Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شوراي يهوديان آلمان روز يکشنبه در واکنش به نتايج اوليه انتخابات پارلماني اين کشور در بيانيه اي اعلام کرد با ورود نمايندگان جناح راست ملي گرا به پارلمان آلمان، اين کشور از زمان تشکيل جمهوري فدرال در سال 1949 با يکي از بزرگ ترين چالشهاي خود روبرو شده است.
يوزف شوستر رئيس شوراي يهوديان آلمان در اين بيانيه تصريح کرد: متاسفانه نگرانيهاي ما تحقق پيدا کرد و حزبي که در صفوف خود با عقايد و انديشه هاي راست افراطي مدارا مي کند و براي اقليت هاي نژادي و مذهبي در آلمان حرمتي قائل نيست، نه تنها به تمام پارلمانهاي منطقه اي آلمان وارد شده بلکه اکنون به بوندستاگ نيز راه يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شوستر افزود: به نظر من آلمان از سال 1949 و تاسيس جمهوري فدرال آلمان، اکنون با يکي از بزرگ ترين چالشهاي دموکراتيک خود روبرو شده است. من از نيروهاي دموکراتيک خودمان انتظار دارم که چهره واقعي حزب راست افراطي آلترناتيو براي آلمان را برملا سازند و وعده هاي توخالي و عامه گراي آن را محکوم کنند.
رئيس شوراي يهوديان آلمان روز گذشته نيز گفته بود چند سال پيش تصور نمي کردم روزي برسد که يک حزب راستگرا مانند حزب آلترناتيو براي آلمان بتواند ده درصد آرا مورد نياز براي ورود به پارلمان را کسب کند.
رونالد لودر رئيس کنگره جهاني يهود نيز در بيانيه اي جداگانه تاکيد کرد: بسيار زشت است که جنبش ارتجاعي و شرم آور آلترناتيو براي آلمان که ياد آور بدترين دوره هاي گذشته آلمان است، از اين پس مي تواند برنامه هاي سياسي خود را در پارلمان آلمان مطرح کند.
رونالد لودر در بيانيه خود ضمن تمجيد از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان او را دوست اسرائيل و ملت يهود دانست و پيروزي مجدد وي را در انتخابات پارلماني روز يکشنبه آلمان تبريک گفت.
طبق نتايج نظرسنجي هايي که در زمان راي گيري در انتخابات پارلماني امروز آلمان به دست آمد، جنبش اسلام ستيز و مهاجرستيز آلترناتيو براي آلمان که برخي از اعضا و رهبران آن خواستار پايان ندامت در خصوص جنايات رژيم نازي آلمان شده اند، در اين انتخابات بيش از سيزده درصد آرا را به دست آورده و احتمالا هشتاد و شش تا هشتاد و نه نامزد خود را به بوندستاگ خواهد فرستاد.
در انتخابات پارلماني سال دو هزار و سيزده حزب آلترناتيو براي آلمان 4/7 درصد آرا را به دست آورد و نتوانست حد نصاب پنج درصد آرا در سطح ملي را که براي ورود به پارلمان تعيين شده است، کسب کند.
تمام احزاب و تشکلهاي سياسي ديگر آلمان اين حزب راستگراي افراطي را مايه شرمساري کشورشان دانسته اند و مرکل نيز تاکيد کرده است آلترناتيو براي آلمان هيچ بختي براي حضور در دولت آتي که بدون هيچ ترديدي رياستش را خود مرکل در دست خواهد داشت، ندارد. صدر اعظم آلمان همچنين ورود حزب آلترناتيو براي آلمان به بوندستاگ را يک آزمون جديد براي کشورش دانسته و تاکيد کرده است تشکيل هر گونه ائتلاف بدون بلوک دموکرات مسيحي و سوسيال مسيحي ممکن نيست.
در انتخابات منطقه اي سال گذشته آلمان نيز، محافظه کاران تحت رهبري آنگلا مرکل متحمل چندين شکست شدند اما در جبهه مقابل حزب راست افراطي آلترناتيو براي آلمان به نتايج فراتر از انتظار دست يافت. اين حزب افراطي در دو سال اخير با بهره برداري از کاهش محبوبيت آنگلا مرکل و اعتراض آلمانها به سياست مهاجرت وي در سال 2015، موقعيت خود را تقويت کرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از برلين، طرفداران و فعالان حزب ضداسلامي آلترناتيو براي آلمان آنگلا مرکل را متهم کرده اند که با سياستهاي خود در زمينه مهاجرت درهاي کشور را به طور غيرقابل کنترل بر روي بيش از يک ميليون آواره باز کرده و امنيت کشور را به خطر انداخته است. در دو سال اخير چند حمله تروريستي در آلمان اتفاق افتاده است و بسياري از منتقدان دولت آلمان از جمله مسئولان آلترناتيو براي آلمان اين ناامني ها را نتيجه سياستهاي مرکل در زمينه مهاجرت مي دانند.
دو حزب بزرگ آلمان يعني بلوک سوسيال مسيحي و دموکرات مسيحي و همچنين سوسيال دموکراتهاي آلمان پيشتر نيز ابراز نگراني کرده بودند که شايد کاهش مقبوليت آنها در ميان راي دهندگان آلماني به نفع حزب افراط گراي آلترناتيو براي آلمان تمام شود. شماري از راي دهندگان آلماني پس از وقوع بحران آوارگان از حزب مرکل رويگردان شده و به جناح راست ملي گراي آلترناتيو براي آلمان روي آوردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟