Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ایران تصریح کرد : اشتغال پایدار به سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی نیاز دارد و با بخشنامه عملی نمی‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت : اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی خواهد داشت و ‌علت اصلی مشکلات در این حوزه ، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق ایران تأکید کرد : تنها راه برون‌رفت دولت از وضع فعلی، اعتماد مجدد به بخش خصوصی است و زمینه اعتماد بخش خصوصی را هم باید فراهم کند، چرا که دولت بدون بخش خصوصی قادر به حل مشکلات نیست.
شافعی با بیان اینکه صنعت و تولید صرفا با صدور مجوز رونق نمی گیرد ، گفت : اگر اقتصاد مقاومتی هدف اصلی کشور است باید همه قوای سه گانه و بخش خصوصی ، همگرا شوند.
وی با اشاره به پایان دوره دو ساله کمیسیون‌های تخصصی این اتاق گفت: تمام سوابق تاریخی و تصمیم های دولت در ادوار گذشته نشان می‌دهد اعتماد بخش خصوصی واقعی به دلیل تصمیم های دولت و بی‌تفاوتی‌ در جبران آنها با خدشه روبرو شده است.
شافعی ادامه داد : اجرای ناکارامد برنامه های خصوصی‌سازی دولت در سال‌های گذشته و تصمیم گیری در دوره درآمدهای نفتی به سود دولت و نادیده گرفتن بخش خصوصی سبب این بی‌اعتمادی شده است.
رئیس اتاق ایران افزود : دولت در زمان بحران اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی به بخش خصوصی توجه می کرد اما زمانی که درآمدهای نفتی بالا بود، بخش خصوصی جایگاهی نداشت.
شافعی تصریح کرد: امروز بسیاری از مفاهیم در کشور از قبیل تولید، صادرات، قانون، بانک مرکزی، بخش خصوصی و ... بارها استفاده و مطرح می‌شود، اما بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است و دولت در عمل اعتقادی به این مفاهیم آن‌گونه که در دیگر کشورها رایج است، ندارد.
قرار است مسعود نیلی، دستیار ویژه رئیس جمهور میهمان ویژه نشست امروز هیئت نمایندگان اتاق ایران شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار کرد: انجمن خدمات مختلفی به خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که ارائه بسته‌های حمایتی و معیشتی، کمک هزینه بهداشت و درمان و اجاره‌بها، تحصیل فرزندان، و ایجاد اشتغال از جمله آن است.

وی ادامه داد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در حمایت از خانواده زندانیان، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این قشر آسیب‌پذیر شده و در سال گذشته نیز خوشبختانه شاخص‌ها و آمارها در کمک به خانواده زندانیان، آموزش و اشتغال زندانیان و جذب مشارکت‌های مردمی به نحو مطلوبی افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: هدف اصلی در این حوزه تحقق درآمد پایدار است و در تلاش هستیم کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانی و خانواده همزمان دنبال شود تا بتوان حمایت‌های مالی پایدار را از خانواده‌های تحت پوشش به عمل آورد و در این راستا از ظرفیت و همکاری بخش خصوصی و کارآفرینان استفاده و استقبال می‌شود.

موسویان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات حمایتی انجمن حمایت از زندانیان استفاده کرده و همچنین بیش از ۱۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان و بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال به اشتغال آنان کمک شده است.

کد خبر 6099404

دیگر خبرها

  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»