Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوال اینجاست که با توجه به تنوع و تعدد خودروها در این کلاس سواری و این بازه قیمتی چه لزومی بر سرمایه‌گذاری برای واردات خودروهای چینی وجود دارد؟

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو-مرتضی شجاعی:امروز و از ساعت 11 ایران خودرو در اقدامی عجیب شروع به پیش فروش هایما اس 5 برادر کوچکتر هایما اس 7 کرده است. هایما اس 7 که از زمان مونتاژش در جاده مخصوص صدای انتقاد را می‌شنید، حالا با نماینده دیگری از سرزمین اژدها آمده تا بیش از پیش بحث برانگیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایما اس 5 هم مثل پژو 2008 قیمت‌گذاری نشده پیش فروش شد!

ایران خودرو که قرار بود با گشایش‌های نصفه و نیمه ارتباط با کشورهای صنعتی، مسیر تولید و انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم کند، باز اقدام به پیش فروش خودروهای چینی کرد. جالب اینجاست که قیمت نهایی این خودرو تعیین نشده و مردم باید بدون اطلاع از قیمت فقط وجهی را بابت پیش خرید پرداخت کنند تا در زمان صدور دعوتنامه متوجه قیمت جنسی که خریده‌اند بشوند. همین اتفاق در پیش فروش پژو 2008 هم رخ داد.

به هر جهت ایران خودرو پیش فروش هایما اس 5 توروبو را با موعد تحویل دی تا اسفند سال جاری و با پیش پرداخت 37 میلیون تومان و سود مشارکت 16 درصد آغاز کرده است و تا صدور دعوت‌نامه برای خریداران باید منتظر تعیین قیمت نهایی آن بود.

سوال اینجاست که با توجه به تنوع و تعدد خودروها در این کلاس سواری و این بازه قیمتی چه لزومی بر سرمایه‌گذاری برای واردات خودروهای چینی وجود دارد؟ از جک اس 5 دنده‌ای و اتوماتیک گرفته تا پژو 2008، از هایما اس 7 و چانگان cs35 تا برلیانس v5 و رنو کپچر همگی پروژه‌هایی هستند که هزینه سنگینی برای راه اندازی خطوط تولید و مونتاژ بر اقتصاد کشور تحمیل کرده‌اند و همچنان شوق در ورود چینی‌ها برای آبی پوشان وجود دارد!

مردم اما می‌خواهند در کنار افزایش تیراژ تولید برای محصولات با کیفیت، خدمات پس از فروش مطمئنی داشته باشند تا بعد از یکی دو سال گذر از عمر خودروهایشان برای پیش پا افتاده‌ترین خدمات پس از فروش سر درگم نشوند.

در پایان بد نیست بدانید گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو قیمت این کراس اور چینی را در محدوده 70 تا 75 میلیون تخمین می‌زند. اما همچنان به نظر می‌رسد لزومی بر واردات این گونه خودروها نیست و بازار بیشتر تشنه تولید خودرو برای اقشار کم درآمد جامعه و انتقال دانش و تکنولوژی از صاحب سبک‌های صنعت خودروسازی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی

آئودی سال گذشته به تولید خودرو نمادین TT خاتمه داد و حتی به همین مناسبت نسخه ویژه محدود آئودی TT با طیفی جذاب از رنگ سبز ارائه شد. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودروساز بالارده آلمانی حالا خودرو اسپرت نامدار R8 را هم از خط تولید خود خارج کرده است؛ خبری که باعث ناراحتی طرفداران پر و پاقرص این ساخته نمادین آلمانی‌ها خواهد شد.

توقف تولید آئودی R8

به گزارش گجت نیوز، آخرین دستگاه از آئودی آر 8 به‌تازگی از کارخانه این شرکت در شهر هایلبرون آلمان خارج شد. آخرین آر 8 تولیدشده، یک نسخه کوپه Performance Quattro Edition با رنگ زرد (Vegas Yellow)، تریم فیبر کربن و رینگ‌های 20 اینچی است.

آئودی، یکی از با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ در ابتدا برنامه داشت در انتهای سال 2023 به تولید R8 پایان بدهد. با این حال، پس از اعلام اتمام تولید این سوپرکار، این شرکت با موجی از سفارشات مواجه شد که برای پاسخ به آن‌ها مجبور شد کماکان دستگاه‌های بیشتری تولید کند. نهایتاً به همین شکل تولید این خودرو تا این ماه ادامه پیدا کرد.

آمار و ارقام نشان می‌دهند تقاضا برای آئودی R8 و در نتیجه فروش آن طی سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. بخشی از این تقاضای کم هم به قیمت بالای این سوپرکار بر می‌گردد که باعث می‌شود عده بسیاری توانایی خرید آن را نداشته باشند.

البته فروش R8 سال گذشته میلادی رشدی 49 درصدی به خود دید، اما کماکان کمترین فروش را بین محصولات آئودی داشت. اوج فروش این خودرو در سال 2008 بود که 5 هزار و 16 دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده بود.

توقف تولید آر 8 زمان پایان کار موتور V10 گروه فولکس واگن را هم مشخص می‌کند. لامبورگینی به‌عنوان زیرمجموعه آئودی AG و در مقیاس بزرگ‌تر گروه فولکس واگن، به‌زودی هوراکان را هم که به نوعی هم‌خانواده آر 8 است از رده خارج می‌کند. این یعنی در آینده نزدیک دیگر خبری از پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی نخواهد بود.

البته لامبورگینی عرضه جانشین هوراکان با پیشرانه پلاگین هیبرید شامل یک موتور بنزینی کم‌حجم‌تر را در دستور کار قرار داده است. این خودروساز ایتالیایی حتی اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که در بودجه مورد نیاز برای توسعه این خودرو هیچ کم و کاستی ندارد و می‌تواند این کار را بدون نیاز به هم‌سهم شدن با آئودی در هزینه‌ها انجام بدهد.

این در حالی است که آئودی برنامه‌ای برای عرضه جایگزین مستقیم آئودی R8 پس از پایان تولید آن ندارد و همواره به یک خودرو تمام الکتریکی به‌عنوان جایگزین اشاره کرده است. البته به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا ورود این ماشین به بازار وجود داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • خبر مهم ایران خودرو برای خریداران پارس / بخوانید تا دلتان آرام شود!
  • زمان آغاز فروش بلیت قطارهای فروردین
  • آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی
  • عیدی ایران خودرو به متقاضیان ثبت نام خودرو در سال ۱۴۰۳ + جزییات
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک