Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، دوم مهرماه در همایش استانی نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری که در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علما سربازان دین هستند و مردم باید روحانیون را الگوی خود قرار دهند چرا که میزان تاثیرگذاری در این حوزه‌ی دینی بسیار مهم است و باید با رویکرد آماده باش با آن برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت کردستان یکی از پیشروترین اقشار جامعه در حفاظت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بوده است، افزود: میزان تاثیرگذاری روحانیون در حوزه دین بسیار مهم است و نظامی‌ها در مواقع خطر با رویکرد آماده باش بودن مقابله می‌کنند، اما در حوزه دین و با تکیه بر معنویت، روحانیون سنگرداران مقابله با ضددین و ضدانقلاب هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: اکنون در حوزه دین آرامش وجود ندارد و روحانیون باید در حالت آماده باش قرار گیرند.

وی اعلام کرد: تهدید‌هایی که امروزه در دین اسلامی وجود دارد، اسلام ناب نیست و اگر نیرو‌های نظامی با هدف حفاظت از ارزش‌های اسلامی امنیت ایجاد می‌کنند علما هم بعنوان فرماندهان باید با قدرت استدلال و تببین خود تببین واقعی دین را برای مردم بازگو کنند.

سردار رجبی بیان کرد: باید روحانیون برای تهدیدات اخیر دشمنان وقت خاصی اختصاص دهند و با جوانان به منظور آگاه‌سازی آنان صحبت کنند تا آن‌ها را از جریان کاذب ایجاد شده برعلیه اسلام و اسلام‌ستیزی آگاه نمایند.

وی یادآور شد: اکنون یک بُعد جریان تکفیری بُعد میدانی و جنگ است و تصور می‌کنند با عملیات انتحاری در بهشت رفتن سبقت می‌گیرند و می‌خواهند با ترفند‌هایی همچون سر بریدن و مردم را سوزاندن اسلام را خشن جلوه دهند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است