Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران کاملا از دولت مرکزی عراق حمایت می کند.

رییس جمهور افزود: ما مطمئن هستیم مثل همه مشکلات دیگر ، دولت و ملت عراق با تدبیر و حکمت ، از این مشکل نیز عبور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی گفت: از نظر ما قانون اساسی عراق باید مورد احترام همه باشد و تخلف از آن به معنای انجام اقدامات غیرقانونی است.

رییس جمهور به گفت وگوی تلفنی خود با رییس جمهور ترکیه و اشتراک نظر دو کشور در حمایت کامل از بغداد اشاره کرد و گفت: در این مساله مهم عراق ، ما کنار همسایه خود و دولت عراق خواهیم بود.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این گفت وگو تلفنی با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق تصریح کرد: حرکت بارزانی در اقلیم کردستان عراق ، تحولات را به سمت یک رویارویی جدید در عراق سوق خواهد داد.

نخست وزیر عراق با تشریح اقدامات گسترده دولت مرکزی عراق برای مقابله با این حرکت اقلیم کردستان عراق گفت: دولت مرکزی بسیار فراتر از آنچه در قانون اساسی عراق عنوان شده ، اختیارات به اقلیم کردستان عراق داد و این حرکت آقای بارزانی اقدامی علیه تمامیت ارضی و قانون اساسی عراق است که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی بار دیگر تاکید کرد که همه پرسی در اقلیم کردستان عراق خلاف قانون اساسی بوده و هر نتیجه آن نیز غیرقانونی است و دولت مرکزی هرگز آن را نخواهد پذیرفت و مذاکره ای هم در این ارتباط نخواهد کرد و مسوولان اقلیم باید درک کنند که به هیچ وجه نباید به فکر تجزیه عراق باشند.

نخست وزیر عراق همچنین در این گفت وگوی تلفنی برضرورت گسترش و تعمیق همکاری های تهران – بغداد در همه عرصه ها تاکید کرد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم