Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به یک مطالعه جدید، یک قورباغه باستانی که به قورباغه شیطانی شهرت دارد، دارای آرواره‌ای بوده که قدرت کافی را برای شکار کردن و خوردن دایناسورها و کروکودیل‌های کوچک داشته است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، با توجه به یک مطالعه جدید، یک قورباغه باستانی که به قورباغه شیطانی شهرت دارد، دارای آرواره‌ای بوده که قدرت کافی را برای شکار کردن و خوردن دایناسورها و کروکودیل‌های کوچک داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم تحقیقاتی تخمین زده است که آرواره این قورباغه موسوم به "Beelzebufo ampinga" به اندازه‌ای قوی بوده تا بتواند دایناسورها و کروکودیل‌های کوچک را بخورد.

این قورباغه که "قورباغه شیطانی" نیز نامگذاری شده، در ماداگاسکار زندگی می‌کرده و خوشبختانه منقرض شده است.

این کشف عجیب حاصل مطالعه‌ای است که قدرت قورباغه‌های شاخدار آمریکای جنوبی را که نزدیکترین نوادگان این قورباغه هستند، تحلیل کرد.

قورباغه‌ها امروزه الهام بخش داستان‌های ترسناک نیستند، اما گونه‌های خاصی از قورباغه‌های شاخدار در آمریکای جنوبی موسوم به "Ceratophrys cranwelli"، بسیار تهاجمی هستند و می‌توانند حیواناتی را که هم اندازه آنها هستند، بخورند.

محققان تصور می‌کردند که با استفاده از "Ceratophrys cranwelli" به عنوان مدل، می‌توانند قدرت آرواره‌های "قورباقه شیطانی" را که 65 تا 70 میلیون سال پیش در ماداگاسکار زندگی می‌کردند، برآورد کند.

محققان برای این کار از سنسورهای اندازه گیری فشار روی قورباغه‌های کوچک شاخدار استفاده کردند. آنها می‌توانند با نیروی 30 نیوتن یا حدود 6.6 پوند گاز بگیرند.

محققان با استفاده از یک مدل تخمینی، بر این باورند که قورباغه‌های بزرگتر در آمریکای جنوبی فشار آرواره‌ای حدود 500 نیوتن دارند که معادل نگه‌داشتن یک وزنه 50 کیلوگرمی با یه انگشت است.

طبق این مدل تخمینی، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که قدرت آرواره "Beelzebufo" حدود 2200 نیوتن است، می‌تواند با قدرت آرواره‌های شکارچیان مدرن مانند ببرها و گرگ‌ها مقایسه شود.

برای مقایسه باید بدانید که نیروی متوسط فک انسان و فشاری که دندان آسیاب وارد می‌کند، اندازه گیری شده است و تنها حدود یک سوم آن قدرت دارد.

محققان حدس می‌زنند که قورباغه‌های شیطانی بزرگتر قادر به خوردن دایناسورها و کروکودیل‌های‌ کوچک بوده‌اند.

تماشای یک قورباغه شیطانی در حالی که یک دایناسور یا تمساح را به دهان گرفته، بسیار شگفت انگیز و در عین حال وحشتناک است و ما می‌توانیم از این که قورباغه‌های شیطانی منقرض شده‌اند، نفس راحتی بکشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ساکت قبل از پرسپولیس: شمال فقط نساجی

به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی پس از پیروزی ارزشمند نساجی مازندران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر که موجب شد دو پله از منطقه سقوط فاصله بگیرند، پیامی احساسی به شرح زیر برای هواداران تیمش منتشر کرده و نوشته است:

«من یکی از شما هستم؛ برادر کوچک‌تر  شما 
در همه روزهایی که در قائمشهر زیبا نبودم خدا شاهد است که مثل یک هوادار نتایج تیممان را دنبال می‌کردم، با بردش به آسمان می‌پریدم و با باختش حرص می‌خوردم. رابطه من و نساجی یک رابطه کاری نیست. دلم با این تیم گره خورده تا ابد تا همیشه... . حالا هم دلم قرص است از همان روز اول هم مطمئن بودم که قرار نیست اسیر سختی کار و دشواری مسیر شویم. ما با هم در کنار هم می‌توانیم از پس هر مشکلی برآییم، من به عنوان برادر کوچک‌ترتان اطمینان داشتم که میشود روی تک تک شما حساب کرد؛ می‌دانستم تنهایمان نمی‌گذارید.

شما مرد روزهای سخت هستید و کارهای سخت امروز وظیفه دارم از تک تک شما تشکر کنم. اگر امروز قدری نور از روزنه امید پرتر می‌تابد، بزرگترین دلیلش حضور پرشور شماست. بازیکنانم وقتی سکوهای پر از عشق را می‌بینند دیگر راهی ندارند تا پای جان بجنگند، در کنار شما و با مدیریت حاج رضا حدادیان می‌رویم تا دوباره روزهای آفتابی را تجربه کنیم.

کار من و شما تمام نشده است. شک ندارم شما از من مصمم‌تر هستید که تیممان به ساحل آرامش برسد. پس منتظرتان هستیم تا مقابل پرسپولیس یک بار دیگر نشان دهیم در مازندران رنگ قرمز فقط یک معنا دارد؛ نساجی کبیر من و بازیکنانم قول میدهیم تا هر چه داریم رو کنیم تا دوباره با هم بخندیم.
ما در کنار هم می‌جنگیم؛ برای نساجی کبیر.»

دیگر خبرها

  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • این قورباغه‌ طلایی سمی‌ترین موجود جهان است
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)
  • پیام ساکت قبل از پرسپولیس: شمال فقط نساجی
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم