Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بی‌باک از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نامه به دادستانی‌های کل قطر، ترکیه، مالزی، اندونزی، عمان، پاکستان و روسیه آمده است: ضمن تقدیم صمیمانه ترین تحیات خود و با عنایت به همکاری های روبه گسترش فیمابین مایلم نگرانی عمیق خود را از وضعیت وخیم بوجود آمده در مورد گروهی از مسلمانان میانمار به اطلاع برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که مستحضر می باشید، گزارش های مستند در خصوص جنایات صورت گرفته در میانمار علیه قوم مسلمان روهینگیا، به نحوی که در بیانیه های رسمی صادره توسط نهادهای مسئول بین المللی نیز بدان استناد شده است، به روشنی ثابت می نماید که تهدیدها و خشونت ها در منطقه میانمار جامعه خاصی را هدف قرار داده تا جایی که این جنایات شامل کشتار افراد بیگناه و کاملاً بی دفاع (زنان، کودکان و افراد سالخورده) و به آتش کشیدن خانه های آنان از مصادیق پاکسازی قومی _ مذهبی محسوب می شود. بدنبال این گزارش ها اکنون جهان اسلام نیز دچار نگرانی و شوک بزرگی شده است.

در ادامه این نامه آمده است: بدیهی است تهدید مورد اشاره هیچگاه محدود به یک قوم و یا منطقه نبوده و نخواهد بود و می تواند به تهدید جدّی برای تمام جهان تبدیل گردد؛ لذا وسعت تهدید و شدت و وخامت اقدامات غیرانسانی بکار رفته موجب می‌شود که علاوه بر تحرک همه دولت ها، نهادهای قضایی، نهادهای بین المللی و سازمان های مدافع حقوق بشر نیز اقدامات فوری را در جهت پایان دادن به تهدیدها و خشونت ها بعمل آورند و در این راه نقش دولت ها و نهادهای اسلامی با توجه به ماهیت مسئله جدّی تر است و واجب است همه توان خود را جهت همکاری و همیاری لازم برای جلوگیری از گسترش دامنه این جنایات و اجرای کامل عدالت بکار گیرند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از نامه خود آورده است: وظیفه اسلامی و انسانی حکم می‌کند که ضمن همدلی با مصائب پیش آمده و انجام وظایف بشردوستانه، اقدامات سیاسی و قضایی به منظور توقف نسل کشی و پاکسازی قومی انجام پذیرد و در مرحله بعد با مورد شناسایی قرار دادن عوامل و آمرین این جنایات از تکرار آن نیز جلوگیری گردد. تأسف آورتر آنکه این جنایات توسط عوامل نظامی و تحت نظارت دولت میانمار صورت می گیرد؛ بنابراین موضوع قابلیت پیگیری های بین المللی قضایی را نیز می‌یابد.

منتظری تصریح کرده است: بر این اساس، وظیفه ذاتی دادستان های کل کشورهای اسلامی است که برای پیشگیری از جنایات در حال گسترش در منطقه میانمار اقدامات لازم را در دستور کار خویش قرار دهیم و اینجانب ضمن اعلام آمادگی خود برای همه گونه همکاری با جنابعالی پیشنهادات ذیل از جمله تشکیل کارگروهی برای رایزنی با مسئولین میانمار به منظور توقف و پیشگیری از جنایات بیشتر، درخواست از دولت متبوع خود برای بکارگیری همه ابزارهای دیپلماتیک به منظور توقف هرچه سریعتر این جنایات و خشونت‌ها، تشکیل کمیته حقیقت یاب برای جمع آوری مستندات از حیث سازمان یافتگی و نقش اشخاص و نهادهای مسئول در سازماندهی این جنایات و بررسی علل و عوامل اصلی این خشونت‌ها و ارائه و انعکاس نتایج بررسی‌ها به مراجع بین المللی را ارائه می‌دارد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است.

منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی دانشجویان بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده گروهی از دانشجویان دانشگاه هاوانا کوبا با برگزاری تجمعی اعتراضی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین دانشجویان کوبایی در این تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی، پرچم فلسطین را در کنار پرچم کشور خود به اهتزاز درآوردند.

این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و فرانسه شاهد برگزاری تجمع‌ها و تحصن‌هایی مشابه در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بوده است.

در آمریکا که داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی بیان است، تجمع‌های دانشجویی ضدصهیونیستی به شدت سرکوب شده و شماری از دانشجویان نیز به دلیل حمایت از فلسطین و محکوم‌نمودن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ادامه روند تحصیل محروم شده‌اند.

کد خبر 6096190

دیگر خبرها

  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد