Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار سقائیان‌نژاد شهردار و مدیران شهری قم با تأکید بر اینکه هرکسی در جامعه برای خدمت به مردم گام برمی‌دارد و فکر می‌کند توفیق الهی نصیبش شده است، اظهار کرد: هیچ فضیلتی اندازه خدمت به مردم دارای اجر و ثواب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اقدامات شهرداری قم حاکی از فکر بلند و فرهنگ مدیریت شهری است، تصریح کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که فکر داشته‌اید و با یک فکر واحد برای خدمت به اسلام و مردم تلاش می‌کنید.

وی با تأکید بر اینکه قم شهری مذهبی است و فضای این شهر باید مذهبی باشد خاطرنشان کرد: برخی مواقع فکر می‌شود که فضای شهرسازی در شهر قم فضایی عمومی است ولو اینکه تمام نقشه‌های شهرسازی ما باید اسلامی باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه باید آثار اسلامی در کشور اسلامی و پایگاه انقلاب رعایت شود، گفت: فضاسازی شهر قم باید طوری باشد که هرکسی که در این شهر قدم می‌زند به یاد پیشرفت‌ها و اقدامات از صدر اسلام بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که برای زیارت وارد شهر قم می‌شوند نیاز دارند که نزدیک به مرکز شهر و حرم مطهر باشند، تصریح کرد: ساختمان‌های اطراف حرم مطهر قدیمی هستند؛ یکی از اقداماتی که شهرداری و مسؤولان استان باید انجام دهند این است که به دنبال ساخت ساختمان‌های جدید و ایمن و امروزی برای مردم در هسته مرکزی شهر باشد.

وی با اشاره به وسعت شهر قم در گذشته بیان کرد: امروز باید دقت شود آثاری که در گذشته در شهر قم بوده باقی بماند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه مدیران فعلی شهر قم افرادی شناخته شده و تأثیرگذار هستند، تصریح کرد: امیدواریم با همین توانی که در گذشته در راستای خدمت به مردم حرکت کرده‌اید همین مسیر را ادامه دهید.

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها گفت: دیرکرد در اسلام نوعی رباخواری است، چراکه اسلام تأکید دارد که در قبال پول پولی داده نشود اما امروز برخی بانک‌ها در قبال تأخیری که در بازگشت سرمایه داده می‌شود پول می‌گیرد که این رباست.

این مرجع تقلید گفت: نباید بابت تأخیر زمانی پولی از مردم گرفت، بیشترین نامه‌های مردمی به ما در همین خصوص است؛ دیرکرد حرام بوده و نوعی رباست؛ ربا در هر مملکتی باشد اقتصاد آن فلج خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشور ما مسئله رباخواری وجود دارد، گفت: یکی از مصادیق رباخواری همین دیرکرد بانک‌هاست که در اسلام حرمت بسیاری دارد و در قرآن کریم بر حرمت این مسئله بارها تأکید داشته است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه تفاوت ما با ملت‌های دیگر معنویت ماست، گفت: منبع این معنویت قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه است و همه باید با آنها انس داشته باشند.

وی گفت: دو چیز در قرآن حرام عنوان شده که با شدت‌ترین آن تبعیت از کفار است یعنی در برابر سلطه‌گران سلطه‌پذیر بودن و در برابر کفار و استکبار متواضع بودن است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ما وظیفه داریم در برابر سلطه بایستیم و قرآن می‌گوید که اصلاً به ظالم اعتماد نکنید و اگر اعتماد کردید جای آن آتش جهنم است.

وی ادامه کرد: دومین مسئله در قرآن رباست که به هر شکلی باشد در اسلام حرام است؛ همه باید سعی کنند نه تنها خودشان دیرکرد ندهند بلکه نگذارند که دیگران نیز دیرکرد دهند که این مصداقی از نهی از منکر است.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: نظام ما اسلامی و ولایی است و در این نظام نباید کاری حرام انجام پذیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است