبرگزاری خبرآنلاین، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفت و به رقم‌های بی سابقه دست پیدا کرده بود، در این هفته سیر نزولی داشت و در حقیقت جاذبه خرید طلا در بازارهای جهانی از دست رفت؛ علت آن نیز این بود که باتوجه به بهتر شدن شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در برخوردهای نظامی خاورمیانه، طبیعتاً تقاضا برای خرید طلا به جهت سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس این هفته، قیمت جهانی طلا با ۴۰ دلار کاهش، روز گذشته (پنجشنبه) به ۲۲۹۷ دلار برای هر اونس طلا و رسید.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: از سوی دیگر در یک هفته اخیر که سیر نزولی قیمت اونس جهانی را داشتیم، نرخ ارز در اخل نیز روند کاهشی داشت؛ هرچند که در برخی روزها، نوسان افزایشی را هم تجربه کرد اما در مجموع طی یک هفته اخیر نرخ ارز کاهشی پیش امد؛ بنابراین این دو عامل سبب شد که تغییراتِ کاهشی مختصری در قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم.

تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات سکه و طلا

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، سکه تمام طرح قدیم ٣٨ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود و به نسبت ابتدای هفته ٣٠٠ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در جریان نوسانات تا ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان (در این هفته) نیز بالا رفته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بود که به نسبت اول هفته، تغییری نداشت. نیم سکه نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ٢۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید.

اوتصریح کرد: علیرغم روند نزولی قیمت‌ سکه و طلا اما افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر سکه (ربع سکه‌ و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) سبب شد که این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته، افزایش بها را تجربه کنند. ربع سکه با ٣٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به نسبت ابتدای هفته با ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت همراه و در آخرین معاملات، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)، با نوسانات معمول بازار ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای 17 عیار ١۵ میلیون و ٣٠ هزار تومان بود.

علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، حباب سکه بزرگ‌تر شد

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، افزایش تقاضا برای خرید سکه، سبب شد که حباب سکه نیز این هفته با افزایش همراه باشد و ۵٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کند؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، قیمت هر قطعه سکه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دارای حباب بود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روزها در اتاق ارز و طلا، سکه نیز حراج و واگذار می‌شود اما نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این سکه‌هایی که در اتاق ارز و طلا به فروش می‌رسد، تاکنون به بازار برنگشته است؛ بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود برای خرید سکه را دارد و از همین روی هم هست که حباب سکه این هفته با افزایش همراه شده است. سکه‌هایی که در فروردین ماه توسط بانک مرکزی فروخته‌ شد، هنوز به بازار عرضه نشده و هرکسی که خریداری کرده، نزد خود نگه داشته است.

به گفته‌ی این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر، باتوجه به سیر نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله از عددهایی که پیدا کرده بود، سطح دادوستدها در بازار عادی، به دور از هرگونه التهاب و کاملا منطقی بوده است و هیجان خاصی برای خرید و فروش مشاهده نشده است.

کشتی‌آرای برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: بنظر می‌رسد که هفته ابتدا نیز شرایط به همین صورت باشد. قیمت جهانی طلا تا این لحظه (جمعه) نوسان خاصی نداشته و بازار ارز هم که در ثبات نسبی به سر می‌برد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ سکه و طلا در همین محدوده‌ها باقی بماند.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • رکورددار پیشرفت لیگ بیست و سوم: 15 امتیاز!
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم