Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به لزوم حفظ وحدت اسلامی در عزاداری‌ها گفت: مداحان از سبک و ریتم آهنگ‌های مبتذل غربی برای عزاداری‌ها استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بهنقل از روابط عمومی دادسرای استان کرمانشاه،محمدحسین صادقی با بیان اینکه دشمن همواره در پی خدشه به اساس ارزش‌های اسلامی میان مسلمانان است و یکی از شگردهای آن نیز تلاش برای تحریف و القای شبهه در مبانی این ارزش‌ها استاظهار داشت: در این راستا، مبلغان و روحانیون در عزاداری‌ها تعظیم شعائر دینی و حرمت نگه‌داشتن ایام عزاداری را مورد تأکید قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید زمینه‌ای برای ارتقای کمی و کیفی بهره‌مندی از فیوضات معنوی و حماسی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از هیئت‌های عزاداری خواست تا از ایجاد هرگونه مزاحمت و نارضایتی برای مردم در اجرای برنامه‌های عزاداری محرم از جمله مسدود کردن معبر عمومی، ایجاد گره ترافیکی، ایجاد دشواری و زحمت در تردد عادی مردم در هنگام حرکت دسته‌جات خودداری کنند و گفت: صدای بلندگوی هیئت‌ها باید طوری تنظیم شود که سبب آزار برای مجاوران و همسایگان آنها نشود.

صادقی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری جهت ارتقای ضریب امنیت، هم‌افزایی و نظم مراسم عزاداری ارتباط و تعامل پیوسته و مستمری با نیروی انتظامی داشته باشند، افزود: علاوه بر این، تمهیدات لازم جهت برقراری امنیت مساجد و حسینیه‌ها با توجه به حضور گسترده مردم در این اماکن اندیشیده شود.

وی از مداحان عزاداری‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) خواست که در انتخاب اشعار سختگیری داشته باشند و در بیان روایاتشان مطابق با مستندات سخن بگویند، خاطرنشان کرد: از آهنگ‌هایی برای مداحی استفاده شود که از منظر شرعی واجد شبهه یا اشکال نبوده یا تقلیدی از آهنگ‌های مبتذل غربی نباشد.

صادقی با بیان اینکه تأمین برق مورد نیاز هیئت‌ها باید با حفظ موارد ایمنی و توسط شرکت توزیع برق انجام شود عنوان کرد: انشعاب برق نیز تنها برای هیئت‌هایی خواهد بود که مجوز فعالیت خود را از مراجع رسمی دریافت کرده باشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، محوریت قرار دادن روحانیت، تجلیل و تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت به‌ویژه در ظهر روز عاشورا، بیان روایات و ذکر احکام شرعی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در هئیت‌های عزاداری باید به آنها توجه داشت.

وی افزود: برای نهادینه شدن خدمتگزاری جوانان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و کسب تجربه عملی در هیئت‌ها، حضور جوانان، نوجوانان و کودکان در این مراسم غنیمت شمرده شود و بخشی از برنامه‌های هیئت‌ها به این آینده‌سازان اختصاص یابد.

صادقی به ممنوعیت آتش زدن خیمه‌ها، زنجیرزنی بانوان، پرهیز از تکیه بر شمایل ظاهری اهل بیت و لزوم حفظ حجاب و عفاف زنان و مردان در عزاداری‌ها تأکید کرد و گفت: در انتخاب پیام‌های عاشورایی برای فضاسازی و تبلیغات محیطی باید دقت لازم بکار برده شود تا مطابق با اهداف قیام سیدالشهدا(ع)باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت هیئت‌ها با ساعات استراحت مردم تلاقی نکند به طوریکه حداکثر در ساعت 23 مراسم خاتمه یابد، گفت: در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جذب نذورات مردمی ملاحظات امنیتی و بهداشتی کاملا صورت گیرد.

انتهای پیام/

R41380/P4001/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)