Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تعزیه‌خوانی « شهید فلاحی » به مدت ۵ شب در دهه دوم ماه محرم به اجرای مراسم در جوار شهداء گمنام واقع در بوستان ۲۲ بهمن می‌پردازد.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه با اشاره به اهداف اجرای این برنامه، اظهار داشت: «تعزیه به‌ عنوان‌ گونه‌ای از هنرهای نمایشی در میان ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنر آیینی که عزاداری و حماسه کربلا را دنبال می‌کند هر سال در ایام ماه محرم به شیوه‌ای فاخر اجرا می‌شود. بیان احوال و مصایب خاندان حضرت امام حسین(ع) و بازگویی واقعه غم انگیز دشت کربلا، از اهداف مهم اجرای این مراسم است. این تعزیه‌خوانی‌ها به همان سبک سنتی و قدیمی مراسم تعزیه و به صورت میدانی و با مشارکت شهرداری منطقه 19 در محله خانی آبادنو برپا می شود.»

سعید رنجبریان در ادامه افزود: « این مراسم با عنوان از مدینه تا مدینه به سرپرستی بیژن معینیان اجرا  می‌شود. برنامه های این 5 شب تعزیه به ترتیب عبارتند از؛ مجالس تعزیه شهادت حضرت مسلم، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع)، غارت خیمه ها، بازار شام و رسوایی یزید.»

به گفته وی، این مراسم از 10 مهرماه آغاز و تا 14 این ماه ادامه دارد. 

شهروندان برای دیدن این تعزیه می‌توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به بوستان 22 بهمن واقع در خانی‌آباد نو، خیابان شهرداری مراجعه کنند.

رسانه‌ها


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان گلستان

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر» و «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری (فیلم)
  • واکنش شیخ حسین انصاریان به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • فیلم| تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری!
  • (ویدئو) تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری!
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان گلستان
  • مراسم ختم پدر شهیدان والامقام خرسندیان
  • تئاتر ایثار در گلستان
  • شهید شاخص استان در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • «فیض» شهید شاخص استان سمنان شد