Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
همه مي دانيم که هر قوم يا سنتي بازي هاي خاص خود را نيز دارد که معمولاً تنها در بين جمعيت محدود و خاصي انجام مي گيرد و براي ديگر افراد ناشناخته و البته عجيب باقي مانده است. معمولاً اين بازي هاي سنتي در يک جشن خاص و در زمان خاصي از سال انجام مي گيرند و بسياري از آن ها با فعاليت فراوان و البته خطرات بالايي همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدين ترتيب از ديرباز انسان ها از طريق اين بازي ها به تقويت بنيه جسماني خود پرداخته و هر يک قدرت ديگري را در ميادين آزمايشي آزموده است. اگر چه امروزه هر ورزش، بازي و يا تفريح خاصي خطرات خود را دارد اما در ادامه ي اين مطلب قصد داريم شما را با 16 بازي سنتي که در بخش هاي خاصي از جهان رواج داشته و بسيار خطرناک هستند آشنا کنيم. با ما همراه باشيد.
1- کشتي با بدن ليز
در روستاي «استيودنيکاني» در نزديکي شهر اسکوپيه پايتخت مقدونيه، مردان جوان روستا بدن هاي خود را روغن مالي کرده و سپس به شيوه ي سنتي کشور با هم کشتي مي گيرند. در ترکيه نيز اين ورزش يک ورزش ملي شناخته مي شود.
2- انگشت کِشي

ر مسابقه ي قهرماني انگشت کشي
باواريايي ها در مسابقه ي قهرماني انگشت کشي که خود آن را «Fingerhakeln» مي نامند روي يک ميز انگشتان همديگر را مي کشند تا در نهايت يکي از آن ها ديگري را شکست دهد. اين بازي از بازي هاي سنتي مردم آلمان است که هر ساله برگزار مي شود.
3- بازي توپ ماياها

بازي توپ ماياها
هر ساله يک بازي موسوم به «توپ مايا» در شهر گواتمالا سيتي در گواتمالا انجام مي گيرد. هدف اين بازي باستاني رد کردن يک توپ آتشين از بين يک حلقه روي ديوار است.
4- کشتي روي اسب

بازي کشتي روي اسب
در منطقه ي «Osh » در قرقيزستان در طي يک جشنواره ي سالانه که با مسابقات اسب سواري متعددي همراه است مردان جوان در حالي که سوار اسب هاي خود هستند با هم کشتي گرفته و سعي دارند حريف را از روي اسب به زير بکشند.
5- مشت زني موسانگوي
بازي مشت زني موسانگوي
در يک جشنواره سنتي در قبيله ي وندا در آفريقاي جنوبي، جوانان و نوجوانان قبيله در يک مسابقه ي مهيج و البته خطرناک مجبورند بدون استفاده از دستکش هاي مشت زني با هم مبارزه کنند که به اين سنت «موسانگوي» (Musangwe) گفته مي شود.
6- بزکِشي
بازي بزکِشي
بازي ملي و سنتي افغان ها بزکِشي نام داد. در اين بازي سواران بايد لاشه ي بدون سر يک بز را از يک طرف استاديوم به مکان ديگر برسانند در حالي که رقبا سعي مي کنند بز را از آن ها بدزدند.
7- گرفتن پرچم

بازي سنتي و قديمي گرفتن پرچم
در کشور مالت و در طي يک بازي سنتي و قديمي موسوم به «gostra» مردان و زنان جوان يا حتي کودکان بايد از يک تيرک روغنکاري شده و ليز بالا رفته و پرچمي که نوک تيرک قرار گرفته را پايين بياورند و جايزه دريافت تمايند.
8- کشتي با گاو

کشتي با گاو
مردان جوان اهل ژيان ژينگ در استان ژي جيانگ چين بايد در مدت حداکثر 3 دقيقه در طي يک مسابقه به نام «Guanniu» با يک گاو نر کاملاً بالغ کشتي گرفته و او را به زمين بزنند.
9- قايق راني در باران

قايق راني در باران
مردم استان گويژو در چين در خلال باران هاي تند موسمي مسابقه ي سالانه ي قايق راني دراگون بوت را برگزار مي کنند.
10- کوبيدن توپ به ستون سنگي

کوبيدن توپ به ستون سنگي
در مناطق مرکزي انگلستان در روزهاي خاصي از سال دو گروه از مردان در دو تيم مجزا بايد توپ مخصوصي را بيش از 3 مايل حرکت داده و در نهايت آن را به يک ستون سنگي بکوبند.
11- بالا رفتن از درخت

بالا رفتن از درخت
بالا رفتن از درخت جزو بازي هاي سنتي مردم کوزوو به شمار مي آيد و در طول بازي هاي سنتي موسوم به «Rugova» که در هفته ي اول ماه آگوست برگزار مي شود شرکت کنندگان در مسابقه بايد بدون هيچ گونه تجهيزاتي از پايه هاي چوبي 8 متري بالا بروند.
12- کبدي

بازي سنتي به نام «کبدي»
در هند يک بازي سنتي به نام «کبدي» وجود دارد که در گروهي از افراد در دو تيم بايد در منطقه ي خاصي از زمين اعضاي تيم حريف را گرفته و با هم واژه ي «کبدي» يا يکصدا تکرار کنند.
13- بزکِشي قزاقي

بازي سنتي بزکِشي قزاقي
در قزاقستان شکارچياني که روي اسب خود قرار دارند سعي مي کنند بر سر پوست يک بز با هم مبارزه کنند. در اين بازي سنتي آسياي مرکزي هر يک از اين افراد قصد دارد همزمان که پوست بز را از آنِ خود مي کند حريفش را نيز از اسب به زمين بياندازد.
14- توپ بازي در گرجستان
در طول يک بازي سنتي موسوم به «Lelo» در گرجستان، شرکت کنندگان بايد يک توپ 16 کيلوگرمي را بالاي سر نگه داشته و براي بردن آن از يک روستا به روستاي ديگر با هم مبارزه کنند.
15- توپ بازي در بريتانيا

توپ بازي در بريتانيا
در اَشبورن بريتانيا نيز دو تيم بايد براي رساندن توپ به ساحل رودخانه ي هنمور با هم رقابت کنند. هدف ها در فاصله ي سه مايلي محل شروع بازي قرار دارند و هر تيم براي برنده شدن بايد سه امتياز کسب نمايد.
16- غلتاندن پنير
بازي سنتي و مهيج «غلتاندن پنير»
بازي سنتي و مهيج «غلتاندن پنير» (Cheese-rolling) در بريتانيا و نيوزيلند يک مراسم سالانه ي بسيار پرطرفدار است که قبلاً تنها در گلوسستر در جنوب انگلستان انجام مي شد اما امروزه در مناطق ديگري از جهان انجام شده و بسيار پرطرفدار است. در اين بازي يک حلقه پنير از يک تپه ي بسيار شيبدار به پايين غلتانده شده و شرکت کنندگان به دنبال آن مي دوند. در نهايت هر کسي که اول از همه بتواند حلقه ي پنير را بدست آورد برنده خواهد بود.
منبع: rasekhoon.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان

مردم غزه با نگارش پیام‌هایی بر روی چادرهایی که در آنها زندگی می‌کنند، از جنبش‌های دانشجویی سراسر جهان برای حمایت از فلسطین قدردانی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چادرهای آوارگان در رفح حاوی پیام‌های حمایت و تشکر از دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان به ویژه دانشگاه های آمریکایی است که خواستار پایان دادن به نسل کشی جاری در غزه برای دویست و چهارمین روز متوالی هستند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 600 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز