Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به اینکه در سال های گذشته طرح‌هایی در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: عمده این طرح‌ها در سال 95-96 به بهره‌برداری رسید که ظرفیت عظیمی را در صنعت پتروشیمی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او طرح‌های پتروشیمی لرستان، پتروشیمی ارومیه، مهاباد، مرودشت، فاز دوم کارون، تخت جمشید و پتروشیمی کردستان را از جمله طرح‌هایی برشمرد و افزود: در سال گذشته 4 واحد تولید اپیلن غرب با ظرفیت یک میلیون تن و پتروشیمی مرجان، کاویان، به بهره‌برداری رسید و امسال نیز واحدهای جدیدی در مرحله بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

زنگنه تصریح کرد: پتروشیمی کاوه، پردیس، بوشهر، ادامه طرح‌های قبلی است که در جهت حرکت توسعه صنعت پتروشیمی انجام می‌شود که به برکت ارزان بودن خوراک و دسترسی به منابع و روند اجرای این طرح‌ها بسیار مناسب طی می‌شود. به طوری که اکثر طرح‌های پتروشیمی با تاینانس که از طریق صندوق توسعه ملی و سایر بخش‌ها تامین می‌شود.

وزیر نفت تاکید کرد: خوشبختانه جریان سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های خارجی به خوبی پیش می‌رود و این رغبت بیانگر این است که برای ما یک فرصت بزرگ برای ارتقای ارزش افزوده و تولید محصولات با ارزش بالا ایجاد شود تا از تولید محصولات با ارزش افزوده پایین دوری کنیم.

وزیر نفت اضافه کرد: بحث اشتغال جوانان یک امر حیاتی به شمار می‌رود. بنابراین، با توسعه صنعت پتروشیمی، به ویژه صنایع پایین دستی زمینه ایجاد اشتغال با همکاری وزارت صنعت و وزارت نفت فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: نوسانات پیش بینی کمیت ارزی قیمت و فروش پتروشیمی از جمله مسائلی است که این صنعت با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که واحدهای کوچک نمی‌تواند وضعیت خود را با این نوسانات وفق دهند.

دولت باید کمک کند تا این موانع برطرف شود. همچنین مساله ضرورت ورود محصولات پتروشیمی به بورس و الزام آن برای خریداران یک مساله نگران کننده برای واحدهای کوچک است که باید راهی را در پیش بگیریم تا این واحدها آسیب نبینند.

زنگنه اضافه کرد: اقتصاد کلان کشور هرچه فعال باشد با توجه به تقاضا که در بازار وجود دارد بسترهای توسعه‌ای را فراهم می‌کند. پس از برجام همه مسائل به خوبی پیش رفته به طور کلی جریان تولید روند سعودی را به خود گرفته است.

او ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون تن عرضه خوراک به صنایع پایین دستی اضافه شده است و پیش بینی می‌شود که امسال یک میلیون تن دیگر به این حجم اضافه شود که با این روش ایجاد ثروت و ارزش افزوده فراوانی را نصیب کشور خواهد کرد.

وزیر نفت افزود: در برنامه پنج ساله توسعه چهار میلیارد دلار ارزش پتروشیمی در صنایع بالادستی است که در یک زنجیره پیوسته سبب ایجاد اشتغال شده است، به همین منظور برای توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه شرق عسلویه قرار است دو هزار هکتار زمین را برای ایجاد صنایع پایین دستی در دستور کار خود قرار دهیم.

زنگنه خاطر نشان کرد: ما مجری دولت هستیم بنابراین برای فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال برنامه‌های مهمی را برای جذب سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی در اولویت کاری خود قرار دادیم تا بتوانیم این صنعت را به سمت توسعه هدایت کنیم.

گفتنی است آئین افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد صنعت پتروشیمی و فعالان این صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

ایران پلاست یازدهم که با شعار «بهبود فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور» برگزار می شود، نسبت به دوره گذشته از نظر شرکت کنندگان داخلی 39 درصد و از نظر شرکت کنندگان خارجی 21 درصد رشد داشته است.

در این دوره از نمایشگاه، شرکت‌هایی از بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات حضور دارند.

رونق بازار صنعت پلاستیک، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات کالاها و خدمات، تسهیل روند بازاریابی صنعت پلاستیک و انتقال فناوری های نو از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه ایران پلاست است.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی در سال 1381 برگزار شد.

402

صنایع پایین دستی ایران پلاست زنگنه پتروشیمی افزایش محصولات وزیر نفت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل فروش پوشاک تولید داخل را در بازار کشور برطرف کنید

یک فعال حوزه پوشاک با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت درک صحیحی از تولید داخلی ندارد، گفت: دولت باید در سطح عرضه مشکل فروش کالای ایرانی را برطرف کند ، هر زمان که که فروش کالا در صنعت پوشاک مشکلی نداشت این صنعت با رشد روبه رو شده است . - اخبار اقتصادی -

مجید افتخاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول سال های اخیر مهم ترین دغدغه کشور را در پیام نوروزی مطرح کرده اند، گفت: شعار سال نباید صرف موضوعات تبلیغاتی شود و باید برنامه ریزی لازم برای تحقق آن از سوی دولت اقدام کارآمد صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت درک صحیحی از تولید داخلی ندارد، افزود: تولید یکی از حلقه های مهم زنجیره صنعت پوشاک است اما نکته مهم اینجاست وقتی محصولی تولید شود و امکان فروش نداشته باشد خروجی مثبتی برای صنعت پوشاک ایجاد نخواهد کرد.

این عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: دولت باید در سطح عرضه مشکل فروش کالای ایرانی را برطرف کند ، هر زمان که که فروش کالا در صنعت پوشاک مشکلی نداشت این صنعت با رشد روبه رو شده است اما امروز با این حجم از قاچاق، کالاهای ایرانی در سطح بازار با مشکل فروش مواجهه است.

وی با اعلام اینکه دولت باید برخورد جدی را با قاچاق پوشاک انجام دهد، گفت: اگر می خواهیم به جهش تولید دست پیدا کنیم باید علاوه بر رفع مشکلات بازار داخلی به فکر توسعه صادرات هم باشیم. مقایسه شرایط ما با تولیدکنندگان چینی و ترک بسیار معنا دار است علاوه بر محدودیت های بانکی تولیدکننده داخلی از مشوق صادراتی هم برخوردار نیست که همین امر فعالیت در بازارهای صادراتی را مشکل می کند.

افتخاری اضافه کرد: تصمیم های خلق الساعه و بدون کارشناسی چالش جدی تولیدکننده داخلی است نمی توان بازار صادراتی معطل تصمیم های غیرکارشناسی و مشکلات تولید در داخل کشور کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • ◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است
  • سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی کردستان توسعه اقتصادی را به دنبال دارد
  • مشکل فروش پوشاک تولید داخل را در بازار کشور برطرف کنید