Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد حسین امید قائم مقام وزیر علوم در ستاد خیرین، طی جلسه‌ای با درنشست خیرین و حامیان آموزش عالی، در سخنانی اظهارداشت: در ۴ سال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع پروژه عمرانی دانشگاهی توسط خیرین و حامیان آموزش عالی با صرف هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر امید در این نشست با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و دکتر محمد فرهادی وزیر سابق علوم در محل این وزارت‌خانه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر نیز حدود 150 هزار متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری توسط خیرین در حال ساخت است که بعضی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امید با بیان این که در حال حاضر 65 بنیاد حامی توسط خیرین آموزش عالی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است، گفت: در سال‌های اخیر خیرین و حامیان آموزش عالی علاوه بر ساخت پروژه‌های عمرانی دانشگاهی در مواردی همچون تجهیز کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و همچنین بورسیه کردن دانشجویان نیز مساعدت کرده‌اند و در نشست گذشته خیرین نیز 1200 نفر دانشجو توسط حامیان آموزش عالی بورسیه شدند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر خیرین آموزش عالی در 4 سال گذشته افزود: در اوایل بحث هماهنگی خیرین آموزش عالی، تعداد این بزرگواران حدود 200 نفر بود ولی در حال حاضر حدود 2 هزار نفر در این حیطه مقدس وارد شده‌اند و همین موضوع در رشد علمی و اعتلای آموزش عالی کشور در سطح جهانی تاثیرگذار بوده است.

قائم مقام وزیر علوم در ستاد خیرین با بیان این که خیرین آموزش عالی در قالب بنیاد حامیان در دانشگاه‌ها حضور داشته و بسیاری از این بزرگواران در هیئت امنای دانشگاه‌ها عضو هستند تصریح کرد: در 4 سال گذشته قوانینی در جهت تقویت حضور خیرین و استفاده از تسهیلاتی از قبیل معافیت‌ها و حذف مالیات‌ها برای آنان اعمال شده است .

وی افزود: در سال گذشته از مجموعه پروژه‌های عمرانی متعدد ساخته شده توسط حامیان آموزش عالی، توانستیم در 25 پروژه با پرداخت 20 میلیارد تومان همکاری داشته باشیم و در سال 96 نیز مبلغ 32 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به پروژه‌های خیرساز مورد تصویب قرار گرفته و ان شاالله در لایحه بودجه سال 97 بتوانیم تسهیلات بیشتری برای فعالیت خیرین آموزش عالی فراهم کنیم.

در ادامه نشست دکتر حسین عسکریان ابیانه معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از کمک‌های خیرین و حامیان آموزش عالی استقبال ویژه‌ای می‌کند گفت : هر پروژه‌ای که با حمایت حامیان آموزش عالیصورت می‌گیردمورد حمایت سازمان برنامه و بودجه بوده و این نوع کارهای عمرانی موجب دلگرمی دولت است.

وی افزود: در سال گذشته در جهت کمک 50 درصدی به پروژه‌های خیرساز در سطح دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور از مبلغ 32 میلیارد تومانی که در نظر گرفته شد، 80 درصد آن در 6 ماهه اول امسال تخصیص یافته که این امر پیش از این سابقه نداشته است.

دکتر عسکریان ابیانه با اشاره به مشکل دانشگاه‌ها در مواجهه با کمبود خوابگاه‌های دانشجویی گفت : ساخت خوابگاه در دانشگاه‌ها یک نیاز اساسی محسوب می‌شود و انجام آن توسط خیرین بزرگوار آموزش عالی جزو باقیات و صالحات بوده و بدیهی است در صورت ساخت پروژه‌های خوابگاهی، خیرین و حامیان آموزش عالی کشور از کمک 50 درصدی وزارت علوم نیز برخوردار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست خیرین و حامیان آموزش عالی دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را با مسئولان وزارت علوم درمیان گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود