Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدا آفرین از برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خدا آفرین، رشید نظمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان اظهار کرد: کشت برنج چند سالی هست که در اراضی زراعی کناره رود ارس در شهرستان خدا آفرین رواج پیداکرده است، امسال نیز در این شهرستان بیش از 800 هکتار شالی‌کاری به‌صورت کشت مستقیم و کشت نشائی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان به‌صورت مکانیزه و دستی شروع‌شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 هزار تن شلتوک برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدا آفرین در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و بحران کمبود آب تغییر الگوی کشت یک ضرورت در کاهش مصرف آب و مدیریت بهینه آن به شمار می‌رود و برنج ازجمله محصولاتی است که نیاز آبی بسیار بالایی داشته و مناسب الگوی کشت شهرستان خدا آفرین نمی‌باشد.

نظمی در ادامه گفت: با یک برنامه‌ریزی مناسب و بلندمدت کشت محصولات پرمصرف آب با کشت گیاهان با نیاز آبی کم و درعین‌حال باارزش افزوده بالا جایگزین گردد. وی موفقیت در این برنامه‌ریزی را نیازمند ارتقای دانش و آگاهی کشاورزان نسبت به مسئله کمبود آب دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدا آفرین در ادامه به وضعیت انارستان‌های این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: انار یکی از مهم‌ترین محصولات باغی شهرستان خدا آفرین به‌خصوص در بخش منجوان است که سطح باغات انار در این شهرستان امسال 127 هکتار می‌باشد،

وی در ادامه یادآور شد: انار ازجمله محصولات نمادین شهرستان خدآافرین علی‌الخصوص در روستای مردانقم به شمار می‌رود که همه‌ساله در جذب گردشگران بومی و داخلی به بخش منجوان و روستای مردانقم نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند.

نظمی در ادامه تأکید کرد: انار علاوه بر اینکه محصول کشاورزی و باغی این شهرستان است می‌توان گفت انار یک محصول گردشگری و فرهنگی این شهرستان نیز به شمار می‌رود و نمود آن نیز شهرت استانی انار مردانقم می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدا آفرین تصریح کرد: امسال سطح باغات انار در این شهرستان 127 هکتار می‌باشد که امسال 2 هکتار نیز جدید کشت و به سطح باغات انار شهرستان اضافه‌شده است که طی بازدیدهای مستمری که کارشناس باغبانی مدیریت از انارستان‌های این شهرستان به عمل‌آورده است پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار و شش‌صد تن انار برداشت شود.

وی در پایان گفت: با توسعه صنایع فرآوردی در مقیاس‌های کوچک می‌توان هم‌سطح کشت این محصول ارزشمند را توسعه داد و هم ارزش‌افزوده بالاتری را ایجاد کرد که می‌تواند نقش بسیار مؤثری در تولید و اشتغال روستایی ایفا کند.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد