Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
مالک علی بابا گفت: اکنون زمان آن نیست که به فرزندان خود آموزش مشاغل تولیدی را ارائه دهیم و دنیا با سلطه هوش مصنوعی روبرو شده است.

مهر به نقل از راشاتودی نوشت: «جک ما» مالک فروشگاه اینترنتی علی بابا در مورد آمادگی مردم برای یک اختلال بزرگ در بازار کار به دلیل روی کار آمدن هوش مصنوعی و تغییر جهان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مجمع تجارت جهانی بلومبرگ در نیویورک آمریکا گفت: در ۲۰۰ سال گذشته، بخش‌های تولید مولد اشتغال‌زايي بودند؛ اما امروز به خاطر فناوری هوش مصنوعی، روبات‌ها دیگر واحدهای تولید مولد اشتغال‌زایی نیستند و در عوض بنگاهای اقتصادی کوچک از اینترنت برای توسعه بازار خود استفاده می‌کنند که این رویه منجر به رشد اقتصادی در قرن حاضر می‌شود.

«جک ما» تصریح کرد: وقتی در مورد تولید صحبت می‌کنیم دیگر بحث ساخت چین، ساخت آمریکا در میان نیست؛ بلکه تولید به سمت «مِد این اینترنت» می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: جوانان امروز به اندازه کافی آماده با رویارویی واقعیت‌های دنیای کار فردا را ندارند و نگرانی‌های تجار در مورد نگرش فعلی به آموزش افزایش پیدا کرده است.

مالک علی بابا گفت: روشی را که برای تعلیم دادن در پیش گرفته‌ایم، فرزندان ما را در ۳۰ سال آینده بیکار خواهد کرد و زمانیکه آموزش در قالب محاسبه قرار می‌گیرد، دستگاه‌ها همیشه این کار را بهتر انجام خواهند داد.

«جک ما» در ادامه گفت: باید به گونه‌ای به فرزندانمان آموزش دهیم که بسیا، بسیار نوآور و خلاق باشند و از این طریق می‌توانیم برای فرزندانمان شغل ایجاد کنیم.

«جک ما» معتقد است که فناوری‌های جدید در آن واحد می‌توانند مشاغل زیادی را نابود کنند؛ ضمن اینکه شغل‌های زیادی را هم می‌توانند ایجاد کنند. اما سوال اساسی این است که آیا ما برای این مشاغل جدید آماده و واجد‌الشرایط هستیم.

بر همین اساس پیش از این برخی‌ها گفته‌اند که برتری هوش مصنوعی به مثابه جنگ جهانی سوم است. همچنین «ولایمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود که آینده ازان هوش مصنوعی است و هر کسی که بتواند به آن احاطه پیدا کند، می‌تواند در جهان حکمفرمانی داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر چهارشنبه زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد، این مجموعه در قالب طرح شهید سلیمانی احداث شده بود.

با افتتاح این مجموعه، تعداد زمین‌های چمن مصنوعی در سطح استان به ٨٦ باب زمین رسید.

همچنین در ادامه این سفر کلنگ احداث مجموعه ورزشی مدرسه شهید چمران ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به زمین زده شد.

این مجموعه با اعتبار اولیه ١٠ میلیارد ریال و همچنین پیش بینی زمانی یک ساله احداث می‌شود.

کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین زده شد

سالن ورزشی سردار شهید زاهدی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در مجموعه ورزشی شهید باهنر ارومیه کلنگ زنی شد.

این سالن در فضایی به مساحت هزار متر مربع و اعتبار اولیه ١٠ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بازدید معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزی شنا

صادق ستاری فرد به همراه مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، با حضور در مجتمع شهید رجایی ارومیه و استخر این مجموعه از طرح مهارت آموزی شنا بازدید به عمل آورد.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، این طرح برای دانش آموزان دوره‌های چهارم و پنجم ابتدایی به صورت مهارت آموزی و برای دانش آموزان دوره ششم ابتدایی به صورت آموزش شنا خواهد بود.

٧ هزار و ٢٠٠ دانش آموز پایه ششمی در ارومیه تا پایان سال تحصیلی جاری در طرح شرکت خواهند داشت.

کد خبر 6081359

دیگر خبرها

  • رویداد هوش مصنوعی با رویکرد تولید محتوا در زاهدان
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم