Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيت‌الله آملي لاريجاني اظهار اميدواري کرد که دانشگاه امام صادق(ع) از طريق راه انداختن گروه‌هاي علمي، پژوهشي و کلاس‌هاي درسي جان‌دار با مشارکت دانشجويان به يک مرجع علمي تبديل شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، آيين آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه امام صادق(ع) پيش‌ازظهر امروز با حضور آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس هيئت امناي اين دانشگاه و رياست دستگاه قضا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي کني، رئيس دانشگاه امام صادق(ع) ضمن تسليت ايام سوگواري امام حسين(ع) و گراميداشت ياد و خاطره آيت‌الله مهدوي کني، آغاز سال تحصيلي جديد را فضاي مناسبي براي توجه به مقام معلم و متعلم دانست.
وي با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) در باب علم‌آموزي، به آيت‌الله آملي لاريجاني خيرمقدم و خوش‌آمد گفت و از حضور ايشان ابراز خوشحالي کرد. در ادامه اين جلسه 4 تن از دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) در فضايي صميمانه به بيان پيشنهادات و انتظارات خود از هيئت امناي اين دانشگاه پرداختند.
تقدير از خانواده شهيد احسان آقاجاني از شهداي حادثه تروريستي 17 خرداد مجلس شوراي اسلامي که دانشجوي دکتراي اقتصادي دانشگاه امام صادق(ع) بود، برنامه بعدي اين مراسم بود که با حضور آيت‌الله آملي لاريجاني دکتراي افتخاري به اين شهيد اهدا و به پدر اين شهيد داده شد.
پس از اقامه نماز ظهر و عصر، آيت‌الله آملي لاريجاني رياست دستگاه قضا و رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق(ع) به ايراد سخنراني پرداخت.
وي ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم، ماه مصائب اهلبيت(ع) ابراز اميدواري کرد که خداوند قلوب همه را به انوار معرفت اهلبيت(ع) و حق متعال منور گرداند.
آيت‌الله آملي لاريجاني ضمن گراميداشت ياد آيت‌الله مهدوي کني گفت: قبل از هرچيز يادي مي‌کنم از آيت‌الله مهدوي کني از بنيانگذاران دانشگاه امام صادق(ع) که عمر خودشان را براي توسعه دانشگاه گذاشتند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به جلسه صبح امروز خود با هيئت علمي دانشگاه امام صادق (ع) خطاب به دانشجويان، تصريح کرد: انشاء‌الله دانشگاه امام صادق(ع) از طريق راه انداختن گروه‌هاي علمي، پژوهشي و کلاس‌هاي درسي جان‌دار از طريق خود شما يک مرجع علمي شود.
وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد هيئت امناي دانشگاه امام صادق(ع) بيان کرد: در حد لازم جلسات هيئت امنا که اصولاً 2-3 ساعت به طول مي‌انجامد، برگزار شده است و عزيزاني از شهر‌هاي ديگر به اين جلسات مي‌آيند و اين اجتماع تشکيل مي‌شود و در حد ميسور براي رفع مشکلات دانشگاه فکر مي‌شود.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه گمان نمي‌کنم که هيئت امناي هيچ دانشگاه ديگري به اين اندازه تشکيل جلسه داده باشد، خاطرنشان کرد: بنده اصرار دارم که جلسات هيئت امناي دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شود تا بتوانيم برخي از مشکلات دانشگاه را در حدي که ميسر است، رفع کنيم.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: توسعه دانشگاه امام صادق(ع) براساس اساسنامه و راهبرد‌هاي مقام معظم رهبري نياز به يک توسعه در وضع مالي دارد که متأسفانه در اين زمينه محدوديت بسيار است و دولت‌ها چندان علاقه ندارند که به چنين دانشگاهي کمک کنند؛ در حاليکه انصاف اين است که به اين دانشگاه که يک محفل علمي است، کمک شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه توقع اين است که اين دانشگاه يک مرجعيت علمي پيدا کند، گفت: نيرو‌هاي خوبي در اين دانشگاه چه به لحاظ هيئت علمي و چه به لحاظ دانشجويان با استعداد، فهيم و متدين وجود دارد که اين يک مسئله اساسي است و بايد به اين دانشگاه کمک شود. انشاء‌الله بتوانيم با کمک دوستان در مجلس و دولت منابعي مازاد بر آنچه که هست، در نظر گرفته شود تا اين دانشگاه بتواند اهداف خود را دنبال کند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با تأکيد بر اينکه سرمايه اصلي در اين دانشگاه استاد و دانشجوي متدين، اهل اخلاق و باعزم است، تصريح کرد: در کنار همه مسائل، مسئله اخلاق مسئله اصلي است که بايد به آن توجه کرد که اين سرمايه در دانشگاه امام صادق(ع) از دوره‌هاي قبل وجود داشته که بهترين شاهد آن کساني هستند که خروجي‌هاي اين دانشگاه‌اند و بسياري از آنها چهره‌هاي برجسته هستند که البته ما انتظار داريم بيشتر شوند.
وي در زمينه برگزاري جسات هيئت امناي دانشگاه امام صادق(ع) گفت: جلسات اين دانشگاه را بيش از دانشگاه‌هاي ديگر برگزار کرده‌ايم؛ منتهي ممکن است انتظار دوستان بيش از اين باشد و البته يک راهنمايي و ارشاد خوب هم کردند و گفتند که اگر نمي‌رسيديد، عذرخواهي مي‌کرديد که بايد بگويم بنده اين کار را کردم و محضر مقام معظم رهبري عرض کردم که براي من واقعاً ميسور نيست و ايشان اصرار فرمودند و عنوان کردند که 6 ماه بپذيريد. بنده حرف شما را واقعاً قبول دارم؛ اما ايشان امر فرمودند و بنده تمام عذر‌ها را هم آوردم که عذر بنده موجه هم بود و بهانه‌گيري نبود.
رئيس قوه قضائيه تصريح کرد: از زماني که قم را با تمام علايق مانند ماهي بيرون از آب افتاده، ر‌ها کردم و حسب وظيفه و امر مقام معظم رهبري به قوه قضائيه آمدم، بعد از آن هر وظيفه‌اي را که امر بفرمايند، انجام مي‌دهم؛ اما موظف هستم ميزان توانايي خود را عرضه کنم که چه مقدار توانايي دارم. خدمت ايشان عرض کردم که با مشکلاتي که در قوه قضائيه هست، ممکن است فرصت کافي نباشد؛ اما ايشان امر فرمودند که اين کار را انجام دهيد.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) خطاب به دانشجويان عنوان کرد: اگر شما نيز جاي من بوديد، امر حاکم مسلمين و ولي امر را مي‌پذيرفتيد. بنده سواي وظايفي که نسبت به ايشان دارم، از صميم قلب ايشان را دوست دارم و حق نبود که بيش از اين در مورد اين مسئله مخاطبه مي‌کردم.
عضو مجلس خبرگان رهبري در رابطه با مسائل مطرح شده از سوي دانشجويان مبني بر امنيتي شدن رفت‌وآمد‌ها به دانشگاه تصريح کرد: بنده قبول دارم که چهره بيروني رفت‌وآمد‌ها آنگونه است که شما مي‌گوييد، اما درون ما را نيز بنگريد. حال ما اين نيست که علاقه‌اي به اين چيز‌ها داشته باشيم. بنده آن زمان که عضو مجلس خبرگان بودم، خودم رانندگي مي‌کردم.
وي به بيان خاطره‌اي از آيت‌الله حسن‌زاده آملي پرداخت و گفت: روزي که مشغول رانندگي بودم، وقتي به درب منزل مرحوم ابوي رسيدم، آيت‌الله حسن‌زاده آملي آنجا حضور داشتند و خطاب به من گفتند: کمک‌کننده نمي‌خواهي؟ که بنده گفتم خير فعلاً خودمان هستيم.
رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر اينکه مطمئن باشيد بنده هيچ علاقه‌اي به اين مسائل ندارم، يادآور شد: ولکن بنا بر مصوباتي در شوراي عالي امنيت ملي و شوراي امنيت کشور، اين موضوع در نظر گرفته شده است و اين برادراني که همراه من هستند، از جان خود گذشته‌اند و برحسب يک مصلحتي محافظت مي‌کنند. يک نهادي به اينها امر مي‌کند و براساس اوامري که به آنها ابلاغ مي‌شود، موظف هستند مسئوليت خود را انجام دهند.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) با بيان اينکه بنده از خدا مي‌خواهم که خيلي راحت و بدون هيچ مانعي بين شما‌ها بنشينم، تصريح کرد: حال بنده اين است؛ اما مصالحي در کشور وجود دارد. البته ما خوفي هم نداريم و خداوند متعال چيز‌هايي را به ما نشان داده است که براي عبور از اين کانال آماده‌ايم. اين عوالم بر همه ما سريع مي‌گذرد و شهادت بهترين چيزي است که انسان مي‌تواند به آن فکر کند براي عبور از اين مسير.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: منتهي ما وظايفي داريم و ديگران نيز وظايفي دارند و مسائلي را تشخيص مي‌دهند و همه شخصيت‌ها حفاظت‌هايي دارند که نبايد يک وقتي در دل شما خطور کند که چرا اينگونه است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود نقبي بر توجه به معنويت در جوامع مختلف زد و گفت: ما امروز در دنيايي زندگي مي‌کنيم که برخلاف تصوراتي که مدرنيته و لوازمش اقتضاء مي‌کرد و در مغرب زمين مطرح شده بود، رنگ دين کم نشده است.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه پروژه مدرنيته از دو سه قرن قبل اقتضائاتي داشت که سکولاريسم يکي از آن اقتضائات بود، بيان کرد: آنها مي‌گفتند وقتي جهان مدرن مي‌شود و تفکر و علوم نو مي‌شود، دائماً به سمت کمتر شدن ديانت مي‌رويم؛ ولي عملاً دنيا اينگونه نشد.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق(ع) عدم حرکت جوامع به سمت بي‌ديني را يک بحث فني در جامعه‌شناسي دانست و گفت: سکولاريسمي که ادعاي جامعه‌شناسي مي‌کرد و از اقتضائات مدرنيته تصور مي‌شد، محقق نشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه امروزه در دنيا رنگ دين و معنويت بيشتر شده است، تصريح کرد: اين روز‌ها هجوم براي فهم ديني و تحولات معنوي بيشتر شده است و اين چيزي نيست که ما در جهوري اسلامي به دليل علايق ديني‌مان عرض مي‌کنيم؛ بلکه برخي از متبحرترين جامعه‌شناسان غربي به اين مطلب تصريح کرده‌اند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به کتاب "نفي سکولاريسم جهان" که در مقدمه آن چند استاد دانشگاه به بيان نظريات خود پرداخته‌اند، گفت: اولين مقاله اين کتاب را آقاي پيتربرگر جامعه‌شناس نوشته است که وي در اين مقدمه تصريح کرده خودم جزو کساني بودم که سال‌ها قبل به اين نظر اصرار مي‌کردم که جامعه به سمت سکولاريسم مي‌رود؛ اما الان مي‌گويم که اين نظر درست نيست.
وي با بيان اينکه اين کتاب براي سال‌هاي بعد از 2000 است، گفت: در اين کتاب پيتربرگر با عده‌اي از نويسندگان تصريح مي‌کند که در دنيا دين در حال پررنگ شدن است و دنيا به سمت نفي سکولاريسم جلو مي‌رود.
رئيس قوه قضائيه ادامه داد: يک متفکر مسيحي نيز با مثال زدن جامعه آمريکا تصريح کرده است که اينکه دنيا به سمت کمرنگ شدن دين مي‌رود درست نيست و تأکيد مي‌کند با اينکه بي‌ديني در جامعه امريکا زياد است، اما جهت گرايش ديني وجود دارد و دخالت دين در شئون تقنيني ملاحظه مي‌شود.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) افزود: حتي در آمريکا، اروپا و جا‌هايي ديگر که تبليغ عليه اسلام و ديانت وجود دارد باز هم مي‌بينيد که مردم به اسلام گرايش پيدا مي‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: در ميان فيلسوفان غربي يک زماني به حدي مسئله نفي دين مطرح بود که يک فيلسوف متدين برايش سخت بود که بگويد من متدين هستم. اما در طول 30-40 سال اخير فيلسوفان حتي در نحله‌هاي آمريکا عنوان مي‌کنند که متدين هستند و کتاب هم زياد مي‌نويسند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينکه امروزه با گروهي ازفيلسوفان مواجه هستيم که گرايش ديني پيدا کرده‌اند، گفت: فضا در دنيا در حال تبديل شدن به فضاي ديني است و خلاء دين احساس مي‌شود.
وي يادآور شد: در آمريکا در حال حاضر گروه‌هايي هستند که بوديسم را تبليغ مي‌کنند؛ چون خلاء وجود دارد و خلاء روحي انسانِ سرگردان اينگونه است و اين انسان به دنبال جايي مي‌گردد که به آن چنگ بيندازد و خلاء روحي خود را پر کند.
رئيس قوه قضائيه در ادامه کيفيت ديني که تبليغ مي‌کنيم را مورد تأکيد قرار داد و افزود: بشر امروز که خلاء ديني و معنوي را احساس مي‌کند، طرف ديگرش اين است که آن دين سنتي او را خيلي ارضاء نمي‌کند و نحوه تبليغ دين نحوه‌اي نيست که نياز‌هاي او را برآورده کند که اين يک مسئله بغرنج براي ما هم هست.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: شما جوان‌هايي را مشاهده مي‌کنيد که خلاء‌هاي روحي دارند و مي‌خواهند به چيزي تمسک کنند، ولي مشکل اين است که آن چيزي که ما عرضه مي‌کنيم، مشکل آنها را رفع نمي‌کند و قانع‌شان نمي‌کند که اين هم مشکلي است و اين وضع بغرنج ماست و اين موضوع، هم براي دانشگاه‌ها و هم براي حوزه‌ها يک مسئله است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه ما به‌عنوان افرادي که براي ديانت خود و جامعه تلاش مي‌کنيم، بايد سه مقوله را مدنظر قرار دهيم، گفت: زماني که به دعوت جامعه مدرسين براي مسئولين اين جامعه صحبت مي‌کردم، عنوان داشتم که ما سه امر اصلي و اساسي داريم که شامل فهم دين، تبليغ صحيح دين و دخالت در امر اجراي دين است.
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينکه بر فرض که ما فهم دين و تبليغ صحيح دين را انجام داديم، حال سؤال اينجاست که در مقام اجرا چه بايد بکنيم، تصريح کرد: جمهوري اسلامي اتفاقاً نمونه‌اي است براي اينکه چگونه اجراي دين به بحث فهم دين و تبليغ دين گره مي‌خورد. امروز در نظام جمهوري اسلامي در نهاد‌هاي مختلف کساني بايد حضور پيدا کنند که با فهم دين و تبليغ دين ارتباط پيدا کنند.
وي با طرح اين سؤال که دانشگاه امام صادق (ع) در اين فضا چه چيزي را به عهده دارد، بيان داشت:به شما قول مي‌دهيم آن قدري که ميسور باشد، در اين زمينه تلاش مي‌کنيم.
رئيس قوه قضائيه خطاب به دانشجويان گفت: خود شما به‌عنوان نيرو و سرباز نظام و دين و ديانت در اين جهان امروز هستيد و چه وظيفه‌هاي عظيمي داريد و خواهشم اين است که به خودتان خوف راه ندهيد؛ چون راه بسيار طولاني‌اي در پيش داريد و فهم صحيح دين مقدماتي دارد.
رئيس هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) با تأکيد بر اينکه تبليغ درست دين نيز زبان خاص خود را دارد، تصريح کرد: گفت‌وگو منبر‌ها و مداحي‌هاي ما يک طرف قضيه است؛ ولي شما ببينيد که تأثير فيلم‌هاي هاليوودي چقدر است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد:‌زماني که اخوي بزرگوار بنده رئيس صداوسيما بود، هرچند وقت يکبار به ايشان زنگ مي‌زدم و عنوان مي‌کردم که فلان فيلم وقتي در محيط خانواده پخش مي‌شود از يک خانواده غربي با خودش فرهنگ به کشور مي‌اورد.
آيت‌الله آملي لاريجاني خاطرنشان کرد: تأثيري که فيلم‌ها در جامعه مي‌گذارند و فرهنگي که با خود مي‌آورند و رمان‌هايي که نوشته و پخش مي‌شوند، بسيار است و عرضم اين است که زبانِ رساندن مفاهيم دين منحصر نيست.
خبر در حال تکميل است...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق

دانشگاه هنر با صدور بیانیه ای ضمن پاسداشت مجاهدت‌های رزمندگان محور مقاومت در عملیات ظفرمندانه وعده صادق هنرمندان عدالتجو و ظلم ستیز را برای همراهی در راه ستیز با جهان خواران دعوت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه هنر در بیانیه ای ضمن پاسداشت مجاهدت‌های غیورمندانه رزمندگان محور مقاومت در عملیات ظفرمندانه وعده صادق، کلیات برنامه‌های راهبردی ده ساله دوم دانشگاه هنر را در هفت بند معطوف به اهداف و نیازهای محور مقاومت و مسایل پنجمین دهه انقلاب اسلامی را اعلام کرد. دانشگاه هنر همچنین همه هنرمندان عدالتجو و ظلم ستیز را برای همراهی در راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین و سلام بر آخرین رهروان این راه سرخ، شهدای حمله تروریستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق؛

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ

اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ الله

 عارف مجاهد‌ و پیر فرزانه ما، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه فرمود: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت، سرمایۀ‏‎ ‎‏زوال ناپذیر آنگونه هنری است که باید، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی،‏‎ ‎‏همیشه مشام جان زیباپسندِ  طالبانِ جمال حق را معطر کند.

 اکنون در آستانه حماسه غرورآفرین رزمندگان اسلام و مجاهدان محور مقاومت در تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی و انجام ظفرمندانه عملیات وعده صادق، ما اهالی هنر، بهترین سلام ها و سپاس ها را به رهبر و فرمانده سرافراز و آزاده میدان جهاد و مبارزه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، تقدیم داشته و آمادگی و اراده ی خود را برای پاسداشت و ادامه این مجاهدت ها در قامت هنر مبارزه، هنر حماسه و هنر مقرب حقیقتی والا و عظیم که از برکت خون شهیدان مان بر ما آشکار گشته اعلام می داریم.

دانشگاه هنر ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی،  در وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی و قدرشناسی از مجاهدت های اخیر رزمندگان محور مقاومت، ارتقا و تعالی دانشگاه هنر در جایگاه نهاد پرچم دار پرورش و آموزش دانشگاهی هنر، جهاد و مبارزه را با جدیت پیگیری خواهد کرد؛ پرچمدار هنری خواهیم بود که راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب را می شناسند و یاریگر و پیشرو جهاد و مبارزه در عرصه های مختلف محور مقاومت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • نحوه درست کردن یک دسته چاقوی زیبا با لوله PVC آب (فیلم)
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • ۵ پیام مهم عملیات وعده صادق از زبان یک فرمانده ارتش
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • حوزه درس امام(ره)
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق