Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قنبری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی که در سالن جلسات علامه عسگری دانشگاه اصول دین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: جامعة‌المصطفی العالمیه یک دانشگاه اسلامی است که فعالیت‌های بسیاری در عرصه بین‌المللی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعة‌المصطفی العالمیه عهده‌دار تبیین گفتمان اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی است، عنوان کرد: جامعة‌المصطفی در عرصه‌های بین‌المللی برای تمام مردم دنیا برنامه دارد و همه مردم را مخاطب خود قرار داده است و مباحث دینی و معرفتی خود را بر اساس سنت نبوی و سیره اهل بیت (ع) قرار داده است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة‌المصطفی العالمیه از رویکردهای آموزشی این دانشگاه یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای آموزشی جامعة‌المصطفی در طول فعالیت چندساله خود بحث آموزش علوم اسلامی با نگاه دینی است که در این عرصه دانشجویان و طلاب ضمن فراگیری علوم و معارف اسلامی با نظرات اندیشمندان دنیا در حوزه علوم اسلامی نیز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف جامعة‌المصطفی نشر سنت اهل بیت (ع) در عرصه بین‌المللی است، مطرح کرد: یکی دیگر از اهداف این دانشگاه نشر سنت‌های شیعه و اهل بیت (ع) در بین گروه‌های مختلف مسلمان و غیرمسلمان است و در نظر دارد این تفکر را در سطح جهان اسلام گسترش دهد.

قنبری با تأکید بر اینکه تربیت دانشجویان از آموزش دادن به آنها مهم‌تر است، خاطرنشان کرد: در برنامه جامعة‌المصطفی بعد از تربیت اساتید و دانشجویان در نظر داریم آنها را برای تبلیغ سنت اهل بیت (ع) آماده کنیم و بتوانیم المصطفائیان را افتخار جهان اسلام و بشریت تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاق و تربیت در جامعة‌المصطفی از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: از دیگر اهداف جامعة‌المصطفی ترویج عدل در جامعه است که با توجه به اینکه در ماه محرم قرار داریم می‌توان به قیام امام حسین (ع) که برپایه عدل و عدالت‌خواهی شکل گرفت اشاره کرد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة‌المصطفی العالمیه افزود: یک شیعه واقعی در همه شرایط عادل و عاقل است و این موضوع به مهم‌ترین تفاوت شیعیان با وهابیت تبدیل شده است، زیرا آنها در کارها و اعتقادات خود از عقل و عدل استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران در مهم‌ترین محدوده جغرافیایی برای گسترش و تبادل اطلاعات خود با سایر کشورهای اسلامی قرار دارد، یادآور شد: امروز در جامعه ارتباطات و فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است که جامعة‌المصطفی در نظر دارد طلاب و دانشجویان خود را در این عرصه نیز آموزش دهد تا بتوانند برای پاسخ به نیازهای معرفتی مردم در دسترس باشند.

قنبری اضافه کرد: المصطفیان باید وحدت را بین مسلمانان حفظ کنند و سپس این وحدت را بین سایر مردم ترویج دهند ولی در درجه اول باید این وحدت بین شیعیان برقرار باشد، زیرا شیعیان در طول تاریخ نیز همیشه مورد تفرقه‌افکنی دشمن بوده‌اند.

وی ادامه داد: المصطفائیان باید به گونه‌ای عمل کنند که در سایر مردم با دیدن فعالیت‌های آن‌ها پی ببرند که جامعة‌المصطفی همیشه طرفدار برقراری عدل و دوستی بین مسلمانان است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة‌المصطفی العالمیه در پایان با اشاره به اینکه این دانشگاه خدمت‌گزار دانشجویان و شیعیان است، اظهار کرد: در جامعة‌المصطفی تاکنون در بیش از 60 رشته تحصیلی توانسته‌ایم از بیش از 120 کشور جهان طلبه و دانشجو بپذیریم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی «فلسطین، قطب‌نمای وحدت اسلامی» برگزار می‌شود

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب ، در این نشست قرآنی بین المللی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود، اندیشمندانی چون مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مختار حسین جعفری، مدیر حوزه علمیه امام باقر کشمیر هندوستان، شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش امة لبنان، حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام اسماعیل دانش، دکترای فلسفه و کلام اسلامی از افغانستان، سیده وجیهه زهرا نقوی، مدیر حوزه علمیه خدیجه الکبری پاکستان ، شیخ تیجانی عمر غونی محمد، رئیس مرکز قرآنی ولایت برنو نیجریه به سخنرانی خواهند پرداخت.

دبیری این نشست را که فردا یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود، عظیم محمود آبادی بر عهده خواهد داشت.

این نشست بین المللی به صورت زنده از طریق لینک live.taqrib.ir برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیاری از مولفه های وحدت در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا خواهد کرد
  • تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت اسلامی برای کمک به فلسطین
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • فلسطین، امروز مسله اول جهان اسلام است
  • رمضان ماه تحکیم وحدت مسلمین است/ روزه؛ نمود عینی و عملی وحدت
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • روزه یکی از مشترکات بسیار مهم میان امت اسلامی است/ماه مبارک رمضان جلوه گاه وحدت اسلامی
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • نشست بین المللی «فلسطین، قطب‌نمای وحدت اسلامی» برگزار می‌شود
  • تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن