Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حشمت رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدح و سنای اهل بیت(ع) در ایام مختلف مذهبی اعم از ولادت و شهادت یکی از آیین های رایج در بین شیعیان محسوب می شود.
وی ادامه داد: جایگاه رفیع ائمه معصومین (ع) در عالم هستی و نزد پروردگار و از طرفی مقام جانشینی پیامبر مکرم اسلام (ص) و نقش هدایتگری آنها هر انسانی را وا می دارد که خود را به آستان مقدس ایشان نزدیک کند که یکی از راه های تقرب به آنها ذکر فضایل و مناقب آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: بدون شک شخص پیامبر مکرم اسلام (ص) و همه امامان معصوم دارای تمامی سجایا و فضایل اخلاقی بوده و در قله انسانیت مقامی بسیار بلند دارند و از هر عیب و نقصی منزه بوده و دارای مقام عصمت هستند.
رستمی اضافه کرد: همواره در طول تاریخ بسیاری مریدان مکتب اهل بیت(ع) حالات و القابی را به ائمه نسبت می دهند که نه تنها واقعیت نداشته بلکه به گونه ای توهین به ساحت مقدس آنها است.
وی ادامه داد: گاهی برخی مداحان و یا سخنرانان که به خیال خود درصدد هستند شان و جایگاه اهل بیت(ع) را با کلماتی برای مردم تشریح کنند اما این الفاظ آنها دور از قداست و شان آنهاست.
وی گفت: متاسفانه گاهی برای تعظیم شعائر و یا در آیین های عزاداری بویژه ماه محرم برخی شیعیان کارهایی را انجام می دهند که به نوعی بدعت بوده در حالیکه بدعت گذاری در دین مقدس اسلام حرام است.
رستمی با بیان اینکه این بدعت ها در ماه های محرم و صفر نمود بیشتری دارد، افزود: ایجاد سبک های جدید مداحی، الگوگیری نامناسب از آهنگ های هیجان انگیز در مداحی ها، ساختن گهواره های نمادین، گرفتن آیین عروسی نمادین حضرت قاسم که هیچگونه سند تاریخی ندارد و غیره از جمله این بدعت هاست که برخی عزاداران به آن دامن می زنند در حالیکه این مسایل چیزی جز خرافه نیست.
وی گفت: در قبال خرافه ها و بدعت ها مردم و متولیان فرهنگی مسئولیت سنگینی دارند و باید با آموزش های مکرر، استفاده از منابع تاریخی به ذکر فضایل اهل بیت(ع) پرداخته و واقعیت های تاریخ را بیان کنند و آنها را از هرگونه بدعت و خرافه بر حذر داشته و باطل بودن این بدعت ها را برای مردم تشریح کنند.
آیین های عزاداری اباعبدالله (ع) در استان ایلام توسط 890 هیات مذهبی در حدود 600 مسجد و حسینیه در حال برگزاری است.
استان شیعه نشین ایلام 580 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است. همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا چند مساله را نشان داد؛ یکی اینکه در آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینش که مهد دموکراسی است، چنین چیزی وجود ندارد بلکه آنها دموکراسی خودخواسته را قبول دارند؛ بدان معنا که آنچه خودشان تعیین می‌کنند قابل اعتراض و مخالفت است نه اینکه عده‌ای بخواهند در دفاع از مظلوم اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و اینکه چهره واقعی دولتمردان آمریکا به دنیا نشان داده شد.

رشیدی با بیان اینکه جوانان داخل آمریکا همراه با دانشجویان شده‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکا روی ملت‌ها اثر ندارد و آزادی‌خواهی در تمام ملت‌های جهان به عنوان یک حرکت شکل گرفته است. می‌توان منشأ آن را ایران دانست چون تا پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعی سابقه نداشته است.

منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: انقلاب اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین را سر داد و این جزء آرمان‌های اولیه‌اش بود که با گذشت 50 سال همچنان در این راه حرکت می‌کند. اکنون مردم دنیا ظلم را نمی‌پذیرند و در حمایت از مردم مظلوم فریاد می‌زنند که بارزترین آن خیزش دانشجویان آمریکایی علیه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: حرکت دانشجویان آمریکایی در نوع خود بی‌نظیر بود و انگیزه بیشتری را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌کند تا در دنیا شاهد خیزش جهانی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود