Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد سرعت باد در سیستان افزایش می‌یابد و مردم این منطقه باید در انتظار کاهش دید افقی و کیفیت هوا باشند.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد سرعت باد در سیستان افزایش می‌یابد و مردم این منطقه باید در انتظار کاهش دید افقی و کیفیت هوا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان هفته در شمال استان باد و گرد و خاک خواهیم داشت به نحوی که در زوهای دوشنبه و سه‌شنبه سرعت باد شدیدتر بوده و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرستان‌های هیرمند و زهک رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در نوار شرقی و غربی استان نیز وزش باد با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود، افزود: توصیه می‌شود رانندگان در منطقه سیستان در هنگام وقوع طوفان و کاهش دید با احتیاط رانندگی کنند و سرعت مطمئنه داشته باشند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند هنگام کاهش کیفیت هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کاشرناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و زرآباد با حداکثر دمای 43 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا از وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور، رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی افزایش ابر و اواسط روز وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751615

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید در نواحی غربی کشور
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • سامانه بارشی جدید در راه تهران است
  • پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • تهران تا پایان هفته میزبان باد و باران است
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی