Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از راشاتودی، یک پناهنده که از جنگ سوریه به آلمان پناهده شده است، توانسته تنها در عرض دوسال به چنان شهرتی در این کشور برسد که حتی صدراعظم آلمان نیز مجذوب غذاهای وی شده است.

«ملکه جزماتی»، پناهنده سوری، اکتبر سال 2015 و هنگامی تنها 30 سال داشت، به برلین آلمان پناهنده شد و توانست در میان بیش از یک میلیون پناهنده، داستان مهاجری موفق را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آشپز پناهنده سوری تنها در طول دو سال توانست شرکت خود را در ارتباط با آماده سازی غذاهای شرقی راه اندازی کند. پس از این اقدام که با استقبال آلمانی ها روبرو شد، وی تشویق شد کتاب آشپزی خود را که در آن طرز تهیه غذاهای خوشمزه و لذیذ را آموزش داده بود، منتشر کند.

ملکه جزماتی گفت: زندگی من در آلمان بسیار خوب است. شرکتی که او به همراه همسرش تأسیس کرده،«Levante Gourmet» نام دارد

وی اعلام کرد: من در ابتدا وعده های غذایی برای مراسم‌ها و خصوصا برای مراسم کریسمس تهیه می کردم و اکنون تدارک تهیه غذای 800 نفر را می بینم.

اما این پایان ماجرا نبود؛ بخت خوش ملکه جزماتی، این پناهنده سوری را به مقر صدراعظم آلمان کشاند تا در بهاری که گذشت، برای آنگلا مرکل غذاهای خاورمیانه‌ای درست کند. بعد از این ماجرا صدراعظم آلمان اعلام کرد وی از شاورمایی که ملکه جزماتی درست کرد، بسیار خوشش آمده است.

وی پیش از ورودش به آلمان، نخستین گام‌های موفقیت خود را به عنوان یک آشپز در اردن برداشت؛ هنگامی که به مدت سه سال ( از سال 2012 و زمانی که از دمشق فرار کرد) در اردن پناهنده و برنامه مخصوص آشپزی خود را در یک کانال سوری به نمایش گذاشت. اما پس از آن در یکی از روزها، همسر وی با سوار شدن به یکی از قایق هایی که هزاران سوری را به اروپا منتقل کرده بود، به آلمان رفت و توانست پناهندگی بگیرد. پس از آن نیز به سرعت خانواده خود را به این کشور منتقل کرد.

گفتنی است، آنگلا مرکل سیاست های خود را در قبال پناهندگان سخت تر کرده است؛ در حالی که در سال 2015 ، 98 درصد از سوری ها موفق شدند پناهندگی بگیرند؛ این نسبت اکنون به 30 درصد رسیده است و باقی پناهندگان از حمایت های جانبی که شامل اقامت یکساله بدون امکان آوردن خانواده است، برخوردار می شوند. از زمان آغاز جنگ سوریه، 600 هزار سوری به آلمان وارد شده اند که بسیاری از آنها با مشکلات فراگیری زبان و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

آرم شرکتی که ملکه جزماتی تآسیس کرده

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند

مردم دمشق بامداد یکشنبه در خلال عملیات تلافی جویانه «وعده صادق» شاهد عبور موشک ها و پهپادهای ایرانی از فراز آسمان این شهر به سوی سرزمین های اشغالی بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، ایران در عملیات «وعده صادق»، ضربه ای دردناک را به مواضع صهیونیست ها وارد کرد، رویایی که رزمندگان مقاومت سوریه از مدت ها قبل در انتظار آن بودند.

 

.

 

یک جوان سوری که از واکنش نظامی ایران علیه 7 ماه جنایت و کشتار صهیونیست ها بسیار شادمان بود به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: ما از این اقدام ایران احساس غرور می کنیم. ایران می تواند به هر کشوری که اراده کند، پهپاد و موشک شلیک کند. ایران می تواند به منافع آمریکا هم شلیک کند.

شهروندان سوری این بار برخلاف دفعات قبل از شنیدن صدای انفجارها در آسمان دمشق نهراسید، بلکه شاهد پشتیبانی پدافند هوایی سوریه از پهپادها و موشک های ایرانی در برابر موشک های دشمن صهیونیستی بودند.

یک زن سوری نیز در رابطه با عملیات وعده صادق ایران به خبرنگار تسنیم گفت: از پاسخ قاطع ایران بسیار خوشحال شدیم. ایران به وعده خود وفا کرد. برای مردم غزه نیز خوشحالیم و ان شاالله که برای آنها نیز پیروزی بزرگی رقم خواهد خورد.

مردم سوریه در شب پاسخ کوبنده ایران به دشمن صهیونیست به مانند دیگر مردم جغرافیای محور مقاومت شبی غرق در شادی و احساس غرور را سپری کردند.

شب آرامش غزه در سایه عملیات «وعده صادق» ایرانمعادله جدید ایران و رژیم صهیونیستی چه خواهد بود؟ ️

 

از نگاه سوری ها پیام عملیات وعده صادق ایران آن بود که محور مقاومت هرگز برابر جنایات اشغالگران صهیونیست سکوت نخواهد کرد و در صورت لزوم پاسخی دقیق و دردناک را بر صهیونیست ها وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فریاد عدالت‌خواهی «کن لوچ» در سینما
  • زنبور عسل ملکه تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • عثمان دمبله: عاشق بارسلونا هستم؛ سوت‌های هواداران؟ زندگی همین است!
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • دوری عجیب داور مشهور از فوتبال ایران
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند