Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:14:35 GMT

دستگیری متخلفان شکار مرغابی و کبوتر در شوشتر

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۲۹۱۸۴

دستگیری متخلفان شکار مرغابی و کبوتر در شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر در روز چهارشنبه مورخ 29 شهریورماه در نزدیکی زیستگاه های آبی آزاد حوزه استحفاظی این شهرستان سه متخلف شکار غیرمجاز شناسایی و دستگیر و از آنها لاشه 10 قطعه خوتکا ، 2 قطعه نوک پهن و 4 قطعه کبوتر وحشی به همراه سه قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی گردیدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی فتحی نیا افزود : مأمورین این اداره موفق شدند سه نفر متخلف را که با استفاده سه قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی 12 قطعه مرغابی و 4 قطعه کبوتر وحشی را شکار کرده بودند دستگیر نمایند .

وی با اشاره به شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به این شهرستان گفت: خوتکا و نوک پهن از جمله مرغابیانی هستند که همه ساله شاهد حضور این پرندگان به صورت مهاجر در کنار تالابها و رودخانه ها و زیستگاه های آبزی خوزستان هستیم و شهرستان شوشتر نیز بدلیل وجود رودخانه های مهم کارون و دز در حوزه این شهرستان و تالابها و زیستگاه های آبی اطراف آنها یکی از زیستگاه های مهم پرندگان آبزی و کنار آبزی در سطح استان به حساب آمده و حفاظت از این زیستگاه ها و جلوگیری از شکار بی رویه این پرندگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

شایان ذکر است براساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست جریمه شکار هرقطعه خوتکا و نیز اردک نوک پهن مبلغ یک میلیون ریال و هرقطعه کبوتر وحشی مبلغ یکصد هزار ریال تعیین شده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس دلخراش از زن پیرانشهری که هدف حمله خرس شد

به گزارش تابناک، اولین عکس دلخراش از زن پیرانشهری که هدف حمله خرس وحشی شد
 
 این خرس پس از حمله به این بانوی میانسال با وی گلاویز شده و وی را از ناحیه سر و صورت به شدت زخمی می کند.

 اطلاع به مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان، آمبولانس این مرکز به روستا اعزام شد و با توجه به نزدیکی مسیر فرد مجروح شده برای مداوا به بیمارستانی در شهرستان نقده اعزام شد.

از مردم خواسته میشود هنگام کوهپیمایی در مناطق کوهستانی به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی از جمله خرس و گرگ از تک‌روی و جدا شدن از گروه خودداری کنند.

رکنا

دیگر خبرها

  • مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • عکس دلخراش از زن پیرانشهری که هدف حمله خرس شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه