Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هموطنان مراقب سواستفاده افراد و شرکت های سودجو از عنوان سازمان بیمه سلامت ایران باشند.

به گزارش عصریکشنبه ایرنا ازسازمان بیمه سلامت ایران، سیدمحمدرضا هاشمی نیا اظهارکرد: برخی افراد و شرکت ها درکشور با سوء استفاده از نام وعنوان سازمان بیمه سلامت ایران، ازطریق تلفن یا فضای مجازی با دادن وعده های غیر واقعی به مردم و بعضاً در قبال دریافت مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت، اقدام به سودجویی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بسیاری از این افراد و شرکت ها با دادن وعده های غیر واقعی مانند، ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه و یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه ها و هزینه های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم نموده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می شوند.
هاشمی نیا ضمن اهمیت موضوع مذکور خاطرنشان کرد: این گروه ها عده ای فرصت طلب و سود جو بوده که تنها به دنبال اخاذی از هموطنان هستند.
مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: توجه به این نکته از آنجا ضرورت می یابد که در این نوع ارتباطات زمانیکه شهروندان اعلام می کنند که بیمه درمان پایه دارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می کند که دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می کند.
هاشمی نیا اعلام کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نکرده و هر گونه فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس: www.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه های جمعی، اطلاع رسانی می شود.
مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران از همه مردم خواست تا در راستای انجام این قبیل مزاحمت ها، ضروری است شهروندان حسب تکلیف قانونی خود در صورت مشاهده و برخورد با این افراد، با اخذ اطلاعات کامل از این شرکت ها و به منظور جلوگیری از این روند غیر قانونی، مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره تماس 7- 22858720 به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کنند.
اجتمام**٧٣٢٩**1193
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور